بستن دیاستم؟ چرا دیاستم را ببندیم؟ بهترین دکتر بستن دیاستم اصفهان کیست؟ بهترین روش بستن دیاستم دندان؟

بستن دیاستم اصفهان

سوالات بالا از جمله سوالات متداولی هست که همه کسانی که از فضای بین دندان های خود ناراضی هستند و زیبایی دندان آن ها را خراب کرده است پیش می آید.
در این مقاله از سایت خانم دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان این موضوع را برای شما به صورت کامل بیان کرده ایم که بتوانید جواب تمام سوالات بالا را پیدا کنید؟
بستن فضای بین دندان ها | به فاصله بین دندانهادر اصطلاح پزشکی دیاستم گفته میشود. معمولا فاصله بین دندانهای جلو بیشتر اتفاق می افتد ولی در عین حال میتواند بین دندانهای دیگر فرد هم فاصله باشد.
فاصله بین دندانی یکی از مواردی است که فرد را از ظاهر خنده های  خود ناراضی کرده و در مجموع او را جهت داشتن یک لبخند زیبا نزد متخصصین ترمیم زیبایی می کشاند. از جمله راه حل های ان ارتودنسی یا لمینت دندان و یا روکش دندان است. به عنوان یک دندانپزشک زیبایی ، بسیاری از مراجعینم را با ناراحتی و نگرانی در این زمینه میبینم.
درمان دیاستم یا فاصله بین دندان ها

سوالی که می تواند برای همه ما پیش آید این است که علت فاصله بین دندانها چیست؟

1.در بچه ها ، بعد از رویش دندانهای شیری ، دیگر سایز دندانها عوض نمیشود ولی به مرور فک آنها بزرگ می شود و به همین علت فاصله بین دندانهای شیری ، بویژه فاصله دندانهای جلو در دندانهای شیری امری طبیعیست.
2. اختلاف سایز بین فک و دندانها ، حتی در بزرگسالان هم یکی از علل شایع فاصله بین دندانی است.بویژه در دندانهای لترال ( پیشین) بیمار.
3. فرنوم لب بالا که گسترش بیش از حد تا روی ریج فکی پیدا کرده. و معمولا عامل فاصله دندان جلو میباشد.
4.عادتهای اشتباه افراد؛ مثل مکیدن انگشت شست که یکی از علل شایع هل دادن دندانها و فک فرد به جلو و ایجاد یک مشکل دنتواسکلتال جدی میشود که از نمودهای آن فاصله افتادن بین دندانهاست.
5. رفلکس بلع اشتباه نیز میتواند یکی از علل ایجاد فاصله بین دندان ها باشد. به این معنا که اگر فردی به جای برخورد نوک زبان به کام در هنگام بلع، نوک زبانش به دندانهای جلو فشار بیاورد، به مرور فاصله بین دندانهای جلوی او مشهود میشود.
6. مشکلات پریودنتال ( بیماریهای لثه) ، یکی از علل ایجاد فاصله بین دندانی است.چرا که به مرور لثه ها و استخوان نگهدارنده دندان از بین میرود و اگر به داد آن نرسیم دندانها لق شده و از جای خود تکان میخورند و بمرور بین دندانها فاصله می افتد.
بستن دیاستم اصفهان

بهترین روش های درمان فاصله بین دندان ها

در این بخش از مقاله روش های درمان دیاستم رو بیان می کنیم؟

1. درمان فاصله بین دندان با درمان اورتودنسی:
در مواردی که  بهم ریختگی شدید دندانی وجود دارد و ترتیب دندانها هم مرتب نیست طبعا ارتودنسی دندانهای فاصله دار درمان موفقی است.
2. اگر فرنوم بلند ، علت فاصله افتادن بین دندان ها ست؛
در صورتی که در سنین پایین جراحی فرنکتومی انجام شود ، دندانها به جای خود بر می گردند و این امر خود باعث درمان فاصله بین دندانها بصورت خودبخود میشود.
3. اگر علت فاصله بین دندانی ، بیماریهای پریودنتال باشد، قطعا ابتدا باید مشکل لثه شما بر طرف شود و بعد دندانها با توجه به شرایط آنها یا اورتودنسی میشوند ، یا با درمانهای ونیر کامپوزیت و یا لمینیت سرامیکی و یا روکش کردن دندانها ، به پر کردن فاصله دندانها بپردازیم.
4. در مواردی که سایز دندانها کوچک است،  برای بستن فاصله بین دندانها میتوان از روشهای ونیر کامپوزیتی یا لامینت دندانی و یا روکش دندانها استفاده کرد.

هزینه بستن فاصله بین دندان ها در سال 99

قیمت بستن فاصله بین دندان ها، به نوع درمان بستگی دارد. اما درمان راحت،زیبا و ارجح آن که در یک مدت کوتاه به نتیجه میرسد همان کامپوزیت بیلدآپ و ونیر کامپوزیتی ( کامپوزیت دندان ) است.
امروزه اکثر افراد برای داشتن یک لبخند زیبا و بدون نقص ، دنبال کوتاهترین راه و در عین حال کم ضررترین راه هستند. بستن فاصله بین دندانها نه تنها باعث داشتن یک لبخند زیبا میشود بلکه در بسیاری موارد روی داشتن یک فونتیک خوب برای صحبت کردن افراد نیز تاثیر میگذارد. به خصوص در افرادی که سین و یا شین را بد تلفظ میکنند.
در پایان به شما پیشنهاد میدهیم که دکتر فاطمه حیدری بهترین جراح دندانپزشک اصفهان را برای خدمات زیبایی دندان از جمله بستن دیاستم انتخاب کنید.
تخفیف ویژه برای شما اگر از طریق معرفی این مقاله به مطب دکتر فاطمه حیدی مراجعه کنید

در صورت مفید بودن مطلب را با دوستان خود بهاشتراک  بگذارید.

علل فواصل بین دندان‌ها
مطلب پیشنهادی برای شما

دکتر فاطمه حیدری | دندانپزشک کودکان اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین جراح دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات 

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
پرکردن و ترمیم دندان اصفهان
نوشتهٔ بعدی
انواع زخم های دهانی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023