جرم گیری دندان های لمینت شده | آیا سفید کردن دندان بعد لمینت ممکن است؟

لمینت ها برای ترمیم بدرنگی، شکستگی، پوسیدگی یا کجی دندان‌ها و فاصله بین آن‌ها استفاده می‌شوند. این پوسته‌های نازک و سفارشی به دندان‌های طبیعی شما متصل می‌شوند و رنگ، اندازه، شکل یا طول آن‌ها را تغییر می‌دهند.

لمینت شما چه از پرسلن (سرامیک) ساخته شده باشند و چه از رزین کامپوزیت ، برای بهبود دندان و لبخند شما طراحی شده‌اند. توانایی ونیرهای دندانی در تبدیل ظاهر شما به ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر بسیار شگفت‌انگیز است. اگر دندان‌های خود را لمینت کرده‌اید و اکنون لبخند بی‌عیب و نقصی را تجربه می‌کنید، احتمالاً به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید از آن‌ها مراقبت کنید؟ لمینت‌ها به طرز چشمگیری در برابر تغییر رنگ سخت و مقاوم هستند اما مراقبت و نگهداری از آن‌ها و گاهی تعویض آن‌ها ضروری است.

آیا می توانم از جرم گرفتن دندان لمینت شده پیشگیری کنم؟

برخی از غذاها، نوشیدنی‌ها و فعالیت‌های خاص می‌توانند باعث ایجاد لکه در دندان‌های طبیعی ما شوند. برخی از مقصران اصلی این اتفاق قهوه، چای، غذاهای رنگی و سیگار کشیدن هستند. پیری و برخی داروهای خاص نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند. آیا همین تغییر رنگ در لمینت ها نیز اتفاق می‌افتد؟ بسته به میزان متخلخل بودن مواد استفاده شده در آن‌ها ممکن است با گذشت زمان کمی تغییر رنگ دهند.

مانند دندان‌های طبیعی خود، برای جلوگیری از بیماری لثه و محافظت از روکش‌های خود، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اهمیت زیادی برخوردار است. سعی کنید از مسواک زدن خیلی شدید که می‌تواند به لمینت های شما آسیب برساند، خودداری کنید.

برای کمک به سالم ماندن روکش‌های خود، باید از این موارد نیز آگاه باشید:

  • از گاز گرفتن وسایل سفت مانند مداد خودداری کنید
  • اگر در خواب دندان قروچه می‌کنید، از یک محافظ دهانی شبانه استفاده کنید
  • هنگام ورزش‌های تماسی از محافظ دهانی استفاده کنید
راهکارهایی برای حل مشکلات دندان
مطلب پیشنهادی برای شما

همچنین مهم است که به معاینات منظم دندانپزشکی و پولیش دادن و جرمگیری دندان حرفه‌ای روکش‌های خود ادامه دهید. جرمگیری منظم حرفه‌ای با تجهیزات و محصولات تخصصی دندانپزشکی به حفظ طول عمر روکش‌های شما کمک می‌کند.

جرمگیری دندان لمینت شده ممکن است؟

بر خلاف دندان‌های طبیعی، توصیه نمی‌کنیم از روش‌های سفید کننده سنتی برای روکش‌های خود نیز استفاده کنید. محصولات سفید کننده دندان قادر به تغییر رنگ ونیرهای شما نیستند، اما می‌توانند رنگ دندان‌های طبیعی شما را تغییر بدهند که احتمالاً منجر به یک لبخند ناهماهنگ خواهد شد.

اینکه شما نمی‌توانید لمینت های خود را سفید کنید به این معنی نیست که نمی‌توانید ظاهر آن‌ها را حفظ کرده و بهبود بخشید. اگر نگران تغییر رنگ روکش یا دندان طبیعی خود هستید، زمان مناسبی برای تعیین یک قرار ملاقات با دندانپزشک است، زیرا ممکن است نیاز به جرمگیری دندان حرفه‌ای یا تعویض روکش‌های خود داشته باشید.

جرمگیری دندان

3 راه برای سفید کردن یا از بین بردن لکه‌ها از روی روکش لمینت

گذشت زمان ممکن است باعث ایجاد لکه‌هایی در دو طرف روکش پرسلن شود. شما نمی‌توانید روش‌هایی را که برای سفید کردن دندان‌های طبیعی خود به کار می‌برید، برای دندان‌های لمینت شده خود نیز استفاده کنید اما می‌توانید دندان‌هایی را که زیر روکش قرار گرفته‌اند را سفیدتر کنید یا دندانپزشک زیبایی شما می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. به طور کلی 3 روش برای جرمگیری دندان و از بین بردن لکه‌های روکش‌های پرسلن وجود دارد.
سه روش مورد استفاده در سفیدتر کردن دندان‌ها یا از بین بردن لکه‌ها عبارتند از: سیستم سفید کردن دندان، خمیردندان پولیش دندان و یک دندانپزشک زیبایی.

سیستم سفید کردن دندان

ابتدا بدانید که چه نوع روکش پرسلنی در دهان شما قرار دارد. اگر روکش شفاف و سبک دارید، می‌توانید سفید کردن قسمت پشت دندان را امتحان کنید. هنگامی که سعی می‌کنید قسمت پشتی دندان‌های لمینت شده خود را سفید کنید، دندان واقعی به طور طبیعی سفید می‌شود و سفیدی آن از طریق روکش پرسلن منعکس می‌شود.

جراح دندان پزشک اصفهان +تفاوت دندانپزشک با جراح دندانپزشک
مطلب پیشنهادی برای شما

همیشه در مورد سیستم سفید کردن دندان دستورالعمل‌ها را کاملاً رعایت کنید و قبل از تلاش برای سفیدتر کردن دندان‌های خود در خانه با دندانپزشک خود صحبت کنید.

خمیر دندان پولیش ملایم

در مرحله بعد می‌توانید دندان‌های خود را با خمیردندانی که به طور خاص برای از بین بردن ترکیباتی که دلیل لکه‌دار شدن ونیر است، مسواک بزنید. در صورت داشتن لکه جزئی در لبه‌های روکش خود، خمیردندان پولیش ملایم توصیه می‌شود.

خمیر دندان مواد و ترکیبات جمع شده روی ونیرها را از بین می‌برد و زیبایی بیشتری به دندان‌های شما می‌بخشد. اگر مطمئن نیستید از چه نوع خمیردندانی استفاده کنید، دندانپزشک شما می‌تواند یکی از انواع مناسب آن را به شما توصیه کند.

دندانپزشک زیبایی

گزینه دیگر برای سفیدتر کردن روکش‌های شما مراجعه به دندانپزشک زیبایی است. اگر روکش‌های لمینت شما بیش از حد فرسوده شده باشند، دندانپزشکان آنها را به صورت حرفه‌ای تمیز کند تا دوباره سفید به نظر برسند. بدترین حالت ممکن این است که روکش‌های شما نیاز به تعویض داشته باشند.

زمانی که صحبت از لکه‌های روکش پرسلن می‌شود، خوب است بدانید که آن‌ها به راحتی لکه نمی‌گیرند. با امتحان کردن برخی از روش‌های فوق، احتمالاً می‌توانید راهی مناسب برای روشن‌تر و سفیدتر شدن روکش‌های خود بیابید.

ونیرها به چه دلیل تیره می‌شوند و در مورد آن چه باید کرد؟

خطوط قهوه‌ای کوچکی روی دندان‌های شما 

آیا خطوط قهوه‌ای کوچکی روی قسمتی که ونیر به دندان چسبیده است وجود دارد؟ چگونه این اتفاق می‌افتد: با افزایش سن، لثه شما کمی عقب می‌رود (به این حالت رکود لثه گفته می‌شود)، و جایی که روکش به دندان متصل شده است، در معرض دید قرار می‌گیرد. در این مکان یک خط چسب وجود دارد که می‌تواند تغییر رنگ دهد زیرا از کامپوزیت ساخته شده است. این کامپوزیت می‌تواند قهوه و سایر مواد غذایی و نوشیدنی‌های تیره را جذب کرده و به یک خط قهوه‌ای روی دندان روکش شده شما تبدیل کند.

هدف از درمان ریشه دندان
مطلب پیشنهادی برای شما

نسبت به رکود لثه هوشیار باشید. در هر معاینه دندانپزشکی از دندانپزشک خود بخواهید که این مورد را برای شما بررسی کند. رکود لثه غیر قابل برگشت است. شما می‌توانید از پیشرفت آن جلوگیری کنید اما نمی‌توانید صدمات گذشته را اصلاح کنید، بنابراین هم اکنون نظارت بر آن را شروع کنید.

روکش لمینتی که تیره شده است

روکش لمینت نباید به مرور زمان تیره شود. پرسلن بسیار متراکم است و مانند دندان طبیعی لکه‌ها را به خود جذب نمی‌کند. روکش پلاستیکی می‌تواند گاهی اوقات به آرامی لکه‌دار شود.

در جرمگیری دندان بعدی، از پزشک متخصص خود بخواهید روکش‌های شما را پولیش کند تا لکه‌ها را از بین ببرد.

دندانی که به سختی ضربه خورده است 

زماین که ضربه سختی به دندان وارد می‌شود، بافت داخلی (عاج) آن آسیب می‌بیند. عاج آسیب‌دیده سریع‌تر از عاج سالم دچار فرسودگی می‌شود، به این معنی است که دندان‌های شما سریع‌تر زرد می‌شوند.

با استفاده از تری‌های مخصوص، ژل سفید کننده را در قسمت پشت دندان‌های خود استفاده کنید. با انجام این کار می‌توان بافت داخلی (عاج) را روشن‌تر کرد. از این طریق رنگی که از روکش شما بازتاب می‌شود، روشن‌تر شده و کل دندان را سفیدتر نشان می‌دهد.

استراتژی‌های فوق ممکن است به روشن‌تر شدن روکش شما کمک کند.در صورت تغییر نکردن آنها را باید تعویض کنید زیرا نمی‌توانند سفید شوند.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
اگر بیماری های لثه درمان نشود چه عواقبی خواهد داشت؟
نوشتهٔ بعدی
5علائم داشتن عفونت دندان+بهترین روش درمان خانگی و دارویی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023