۵ نشانه قبل از اینکه برای عصب کشی دندان اقدام کنید!

۵ نشانه قبل از اینکه برای عصب کشی دندان اقدام کنید!

عصب کشی دندان چه موقع نیاز می شود؟

۵ نشانه قبل از اینکه برای عصب کشی دندان اقدام کنید!

یا حتی بفهمید که نیاز به انجام آن دارید برایتان آوردیم!

درمان ریشه یا روت کانال هم یکی از روش‌های رایج دندانپزشکی‌ست. بیش از ۱۵میلیون مورد سالانه انجام می‌شود. با این کار به حفظ دندان کمک می‌شود و از کشیدن آن جلوگیری میشود. اما در صورتی هم که نیاز به کشیدن باشد، ایمپلنت دندان یا بریج دندان به دادتان می رسد. اما چطور بفهمیم که نیاز به روت کانال داریم؟

دندان‌ درد مداوم که خودش نشانه گویایی‌ست، اما فقط این نیست.

۵ مورد دیگر رو برای‌تان آوردیم که شما را فراتر از نشانه دندان درد می برد.

  • درد

خب اولین نشانه‌ای که اعلام کردیم، و رایج‌ترین نشانه است، دندان درد می‌باشد. در نتیجه نیاز به درمان ریشه دارید، خصوصا اگر بهتر نشد. معمولا چنین دردی موقع پوسیدگی‌های عمیق سراغتان می‌اید و به پالپ دندان می‌رسد. جایی که منبع خون است و عصب. روت کانال یا درمان ریشه یا عصب کشی می تواند این بخش از پوسیده دندان را بهبود بخشد. به این شکل که پالپ عفونی شده و بافتش از عفونت پاکسازی شده و درد از بین میرود.

با این حال ممکن است صدای بدی داشته باشد. بسیاری از بیماران هم می‌گویند که خود عصب کشی درد ندارد، اما صدای آن از همه بدتر است. دندانپزشک بیحسی موضعی اعمال می‌کند. تا در طی این روش راحت باشید.

  • حساسیت

مورد بعدی که به شما کمک می کند پیش‌آمادگی برای روت کانال داشته باشید، حساسیت دندان به سردی و داغی است. حساسیت خود به تنهایی با یک ترکی روی دندان یا پرکردگی قدیمی که ترک خورده رخ می دهد. یا ممکن است حفره ای در پالپ نیاز به بستنش باشد. پس در نتیجه درمان ریشه انجام می گیرد.

  • تورم

دندانی که عفونت کرده باشد، با آبسه شرایطش مشخص می شود.

بستن شکاف بین دندان ها در دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری در اصفهان
مطلب پیشنهادی برای شما

پاکت های پر از چرک که درون لثه کنار دندان اسیب دیده شکل می گیرند. کنار دهان هم که این مشکل رو داره، ممکن است متورم شود. درمان رویشه در چنین شرایطی برای ازبین بردن عفونت لازم می‌شود.

  • تغییر رنگ

دندانی که اسیب دیده باشد، رنگش تغییر می کند و طوسی یا تیره می‌شود. اینجاست که نیاز به روت کانال و حفظ دندان می شود. یک اسیبی در دهان که منجر به اسیب عصب شده و منبع خون آن! همین منجربه تغییر رنگ دندان می شود. شاید هیچ دردی هم نداشته باشید، اما اینجا روت کانال به دادتان خواهد رسید و آن را مستحکم تر می کند.

  • هیچ نشانه ای!

در برخی موارد نادر، یک دندان ممکن است هیچ علائمی برای انجام درمان ریشه نداشته باشد. معمولا بخاطر اینکه یک پرکردگی بزرگ ممکن است نیاز باشد جایگزین شود. اما دندانپزشک نگران اینست که پرکردگی قدیمی خیلی نزدیک به پالپ باشد و مجددا تکرار آن باعث حساسیت عصب و درد دندان شود. در چنین مواردی، عصب کشی برای اطمینان از اینکه هیچ مشکلی در آینده دیگر نخواهد بود انجام می شود.

, ,
نوشتهٔ پیشین
لمینت دندان پوسیده ؟! واقعا میشه؟
نوشتهٔ بعدی
جشن هالووین و نکات دندانپزشکی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023