ایا دندان عقل باید کشید؟

دندان عقل یا ضرس عقل، آخرین گروه دندان‌ها در دهان انسان هستند که در بالاترین و پایین‌ترین ناحیه دهان قرار دارند. از آنجا که فضای موجود برای جایگیری این دندان‌ها محدود است، ممکن است با برخی مشکلات سلامتی همراه باشند. به همین دلیل، در برخی موارد لازم است دندان عقل کشیده شود. اما آیا در تمام مواقع دندان عقل باید کشیده شود؟

نقش و وظیفه دندان عقل در گذشته برای انسان‌ها بسیار مهم بوده است؛ اما همچنان دندان عقل در بسیاری از افراد برای فراگیری از معمولیت خارج شده‌اند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. در ادامه، به برخی از مواردی که نشانگر نیاز به کشیدن دندان عقل هستند، اشاره خواهیم کرد:

1. عدم جایگیری مناسب:

بسیاری از افراد فضای کافی برای قرارگیری دندان عقل ندارند و به جایگیری مناسب نمی‌رسند. در این موارد، دندان عقل می‌تواند بر دندان‌های همسایه فشار بیشتری وارد کند که باعث درد و التهاب می‌شود.

2. فرو رفتگی:

با توجه به کمترین فضای موجود در دو ناحیه دهان بالا و پائین، دندان عقل ممکن است فرو رفته و بر روی دندان‌های همسایه کاملا فشار وارد کند. این موضوع باعث کاهش جوانب جرمی دندان‌های همسایه و لثه می‌شود.

بیشتر بخوانید : بهترین دندانپزشک اصفهان

3. عدم بهداشت دهانی:

بخشی از دندان عقل ممکن است به طرف داخل یا خارج رفته و به راحتی قابل تمیز کردن نباشد. این موضوع باعث تجمع بیشتر پلاک و ساختمان زدایی دشوارتر از ناحیه میانی بین دندان‌ها می‌شود.

با توجه به موارد ذکر شده، در برخی مواقع لازم است دندان عقل کشیده شود. اما در مواردی که دندان عقل به درستی جاگیری شده و سلامتی دهان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، نیاز به کشیدن دندان عقل ممکن است وجود نداشته باشد.

بستن دیاستم اصفهان
مطلب پیشنهادی برای شما

در نهایت، تصمیم نهایی برای کشیدن دندان عقل بر عهده پزشک دندانپزشک است و باید طبق تشخیص و پیشنهاد او عمل شود. همچنین، در صورت نیاز به کشیدن دندان عقل، پزشک دندانپزشک می‌تواند شما را در مورد روش‌ها و فرایند عمل جراحی مطلع نماید.

📞برای رزو نوبت  و مشاوره با ما در ارتباط باشید

✅آشنایی بیشتر با دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

 

, , ,
نوشتهٔ پیشین
درمان خانگی زردی دندان
نوشتهٔ بعدی
مشکلاتی که دندان عقل ایجاد میکند

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023