از بین بردن فاصله بین دندان ها

از بین بردن فاصله بین دندان ها (دیاستم) | دکتر فاطمه حیدری

از بین بردن فاصله بین دندان ها (دیاستم) اصفهان

از خدمات دکتر فاطمه حیدری دندانپزشک اصفهان از بین بردن فاصله بین دندان ها (دیاستم) می باشد.

اگر به دنبال دندانپزشک خوب برای انجام خدمت از بین بردن فاصله بین دندان ها (دیاستم)  هستید ما به شما خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان را پیشنهاد میکنیم، چرا؟ تمام خدمات دندانپزشکی توسط دکتر حیدری با پيشرفته ترين و مجهز ترين وسايل و بهترين مواد، با رعايت پروتكل هاي بهداشتي و درمان تحت شرايط كاملا استريل و ست ويژه ي استريل براي هر بيمار به صورت خاص، تدابير ويژه ي كنترل استرس و اضطراب شديد و ترس از دندانپزشكي انجام می شود.

جهت ثبت نوبت و مشاوره رایگان با خانم دکتر می توانید به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید و از طریق راه های ارتباطی شماره تماس و مراجعه حضوری با خانم دکتر در ارتباط باشید.

در کل جهان، لبخند مولفه مهمی به حساب می‌آید و اغلب اولین موضوعی است که مردم در ارتباط با شما به آن توجه می کنند. لبخند هر کسی اولین معرف اوست و اولین موضوعی است که باعث می شود افراد به سمت آن ها جذب شوند و دلشان بخواهد بیشتر آن ها را بشناسند. با این حال، اگر از فاصله بین دندان هایتان ناراضی باشید، ممکن است جلوی خنده‌تان را بگیرید و سعی کنید در جمع ها لبخند نزنید!
نگذارید کمی فاصله بین دندان ها شما را از این حس خوب محروم کند. راه های زیادی برای از بین بردن این فاصله ها وجود دارد که باعث تقویت حس اعتماد‌به‌نفستان می شود. بعضی از این روش ها را می توانید خودتان در خانه انجام دهید و برای برخی دیگر باید به دندانپزشک مراجعه کنید. در هر صورت راه هایی وجود دارند که می توانید از شر دندان های فاصله‌دار خلاص شوید و به لبخند رویایی‌تان برسید.
از بین بردن فاصله بین دندان ها

علت فاصله افتادن بین دندان ها

برای اینکه بتوانید بهترین روش برای از بین بردن فاصله بین دندان ها را انتخاب کنید، اول باید بدانید این فاصله ها چرا به وجود آمده‌اند. به فاصله بین دندان ها شکاف دیاستم می گویند. دیاستم معمولا اتفاقی رایج و بی‌خطر است ولی گاهی باعث درد یا اذیت شدن فرد می شود.

بهداشت دندان و پروتز چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

فاصله‌دار شدن دندان ها دلایل زیادی دارد که بعضی از آن ها قابل جلوگیری هستند اما برخی دیگر ارثی هستند. در زیر به برخی از این عوامل اشاره کرده‌ایم:

  • افتادن دندان ها
  • داشتن دندان هایی کوچک تر از حد معمول
  • تطابق نداشتن اندازه استخوان های فک
  • بزرگ بودن بندیز لب
  • مکیدن انگشت شصت در کودکی
  • دشواری در قورت دادن غذا
  • بیماری لثه

فرقی نمی کند علت فاصله‌دار شدن دندان هایتان کدام‌یک از موارد بالا باشد، در هر صورت راه‌حلی برای رفع آن ها وجود دارد.

از بین بردن فاصله بین دندان ها

روش های مرتب کردن دندان 

معمولا وقتی افراد می خواهند فاصله بین دندان هایشان را از بین ببرند، اولین روشی که به ذهنشان می رسد ارتودنسی های گران‌قیمت و بدقواره هستند اما خوشبختانه از آن زمان تاکنون روش های جدید دیگری هم به حوزه دندانپزشکی وارد شده‌اند. این راه‌حل های جدید، از براکت های فلزی که از کودکی به خاطر دارید خیلی بهتر عمل می کنند. در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:
روش باندینگ دندان
اگر جویدن غذا علت به وجود آمدن فاصله بین دندان هایتان باشد، باندینگ دندان بهترین راه‌حل برای درمان آن است. در این فرایند، دندانپزشک یک تکه صمغ روی دندان آسیب‌دیده قرار می دهد که رنگ آن با رنگ خود دندان یکی است. وقتی این ماده به دندان بچسبد و ثابت شود، ظاهر دندان به حالت ایده‌آل بر می گردد؛ گویا هیچوقت هیچ فاصله‌ای بین دندان وجود نداشته‌است.

این روش سریع ترین روش برای از بین بردن فاصله بین دندان هاست. همچنین هزینه زیادی نمی خواهد و بی‌خطر است. البته بعد از فرایند باید توصیه های مراقبتی پزشک را به دقت انجام دهید تا باندینگ برای سال ها سالم باقی بماند.
مراقبت های پس از باندینگ دندان
دندان باندینگ شده به مراقبت خاصی احتیاج ندارد، فقط کافی است به بهداشت کلی دهانتان رسیدگی کنید، حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و روزی یکبار نخ دندان بکشید. همچنین باید روزی یک با دو بار با دهان‌شویه ضدعفونی کننده دهانتان را بشویید و هر از چندگاهی برای شستشو و چکاپ دندان ها به پزشک مراجعه کنید.

گزینه های درمانی برای رفع شکاف بین دندان ها چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

از آنجایی که مواد باندینگ دندان شکننده است، باید از جویدن اشیاء سفت مانند ناخن، درب خودکار، یخ و غیره پرهیز کنید. همچنین هرگز نباید با دندانتان درب هیچ قوطی یا محفظه‌ای را باز کنید. اگر احساس کردید روی باندینگ دندانتان ناهمواری ایجاد شده یا هنگام غذاخوردن احساس غیرعادی داشتید، حتما با پزشکتان تماس بگیرید.

نگهدارنده دندان

نگهدارنده راحت ترین و مقرون‌به‌صرفه ترین روش برای پر کردن فاصله بین دندان هاست. دندانپزشک می تواند نگهدارنده‌ای مخصوص دندان های شما درست کند که بتوانید هر زمان لازم بود آن را در بیاورید.

متاسفانه این روش برای از بین بردن فاصله دندان ها، نسبت به روش های دیگر بیشتر طول می کشد. به علاوه، بعد از درمان هم باید تا مدتی از این نگهدارنده ها استفاده کنید تا مطمئن شوید دندان ها دوباره به حالت اولیه بر نمی گردند.

باورهای غلط:

بسیاری از افراد، روش ارتودنسی را کاملاً نفی کرده و با آن مخالفت میکنند. یکی از دلایل مخالفت آن ها هم، تغییر کردن فرم لب بعد از ارتودنسی است. اما باید بدانید هیچ روشی به طور کامل مثبت یا منفی نیست و در صورتی که ارتودنسی برای شما به عنوان بهترین گزینه تشخیص داده شود، امکان جلوگیری از عوارض آن وجود دارد. برای آگاهی بیشتر مطلب زیر را مطالعه نمایید:

از بین بردن فاصله بین دندان ها

 

ونیر دندان

اگر دوست دارید هنگام خندیدن دندان هایتان مثل سرامیک سفید و براق به نظر برسند، ونیر بهترین گزینه برای شماست. در این روش، دندانپزشک دندان خراب را می تراشد و صاف می کند. سپس موادی از جنس سرامیک روی آن می گذارد. به این روکش ونیر می گویند. ونیرها ظاهری بسیار طبیعی دارند و تا ۱۵ سال دوام می‌آورند.

سفید کردن دندان: چگونه انجام می گیرد و هزینه آن چقدر است؟
مطلب پیشنهادی برای شما

درست است که ونیر از باندینگ و نگهدارنده دندان گران تر است اما به دلیل عمر زیادی که دارد به‌صرفه تر است.

در صورت مفید بودن مطلب را با دوستان خود بهاشتراک  بگذارید.


دکتر فاطمه حیدری | دندانپزشک کودکان اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات 

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
بلیچینگ دندان اصفهان | دکتر فاطمه حیدری
نوشتهٔ بعدی
لمینیت دندان اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023