جشن هالووین هم مثل جشن ها و اعیاد و روزهای دیگر نیاز به رعایت یکسری نکات، آن هم از نوع دندانی دارد.

جشن هالووین به نظر امسال متفاوت تر می‌رسد، از آنجایی که ویروس کرونا همچنان حضور دارد. با این حال، بسیاری از کودکان با شیرینی و شکلات و آبنبات دیده می‌شوند. هر بزرگسالی ممکن است در ماه اکتبر شیرینی‌جات زیادی مصرف کند. از این رو یکسری نکات را مطرح کردیم که برای حفظ سلامت دهان و دندان خانواده می‌باشد؛ در روز هالووین.

برای درمان و مراقبت از خودتان وقت بگذارید!

مراقب خوردن شیرینی‌جات و قندی‌جات باشید که راحت‌ترین راه برای مبارزه با لبخند زیبایتان می‌باشند. بهترین زمان برای آبنبات خوردن به همراه غذا یا درست بعد از وعده غذایی اصلیست. تولید بزاق دهان زمانی که غذایی می‌خورید است، و واقعا حرکت خوبیست. به خاطر اینکه بزاق دهان اسید را ضعیف کرده و به شستشوی قند و باکتری از دندان‌ها کمک می‌کند.

میان وعده‌های شیرین را در جشن هالووین تان حذف کنید یا حداقل اجتناب کنید!

میان وعده‌های بین روز خطر پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهند، و آبنبات جشن هالووین از همه آن ها بدتر است. پلاک باکتری روی دندان ها سوختی برای تولید اسید هستند. این اسید برای مینای دندان بسیار خطرناک است. زمانی که خوراکی های شیرین را در طی روز چندبار خوردنشان را تکرار می‌کنید، حملات اسیدی به دندان هم بیشتر می‌شود.

انتخاب های هوشمندانه داشته باشید!

برخی انتخاب‌های شیرین بهتر از بقیه است. آبنبات و شیرینی‌جات در دهان می‌مانند و مدت زمان طولانی می‌برد که در دهان آب شوند، و معمولا چنین حالتی برای سلامت دهان بدتر است، نسبت به آب نبات هایی که سریعا مصرف می‌شوند.

آبنبات های چسبناک، مثل تافی خطر پوسیدگی‌دندان را بیشتر می‌کنند، بخاطر اینکه به دندان می‌چسبند. آبنبات های سفت معمولا مشکل‌ساز هستند، بخاطر اینکه باعث آسیب یا ترک دندان می‌شوند.

هر چند وقت یک بار نیاز به درمان فلوراید دارید؟
مطلب پیشنهادی برای شما

مسواک زدن را به وقت دیگری موکول نکنید!

بسیاری هستند که با شنیدن این حرف متعجب می‌شوند. چون بعد از خوردن شیرینی‌جات یا آب نبات، باید مسواک زد، در نتیجه از آسیب بیشتر دندان جلوگیری می‌شود.

این عمل به همراه سطوح اسیدی در دهان می باشد. بهتر است نیم تا یک ساعت بعد از خوردن آبنبات صبر کنید، قبل از اینکه دندان هایتان را مسواک بزنید. در همین زمان دهان تان را با آب بشویید.


دکتر فاطمه حیدری

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات دکتر فاطمه حیدری

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
۵ نشانه قبل از اینکه برای عصب کشی دندان اقدام کنید!
نوشتهٔ بعدی
دندان‌های مصنوعی‌ مون رو چطور عین دندان های طبیعی انتخاب کنیم؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023