نکات مراقبت از دندان‌ کودکان

نکات مراقبت از دندان‌ کودکان

نکات مراقبت از دندان‌ کودکان

مراقبت دندان‌های کودکان بسیار مهم است، زیرا از سنین پیشین به شکل صحیح به مراقبت از دهان و دندان‌ها عادت کرده، دندان‌های سالم و قوی را در دوران بزرگسالی خواهند داشت. در این مقاله، به برخی روش‌های مراقبت از دندان‌های کودکان می‌پردازیم.

1. شستشوی دندان‌ها:

از سنین پیشین باید به کودک آموزش داد که دندان‌ها را صبح و شب با مسواک و خمیر دندان‌ مناسب و مخصوص کودکان شستشو دهد. البته در ابتدا ممکن است کودکان مقاومت کنند، اما با حوصله و توجه به مزایای شستشوی دندان‌ها، آنها به آرامی به این کار عادت می‌کنند.

بیشتر بخوانید : خدمات ترمیمی و زیبایی دندان اصفهان 

2. رژیم غذایی سالم:

مصرف غذاهای سالمی مثل میوه‌ها، سبزیجات و فست‌فودهای کم شکر و کم شور به دندان‌های کودکان کمک خواهد کرد. همچنین، مقدار مصرف شیر و محصولات لبنی و کره باید مناسب باشد تا عوامل موجب رشد و تقویت دندان‌ها باشند.

3. استفاده از پاستیل‌های ضد‌پلاک:

برخی پاستیل‌ها و آب‌های دهانی که ضد پلاک هستند، برای کودکان عالی هستند. این محصولات با حاوی آنتی‌بیوتیک‌ها و ضدعفونی کننده‌ها، به تثبیت حالت پاکی دندان‌ها و جلوگیری از تکثیر باکتری‌ها در دهان‌ کمک می‌کنند.

4. ادامه رزم زمانی:

بعد از پسرفتن دندان‌های شیری، دندان‌های دائمی شروع به رشد می‌کنند و تا زمان ثابت شدن دندان‌های دائمی، کودکان به نحوی باید در مورد مراقبت‌های خود متعهد شوند. شامل شستشوی منظم دندان‌ها، استفاده از نخ دندان و مراجعه به دندانپزشک برای بررسی و تمیز شدن دندان‌ها است.

5. رفتن به دندانپزشک:

کودکان بین سه تا شش ماهه و دو سال باید به دندانپزشک بروند تا یک ارزیابی عمومی و بررسی دندان‌ها و لثه‌ها انجام شود. سپس باید در مدت شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کرد تا پیگیری‌های لازم در مورد خلاصی از پلاک دندان‌ها و پیگیری‌های مربوط به بهداشت دهان و دندان‌ها صورت گیرد.

تفاوت بین ژنژیویت و پریودنتیت چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

در نهایت، بهتر است همه والدین کودکان نیز به منظور آموزش کودکان در مورد مراقبت از دندان‌ها و تأکید بر شستشوی منظم دندان‌ها، به همراه کودکان‌شان به نوبت دندانپزشک بروند تا نگرانی ها رفع شده و دندان‌های سالم و قوی برای آن‌ها ضمانت شود.

📞برای رزو نوبت  و مشاوره با ما در ارتباط باشید

✅آشنایی بیشتر با دکتر فاطمه حیدری

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

نوشتهٔ پیشین
راهکارهایی برای حل مشکلات دندان
نوشتهٔ بعدی
راهکارهایی برای بهبود بهداشت دهان و دندان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023