جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

3 مورد از دستگاه پروتز دندان چیست؟

3 مورد از دستگاه پروتز دندان چیست؟

انواع پروتز دندان

1. بریج دندان

هنگامی که یک یا چند دندان از دست رفته باشد، بریج دندان سازشی بین دندان مصنوعی و ایمپلنت است.

همانطور که از نام آن مشخص است، بریج دندان برای پر کردن شکافی است که در اثر از دست دادن دندان ها ایجاد می شود. بریج معمولاً در دو انتهای شکاف به دندان‌های طبیعی متصل می‌شود و ممکن است از یک یا چند دندان مصنوعی به نام پونتیک ساخته شود.

در برخی موارد، برای امنیت و ثبات بیشتر، ممکن است یک پل به ایمپلنت متصل شود.

یک بریج اغلب از چینی ساخته می شود تا شبیه دندان های طبیعی به نظر برسد و باید مرتباً مسواک زده و نخ دندان بکشید.

ممکن است برای کشیدن نخ دندان بین پل و خط لثه، وسایل کمکی مخصوص نخ دندان به نام threader لازم باشد.

مرکز دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان ،با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد.

در اینجا روند معمولی برای گرفتن پل آمده است:

در اولین ملاقات، دندان های لنگر در دو طرف بریج به شکل سوهان در می آیند و یک قالب از دهان شما ساخته می شود. یک پل موقت ممکن است برای پر کردن شکاف ساخته شود در حالی که یک پل دائمی ظرف چند هفته ساخته می شود.

در قرار دوم، پل دائمی در جای خود نصب می شود. هر گونه تنظیمات جزئی لازم انجام می شود تا پل طبیعی به نظر برسد و با نیش طبیعی شما کار کند. سپس پل در جای خود سیمان می شود.

3 قسمت ایمپلنت دندان
مطلب پیشنهادی برای شما

یک پل خوش ساخت می تواند چندین دهه دوام بیاورد، اما 5 تا 15 سال انتظار معقولی است.

هزینه های پل می تواند از 500 دلار به ازای هر پونتیک تا 1200 دلار یا بیشتر باشد. این هزینه شامل هزینه روکش نمی شود، که به تنهایی می تواند بین 500 تا 2500 دلار برای هر دندان هزینه داشته باشد. مانند سایر دستگاه های پروتز دندان، این هزینه ها به مکان شما بستگی دارد.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

2. دندان مصنوعی

پروتزها ابزارهای مصنوعی هستند که به خوبی روی لثه ها قرار می گیرند و مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند و عمل می کنند. به آنها دندان مصنوعی نیز می گویند.

میزان از دست دادن دندان و ترجیح شما به تعیین بهترین نوع دندان مصنوعی برای شما کمک می کند. رایج ترین انواع دندان مصنوعی عبارتند از:

پروتزهای کامل جایگزین همه دندان‌های شما می‌شوند و باید روزانه برای تمیز کردن آن‌ها برداشته شوند.
پروتزهای جزئی متحرک جایگزین برخی از دندان های شما می شود، اما نه همه آنها.

پروتزهای جزئی ثابت به عنوان پل های تحت حمایت ایمپلنت نیز شناخته می شوند.

پروتزهای نگهدارنده ایمپلنت روی ایمپلنت ها چسبانده می شوند، اما باید روزانه برای تمیز کردن برداشته شوند (که به آن دندان مصنوعی snap-in نیز می گویند).

نوع دیگری از دندان مصنوعی فلیپر نام دارد. اینها پروتزهای جزئی موقتی هستند که جایگزین یک یا دو دندان می شوند. آنها از موادی با دوام کمتر نسبت به پروتزهای پارسیل معمولی ساخته شده اند زیرا قرار است برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار گیرند.

ترمیم دندان های عقبی که به شدت پوسیده شده اند چگونه است؟
مطلب پیشنهادی برای شما

3. روکش های دندان

روکش ها می توانند با پوشاندن آنها با پوسته ای نازک و طبیعی به بهبود رنگ و ظاهر دندان های طبیعی کمک کنند. روند معمولی برای گرفتن روکش در اینجا آمده است: دندانپزشک مینای دندان های شما را ساییده و قالبی از دهان شما می گیرد.

با استفاده از قالب، تکنسین های آزمایشگاهی روکش های شما را از پرسلن یا مواد کامپوزیت رزین می سازند. این روند ممکن است چند هفته طول بکشد. سپس روکش ها به دندان شما چسبانده می شوند. از نور ماوراء بنفش برای سفت شدن سریع سیمان استفاده می شود که روکش ها را به دندان های شما متصل نگه می دارد.

برای حمایت از روکش باید دندان های نسبتا سالمی داشته باشید. ونیرها می توانند 10 تا 15 سال قبل از نیاز به تعویض دوام داشته باشند. قیمت ونیرها از حدود 925 دلار تا 2500 دلار برای هر دندان متغیر است.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

مزایای دستگاه پروتز دندان چیست؟

پروتز دندان در ارائه یک یا چند مورد از مزایای زیر مفید است:

بهبود ظاهر دندان ها، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس توانایی جویدن شما را بهبود می بخشد و به شما امکان می دهد از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید حمایت از سلامت و استحکام استخوان فک، حمایت از استحکام سایر دندان ها محافظت در برابر بیماری لثه که می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

 برای راهنمایی بیشتر و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کنم؟

اگر به تازگی دندانی را از دست داده اید یا مدتی است دندان از دست داده اید، به زودی به دندانپزشک مراجعه کنید. یک دندان از دست رفته می تواند به از دست دادن استخوان اطراف کمک کند و خطر بیماری لثه را افزایش دهد. هر دو می توانند بر سلامت کلی دهان شما تأثیر بگذارند.

پروتز دندان چه کار می کند؟
مطلب پیشنهادی برای شما

هرچه بیشتر منتظر بمانید، آسیب گسترده تر و غیرقابل برگشت تر می شود. انواع پروتز دندان

سایر علائمی که باید باعث گفتگو با دندانپزشک در مورد محلول های پروتز شود عبارتند از:

یک دندان ترک خورده، تراشیده یا فرسوده خونریزی یا درد لثه حساسیت یا درد دندان هر چیزی در مورد رنگ یا ظاهر دندان های شما که شما را آزار می دهد.

نتیجه گیری

تهیه یک دستگاه پروتز دندان می تواند یک تصمیم تغییر دهنده زندگی باشد. پروتز دندان می تواند لبخند شما و احساس شما نسبت به ظاهر خود را بهبود بخشد، سلامت دهان و دندان شما را بهبود بخشد و از مشکلات مربوط به تغذیه، گوارش، بیماری لثه و از بین رفتن مواد استخوانی فک جلوگیری کند. انواع پروتز دندان

برای شروع یافتن راه حل مناسب برای نیازهای دندانی خود به دندانپزشک مراجعه کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک ممکن است برای سلامتی و بودجه شما بهترین باشد.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام بهترین دندانپزشک اصفهان کلیک کنید.

, , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
حقایق شگفت انگیز بهداشت دهان و دندان درباره کودکان
نوشتهٔ بعدی
2 نوع مختلف دستگاه پروتز دندان چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023