جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری | بهترین دندانپزشک اصفهان

در اینجا نحوه تغییر فرآیند با روش چند روزه روکش را بخوانید:

در اینجا نحوه تغییر فرآیند با روش چند روزه روکش را بخوانید:

روش چند روزه روکش

اسکن کردن

اگر یک روکش همان روز دریافت می کنید، دندانپزشک شما اسکن های دیجیتالی از دهان شما می گیرد که عمدتاً روی دندانی که به روکش نیاز دارد و ناحیه اطراف آن تمرکز می کند. این اسکن برای ایجاد یک مدل سه بعدی از دهان شما استفاده می شود.

ایجاد تاج

دندانپزشک شما اندازه گیری ها و جزئیات خاص را از تصاویر دیجیتالی به تجهیزاتی که در واقع تاج را می سازد ارسال می کند. با استفاده از نرم افزار CAD/CAM مدل تاج شما را ایجاد و طراحی می کنند.

سپس، بر اساس مدل، از یک دستگاه فرز برای مجسمه سازی تاج از یک بلوک سرامیکی استفاده می کنند. بسته به نوع مورد استفاده، دستگاه ابتدا سرامیک اضافی را جدا می کند، سپس به تدریج قطعه را برش داده و آن را تا زمانی که شکل مناسب دهان شما شود، اصلاح می کند.

نصب تاج

هنگامی که روکش آماده شد، دندانپزشک شما یک سیمان دندانی را برای نصب روکش انتخاب می کند. سپس نوبت به باز کردن مجدد آن فرا رسیده است تا بتوانند تاج را با دقت روی دندان آماده شده شما قرار دهند.

قبل از نصب تاج یک روزه خود، همچنین می توانید در طول فرآیند درخواست بیهوشی کنید. هنگامی که بی حسی ناشی از بی حسی موضعی از بین رفت، باید خوب بروید.

جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری | بهترین دندانپزشک اصفهان

جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری | بهترین دندانپزشک اصفهان

آیا تاج گرفتن ضرر دارد؟

آماده سازی دندان شامل براده کردن یا تراشیدن دندان شما است، اما نباید درد داشته باشد، زیرا دندانپزشک شما دندان شما را با بی حسی موضعی بی حس می کند و مطمئن می شود که شما راحت هستید.

آیا روکش دندان کودکان دوام دارد؟
مطلب پیشنهادی برای شما

پس از نصب تاج، ممکن است کمی ناراحتی یا درد خفیف بعد از آن داشته باشید. این فقط باید مدت کمی طول بکشد، و شما می توانید آن را با مسکن های بدون نسخه کنترل کنید. اگر بیش از دو هفته طول کشید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

چقدر باید برای قرار ملاقات ها وقت بگذارید؟

برای یک قرار ملاقات یک روزه، می توانید انتظار داشته باشید که این روند بین 2 تا 4 ساعت طول بکشد. اگر قصد دارید مدتی را برای انجام این عمل مرخصی بگیرید، احتمالاً بهتر است در سمت دادن زمان بیشتر اشتباه کنید.

برای یک قرار چند روزه، باید زمان را برای دو قرار جداگانه در تقویم خود مسدود کنید. دندانپزشک شما به شما اطلاع می دهد که فاصله ملاقات ها چقدر باید باشد، اما قرار ملاقات دوم شما احتمالا حداقل 1 تا 2 هفته پس از اولین قرار ملاقات شما خواهد بود. هر قرار ملاقات ممکن است 1 تا 2 ساعت طول بکشد.

عوارض بالقوه هنگام گرفتن تاج دندان

مانند هر روش دیگری، ممکن است عوارضی ایجاد شود.

آسیب به دندان

زمانی که دندانپزشک در حال تمیز کردن حفره و براده کردن دندان است، ممکن است دندان شما ضعیف شود. این ممکن است به کمی تعمیر یا ساختن ساختار دندان نیاز داشته باشد، بسته به اینکه دندان چقدر آسیب دیده است.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری | بهترین دندانپزشک اصفهان

جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری | بهترین دندانپزشک اصفهان

آسیب به ریشه یا عصب

همچنین ممکن است آسیبی به عصب دندان شما وارد شود. این ممکن است منجر به نیاز به کانال ریشه شود.

آیا از بین بردن فواصل دندانی دردآور است؟
مطلب پیشنهادی برای شما

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان  می باشند که همچنین  بهترین دندانپزشک اصفهان هستند.

ناهماهنگی نیش

اگر یک تاج به درستی ایجاد و نصب نشود، می تواند نیش شما را تغییر دهد – و نه به روش خوبی. این می تواند باعث درد در مفصل گیجگاهی فکی شما شود. ممکن است مجبور شوید تاج را برداشته، تغییر دهید و جایگزین کنید.

حتی اگر قبلا روکش دریافت کرده اید، بهتر است قبل از نصب روکش بعدی با دندانپزشک خود صحبت کنید. مطمئن شوید که دقیقاً می‌دانید دندانپزشک شما از چه نوع روشی استفاده می‌کند، بنابراین می‌دانید که چقدر زمان بگذارید و چگونه آماده شوید.

اگر احساس عدم اطمینان دارید، حتما به دندانپزشک خود اطلاع دهید. و صرف نظر از اینکه کدام نوع تاج را دریافت می کنید، مطمئن شوید که بعد از آن به خوبی از آن مراقبت کنید تا تا حد امکان دوام داشته باشد.

همین امروز برای یک قرار ملاقات با دفتر دندانپزشکی اطفال ما در اصفهان تماس بگیرید.

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
دندانپزشک کودکان چیست؟
نوشتهٔ بعدی
آماده سازی تاج برای یک روش چند روزه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023