حفظ سلامت دندان ها

11 راه برای حفظ سلامت دندان ها

11 راه برای حفظ سلامت دندان ها

حفظ سلامت دندان ها

مراقب دندان های خود باشید

دستیابی به دندان های سالم یک عمر مراقبت می طلبد. حتی اگر به شما گفته شده است که دندان های خوبی دارید، بسیار مهم است که هر روز اقدامات درستی برای مراقبت از آنها و جلوگیری از مشکلات انجام دهید. این شامل دریافت محصولات مناسب مراقبت از دهان و همچنین توجه به عادات روزانه است.

1. بدون مسواک زدن به رختخواب نروید

بر کسی پوشیده نیست که توصیه کلی این است که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. با این حال، بسیاری از ما همچنان از مسواک زدن در شب غافل هستیم. اما مسواک زدن قبل از خواب از شر میکروب ها و پلاک هایی که در طول روز جمع می شوند خلاص می شود.

مرکز دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان ،با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد. در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی ، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان و حفظ سلامت دندان ها زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

2. به درستی مسواک بزنید

نحوه مسواک زدن شما به همان اندازه مهم است – در واقع، انجام یک کار ضعیف در مسواک زدن تقریباً به همان اندازه بد است که اصلاً مسواک نزنید. وقت خود را صرف کنید و مسواک را با حرکات آرام و دایره ای حرکت دهید تا پلاک ها از بین بروند. پلاک برداشته نشده می تواند سفت شود و منجر به تجمع جرم و التهاب لثه (بیماری اولیه لثه) شود.

3. از زبان خود غافل نشوید

پلاک نیز می تواند روی زبان شما ایجاد شود. این نه تنها می تواند منجر به بوی بد دهان شود، بلکه می تواند منجر به سایر مشکلات سلامت دهان شود. هر بار که دندان های خود را مسواک می زنید، به آرامی زبان خود را مسواک بزنید.

علل فواصل بین دندان‌ها
مطلب پیشنهادی برای شما

4. از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید

وقتی صحبت از خمیردندان به میان می‌آید، عناصر مهم‌تری نسبت به قدرت سفید کنندگی و طعم‌ها وجود دارد. مهم نیست که کدام نسخه را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که حاوی فلوراید است. در حالی که فلوراید توسط کسانی که نگران تأثیر آن بر سایر بخش‌های سلامت هستند، مورد بررسی قرار گرفته است، این ماده همچنان یک عنصر اصلی در سلامت دهان و دندان است.

این به این دلیل است که فلوراید یک دفاع پیشرو در برابر پوسیدگی دندان است. با مبارزه با میکروب هایی که می توانند منجر به پوسیدگی شوند و همچنین ایجاد یک سد محافظ برای دندان های شما عمل می کند. خمیر دندان حاوی فلوراید را از اینجا خریداری کنید.

5. با نخ دندان به اندازه مسواک زدن اهمیت دهید

بسیاری از کسانی که مرتب مسواک می زنند از نخ دندان کشیدن غافل می شوند. نخ دندان کشیدن فقط برای گرفتن تکه های کوچک غذا یا کلم بروکلی نیست که ممکن است بین دندان های شما گیر کند، همانطور که جاناتان شوارتز، DDS. نشان میدهد. “این واقعا راهی برای تحریک لثه ها، کاهش پلاک و کمک به کاهش التهاب در ناحیه است.” استفاده از نخ دندان یک بار در روز معمولا برای بهره مندی از این فواید کافی است. در اینجا مجموعه ای از نخ دندان برای امتحان آورده شده است.

6. اجازه ندهید مشکلات نخ دندان کشیدن شما را متوقف کند

نخ دندان کشیدن می تواند دشوار باشد، به خصوص برای کودکان خردسال و بزرگسالان مسن مبتلا به آرتریت. به جای تسلیم شدن، به دنبال ابزارهایی باشید که می توانند به شما در کشیدن نخ دندان کمک کنند. نخ دندان های آماده برای استفاده از داروخانه می تواند تفاوت ایجاد کند.

چرا درمان های فلوراید و سیلانت های دندانی برای بهداشت دهان و دندان کودک ضروری هستند؟
مطلب پیشنهادی برای شما

7. دهانشویه را در نظر بگیرید

تبلیغات باعث می شود که دهانشویه برای سلامت دهان و دندان ضروری به نظر برسد، اما بسیاری از مردم از آن صرف نظر می کنند زیرا نمی دانند چگونه کار می کنند. شوارتز می گوید دهانشویه از سه طریق کمک می کند: میزان اسید موجود در دهان را کاهش می دهد، مناطقی که به سختی مسواک می زنند در داخل و اطراف لثه ها را تمیز می کند و دندان ها را دوباره معدنی می کند.

او توضیح می دهد: “دهان شویه ها به عنوان یک ابزار کمکی برای کمک به تعادل همه چیز مفید هستند.” من فکر می کنم در کودکان و افراد مسن، جایی که توانایی مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ممکن است ایده آل نباشد، دهانشویه به ویژه مفید است. از دندانپزشک خود برای توصیه های خاص دهانشویه بخواهید. مارک های خاص برای کودکان و کسانی که دندان های حساسی دارند بهترین هستند. دهانشویه با نسخه نیز موجود است.

حفظ سلامت دندان ها

حفظ سلامت دندان ها

پیشنهاد مطالعه: آیا بیماری لثه همیشه از بین می رود؟

8. آب بیشتری بنوشید

آب همچنان بهترین نوشیدنی برای سلامت کلی شما از جمله سلامت دهان و دندان است. همچنین، به عنوان یک قانون کلی، شوارتز نوشیدن آب را بعد از هر وعده غذایی توصیه می کند. این می تواند به شستن برخی از اثرات منفی غذاها و نوشیدنی های چسبنده و اسیدی در بین برس ها کمک کند.

9. میوه ها و سبزیجات ترد بخورید

غذاهای آماده راحت هستند، اما شاید در مورد دندان های شما چندان زیاد نباشند. خوردن محصولات تازه و ترد نه تنها حاوی فیبر سالم بیشتری است، بلکه بهترین انتخاب برای دندان شماست. شوارتز می‌گوید: «به والدین می‌گویم که بچه‌هایشان را در سنین پایین‌تر به خوردن غذاهای سخت‌تر و جویدن تشویق کنند. بنابراین سعی کنید از مواد فرآوری شده بیش از حد نرم خودداری کنید، از برش دادن چیزها به قطعات کوچک خودداری کنید و آن فک ها را به کار بیاندازید!

بیماری پریودنتال در کودکان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان
مطلب پیشنهادی برای شما

10. غذاهای شیرین و اسیدی را محدود کنید

در نهایت، قند در دهان به اسید تبدیل می‌شود که می‌تواند مینای دندان شما را فرسایش دهد. این اسیدها باعث ایجاد حفره می شوند. میوه های اسیدی، چای و قهوه نیز می توانند مینای دندان را از بین ببرند. در حالی که لزوماً مجبور نیستید از چنین غذاهایی به طور کامل اجتناب کنید، مراقب بودن ضرری ندارد.

11. حداقل دو بار در سال به دندانپزشک خود مراجعه کنید

عادات روزمره خود شما برای سلامت کلی دهان شما بسیار مهم است. با این حال، حتی وظیفه‌شناس‌ترین مسواک‌کن‌ها و نخ دندان‌کش‌ها نیز باید به طور مرتب به دندان‌پزشک مراجعه کنند. حداقل، شما باید دو بار در سال برای تمیز کردن و معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک نه تنها می تواند جرم ها را از بین ببرد و به دنبال حفره ها بگردد، بلکه می تواند مشکلات احتمالی را نیز تشخیص دهد و راه حل های درمانی ارائه دهد.

برخی از شرکت های بیمه دندانپزشکی حتی معاینات مکرر دندانپزشکی را پوشش می دهند. اگر این مورد برای شماست، از آن بهره ببرید. انجام این کار به ویژه اگر سابقه مشکلات دندانی مانند التهاب لثه یا حفره های مکرر دارید مفید است.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

در صورت داشتن سوال یا پیشنهادی و برای راهنمایی بیشتر و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

, , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چرا دندان من لق است و چگونه آن را درمان کنم؟
نوشتهٔ بعدی
آنچه باید در مورد دندان عقل نهفته بدانید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023