آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها چگونه در دندانپزشکی استفاده می شوند؟

آنتی بیوتیک ها چگونه در دندانپزشکی استفاده می شوند؟ سوالی که ممکن است برای شما هم پیش بیایید لطفا این مطلب را تا پایان مطالعه کنید. سوالی بود برام کامنت کنید.

آنتی بیوتیک چیست؟

احتمالاً قبلاً بارها پزشک برای شما آنتی بیوتیک تجویز کرده است، اما آیا واقعاً می دانید آنتی بیوتیک چیست؟

اگر بخواهیم واضح تر بگوییم، آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که برای درمان عفونت ها یا بیماری هایی استفاده می شوند که در نتیجه باکتری ها بروز پیدا می کنند. آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت هایی مانند عفونت های مجرای تنفسی، عفونت های مجرای ادراری، عفونت های پوستی، و زخم های عفونی استفاده می شوند.

آنتی بیوتیک ها با از بین بردن باکتری ها یا جلوگیری از تکثیر آنها عمل می کنند. با کمک آنتی بیوتیک ها، سیتم ایمنی طبیعی بدن شما می تواند بهتر با عفونت های باکتریایی مبارزه کند. برخی آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن طیف وسیعی از باکتری ها (آنتی بیوتیک های با طیف وسیع) کار می کنند، در حالی که برخی دیگر تنها روی انواع محدودی از باکتری ها تأثیر می گذارند (آنتی بیوتیک های با طیف محدود).

در حالی که روشی که آنتی بیوتیک ها باعث از بین رفتن باکتری ها می شوند می تواند متفاوت باشد، اما نتیجه نهایی این است که آنها با انواع مختلف عفونت های باکتریایی مبارزه می کنند.

آنتی بیوتیک ها چگونه در دندانپزشکی استفاده می شوند؟

آنتی بیوتیک ها به دو روش در دندانپزشکی استفاده می شوند.

روش نخست، آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های دندانی استفاده می شوند- مانند آبسه های دندانی یا تورم مربوط به عفونت لثه. با این حال، آنتی بیوتیک ها اغلب در دندانپزشکی درمانگر نیستند بلکه در عوض به عنوان یک اقدام موقتی استفاده می شوند تا زمانی که درمان بتواند انجام شود. در اکثر موارد لازم است دندان، لثه، یا بافت عفونی با روش دیگری تحت درمان قرار بگیرند، از جمله کشیدن دندان، درمان ریشه، یا پاکسازی عمقی لثه ها.

روش دومی که آنتی بیوتیک ها در دندانپزشکی استفاده می شوند پیش درمانی قبل از درمان های دندانپزشکی است. آنتی بیوتیک ها می توانند به این طریق برای پیشگیری از عفونت های نادر خاص گروه کوچکی از بیماران مورد استفاده قرار بگیرند.

4 مزیت دندان های صاف را بدانید
مطلب پیشنهادی برای شما

روی هم رفته، آنتی بیوتیک ها در دندانپزشکی کاربرد بسیار محدودی دارند، اما به نظر تعداد زیادی از دندانپزشکان آنها بیش از حد استفاده می شوند.

چه زمانی استفاده از آنتی بیوتیک ها در دندانپزشکی مناسب است؟

گروه منتخبی از بیماران وجود دارند که ممکن است از پروفیلاکسی آنتی بیوتیک (یا پیش درمانی) قبل از قرار دندانپزشکی بهره مند شوند. اینکه چه بیماران و چه شرایطی در این گروه گنجانده می شوند سال ها مورد بحث انجمن دندانپزشکان آمریکا، انجمن جراحان ارتوپدی، و انجمن قلب آمریکا بوده است.


بهترین دندانپزشک زیبایی در اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات دکتر فاطمه حیدری

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
پس از درمان ریشه چه غذاهایی می توان خورد؟
نوشتهٔ بعدی
خطرات آنتی بیوتیک در دندانپزشکی کدامند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023