جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

دیاستما چیست؟ – جراح و دندانپزشک اصفهان

دیاستما چیست؟ – جراح و دندانپزشک اصفهان

دیاستما و دندانپزشک اصفهان

دیاستما به شکاف یا فضای بین دندان ها اشاره دارد. این فضاها می توانند در هر جایی از دهان ایجاد شوند، اما گاهی اوقات بین دو دندان جلویی بالایی قابل توجه هستند. این وضعیت هم بزرگسالان و هم کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد. در کودکان، پس از رشد دندان های دائمی، شکاف ها ممکن است از بین بروند.

برخی از شکاف ها کوچک هستند و به سختی قابل توجه هستند، در حالی که شکاف های دیگر بزرگتر هستند و برای برخی افراد یک مشکل آرایشی هستند. اگر ظاهر شکاف را دوست ندارید، راه هایی برای بستن یا کاهش اندازه آن وجود دارد.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

علل دیاستما

یک علت واحد برای دیاستما وجود ندارد، بلکه چندین عامل احتمالی کمک کننده وجود دارد. در برخی افراد، این عارضه به اندازه دندان ها و اندازه استخوان فک آنها مربوط می شود. هنگامی که دندان های فرد برای استخوان فک خیلی کوچک باشد، ممکن است شکاف ایجاد شود. در نتیجه دندان ها خیلی از هم فاصله دارند. اندازه دندان ها و استخوان فک شما را می توان با ژنتیک تعیین کرد، بنابراین دیاستما می تواند در خانواده ها ایجاد شود. دیاستما و دندانپزشک اصفهان

همچنین در صورت رشد بیش از حد بافتی که در همسایگی خط لثه و دو دندان جلویی بالایی شما قرار دارد، ممکن است دچار دیاستما شوید. این رشد بیش از حد باعث جدا شدن بین این دندان ها و در نتیجه ایجاد شکاف می شود.

سه نکته برای بهداشت بهتر دهان چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان  می باشند که همچنین  بهترین دندانپزشک اصفهان هستند.

جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

برخی عادات بد نیز ممکن است باعث ایجاد فاصله بین دندان ها شود. کودکانی که شست خود را می مکند ممکن است شکاف ایجاد کنند زیرا حرکت مکیدن به دندان های جلویی فشار وارد می کند و باعث می شود آنها به سمت جلو بکشند.

در کودکان بزرگتر و بزرگسالان، دیاستما می تواند از رفلکس های بلع نادرست ایجاد شود. به جای اینکه زبان هنگام بلع در سقف دهان قرار گیرد، ممکن است زبان به دندان های جلویی فشار وارد کند. دندانپزشکان از آن به عنوان فشار زبان یاد می کنند. این ممکن است مانند یک رفلکس بی ضرر به نظر برسد، اما فشار بیش از حد بر روی دندان های جلویی می تواند باعث جدایی شود.

دیاستم همچنین می تواند از بیماری لثه که نوعی عفونت است ایجاد شود. در این حالت التهاب به لثه و بافت نگهدارنده دندان آسیب می رساند. این می تواند منجر به از دست دادن دندان و فاصله بین دندان ها شود. علائم بیماری لثه عبارتند از لثه های قرمز و متورم، تحلیل استخوان، لق شدن دندان ها و خونریزی لثه.

همین امروز برای یک قرار ملاقات با دفتر دندانپزشکی اطفال ما در اصفهان تماس بگیرید.

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
بستن شکاف بین دندان ها در دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری در اصفهان
نوشتهٔ بعدی
مزیت و زیبایی دندان های صاف – جراح و دندانپزشک اصفهان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
ثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023