جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

دلایل التهاب لثه در کودکان-بهترین دندانپزشک اصفهان

دلایل التهاب لثه در کودکان

• کمبود ویتامین C یا رژیم غذایی فاقد مواد مغذی ضروری.
  • دندان قروچه.
  • شرایط پزشکی از جمله دیابت و بیماری های سیستمیک یا خود ایمنی.
  • تغییرات هورمونی
  • داروهای خاص
  • تنفس دهانی که ممکن است منجر به خشکی شدید لثه ها و دندان های جلوی دهان شود.

جلوه ها

اگر التهاب لثه بدون کنترل ادامه یابد، پاکت‌ها بین لثه و دندان باز می‌شوند و ریشه دندان‌ها نمایان می‌شود. دندان ها به تدریج لق می شوند و می افتند یا نیاز به برداشتن دارند. بوی بد دهان مداوم نشانه پریودنتیت است. بدون درمان، بیماری لثه می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی در مراحل بعدی زندگی شود.

جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

جلوگیری

بهداشت منظم دهان، از جمله مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، بهترین دفاع در برابر التهاب لثه است. مانند بسیاری از بیماری ها، بیماری پریودنتال در مراحل اولیه به بهترین شکل درمان می شود و تشخیص زودهنگام برای درمان موفقیت آمیز حیاتی است.

بردن کودک نزد دندانپزشک اطفال می تواند نقش مهمی در پیشگیری از التهاب لثه داشته باشد. در این ویزیت ها، دندانپزشک می تواند به شما و فرزندتان در مورد تکنیک های صحیح مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و سایر تکنیک های پیشگیرانه آموزش دهد.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

والدین باید دندان های نوزادان را مسواک بزنند. شما می توانید با پاک کردن با یک پارچه نرم یا مسواک زدن با یک مسواک نرم کوچک و آب شروع به تمیز کردن دندان های کودک خود کنید.
کودکان تا حدود شش سالگی به یک بزرگسال نیاز دارند تا در مسواک زدن به آنها کمک کند.
از مسواک هایی با موهای نرم استفاده کنید. هر سه ماه یکبار مسواک را تعویض کنید.
برخی از مطالعات نشان داده اند که مسواک های برقی و برقی موثرتر از مسواک های دستی هستند.
خمیردندان حاوی فلوراید در پیشگیری از التهاب لثه موثر است.

3 تفاوت اصلی بین دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

مطمئن شوید که کودک شما دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک می زند و یک بار در روز از نخ دندان استفاده می کند.
مسواک زدن بعد از خوردن میان وعده های شیرین یا نشاسته ای نیز به شدت توصیه می شود.

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دهانشویه هایی با عوامل ضد میکروبی مانند پراکسید هیدروژن، تریکلوزان و کلرهگزیدین گلوکونات نیز درمان های موثری برای درمان التهاب لثه هستند.
دهانشویه هایی با روغن های ضروری – مانند متیل سالیسیلات، اکالیپتول، منتول و تیمول – توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا برای کاهش پلاک و التهاب تایید شده اند.
شستشو با آب نمک گرم ممکن است تورم لثه را کاهش دهد.
یک رژیم غذایی سالم منجر به داشتن دندان های سالم می شود.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان  می باشند که همچنین  بهترین دندانپزشک اصفهان هستند.

درمان التهاب لثه کودکان

تمیز کردن حرفه ای دندان ها التهاب لثه می تواند به بیماری پریودنتال تبدیل شود. برای از بین بردن جرم دندان، با جرم گیری و برنامه ریزی ریشه، نیاز به تمیز کردن حرفه ای دندان است.

در طی یک تمیز کردن حرفه ای در مطب دندانپزشکی کودکان دکتر فاطمه حیدری ، ما تمام پلاک ها و جرم ها را از روی دندان های کودک شما پاک می کنیم. ما به شما و فرزندتان نشان خواهیم داد که چگونه پلاک را با موفقیت از بین ببرید و دندان ها را به طور موثر تمیز کنید.

پوسته پوسته شدن و صاف کردن ریشه. برای موارد پیشرفته تر ژنژیویت در دوران کودکی، جرم گیری برای از بین بردن جرم و باکتری از سطوح دندان و زیر خط لثه لازم است. روت پلنینگ یک روش تهاجمی تر است که شامل ابزار دقیق، لیزر یا دستگاه اولتراسونیک است. این روش‌ها باکتری‌هایی را که باعث التهاب می‌شوند حذف می‌کنند و سطوح ریشه را صاف می‌کنند.

اثر دخانیات و سیگار بر سلامت دهان و دندان
برای چکاپ در مطب بهترین دندانپزشک اصفهان برنامه ریزی کنید:

خوشبختانه، دندانپزشک اطفال دکتر فاطمه حیدری می تواند در صورت تشخیص زودهنگام التهاب لثه، عوارض آن را درمان و معکوس کند.

همین امروز برای یک قرار ملاقات با دفتر دندانپزشکی اطفال ما در اصفهان تماس بگیرید.

, , , , , ,
پیشگیری و درمان ژنژیویت (بیماری لثه) در کودکان-جراح و دندانپزشک اصفهان