آیا روکش دندان کودکان دوام دارد؟

روکش دندان کودکان

روکش های دندانی چیست؟

تاج دندان ترمیمی است که دندان را می پوشاند یا “درپوش” می گیرد و آن را به اندازه و شکل طبیعی خود باز می گرداند و در عین حال از ترک خوردن یا شکستگی بیشتر محافظت می کند.

چرا از روکش های دندانی استفاده می شود؟

روکش های دندانی برای ترمیم دندانی که پوسیده یا آسیب دیده است و با پر کردن دندان قابل ترمیم نیست استفاده می شود. اگر دندانپزشک کودک شما مجبور است مقدار قابل توجهی از پوسیدگی را از بین ببرد، ممکن است یک روکش دندان برای کلاهک کردن دندان و بازگرداندن آن به حالت طبیعی خود توصیه کند تا به کودک شما کمک کند لبخندی شاد و سالم داشته باشد.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان می باشند.

فولاد ضد زنگ در مقابل تاج دندان سفید:

روکش های فولادی ضد زنگ دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – روکش های نقره ای و فولادی ضد زنگ که دندان های پشت شما را می پوشانند. روکش های فولادی ضد زنگ گزینه بسیار خوبی هستند زیرا ساختار دندان را بیشتر از سایر انواع روکش حفظ می کنند. به لطف استحکام فولاد ضد زنگ، آنها می توانند در برابر نیروهای گاز گرفتن و جویدن با خطر کمتر شکستن، ترک خوردن یا خرد شدن مقاومت کنند.

روکش‌های ضد زنگ اغلب برای بیماران جوان استفاده می‌شوند، زمانی که روکشی که بتواند با دهان در حال رشد سازگار شود برای کودکانی که در انسداد فعال هستند مورد نیاز است.

6 راه برای حفظ سلامت لثه ها
مطلب پیشنهادی برای شما

روکش‌های سفید که از نظر زیبایی جذاب‌تر هستند، برای تقویت دندان‌های پوسیده جلویی استفاده می‌شوند. تاج های سفید که معمولاً به عنوان روکش های نواری شناخته می شوند، معمولاً از یک رزین کامپوزیت ساخته می شوند.

هنگامی که روکش های سفید روی دندان های عقب استفاده می شود، از پرسلن ذوب شده با مواد فلزی ساخته می شوند و بیشتر در بزرگسالان استفاده می شوند. به دلیل سفتی، زمانی که رشد دهان به پایان می رسد هنگام قرار دادن آنها روی دندان های آسیاب بهتر عمل می کنند.

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

برای تکمیل روکش های دندانی چند ویزیت لازم است؟

روش تاج دندان ساده است! استفاده از روکش های دندان برای کودکان به طور کلی در یک ویزیت کامل می شود. با مراقبت های منظم از دندان و تمیز کردن معمول، اکثر روکش ها تا زمانی که با دندان های بزرگسال جایگزین شوند، دوام خواهند داشت.

بعد از عمل چه چیزی را باید انتظار داشت؟

بلافاصله پس از عمل، لطفاً تا زمانی که بی حسی از بین نرود، از خوردن غذای کودک خودداری کنید. این کار از گاز گرفتن لب، گونه یا زبان و در نتیجه آسیب دیدن آنها جلوگیری می کند.

ممکن است کودک شما تا 24 ساعت بعد از عمل کمی ناراحتی داشته باشد. این ناراحتی که در اثر تحریک پالپ و بافت نرم دندان ایجاد می شود، کاملا طبیعی است و با ایبوپروفن یا استامینوفن کودکان قابل کنترل است. اگر هر گونه درد یا ناراحتی بیش از 24 ساعت ادامه داشت، لطفاً فوراً با دندانپزشک کودک خود تماس بگیرید.

کشیدن دندان شیری کودک
مطلب پیشنهادی برای شما

راه های جلوگیری از نیاز به روکش دندان

با مراقبت از دهان می توان از تاج ها جلوگیری کرد، اما حوادثی اتفاق می افتد. در اینجا روش هایی وجود دارد که کودک شما می تواند از نیاز به روکش دندان جلوگیری کند:

هنگام فعالیت های ورزشی از محافظ دهان استفاده کنید.
غذاها را با احتیاط گاز بزنید.
در مورد دندان قروچه با دندانپزشک کودک خود صحبت کنید.
دندان های خود را به درستی، دو بار در روز مسواک بزنید.
روزانه نخ دندان بکشید.
از دندان های خود به عنوان ابزار یا ابزار استفاده نکنید.
منتظر پر شدن حفره نباشید.
مراقبت از دندان های خود از سنین جوانی کلید لبخند سالم برای زندگی است! بنابراین، قبل از اینکه آن بسته سس کچاپ را گاز بگیرید، مقداری قیچی بردارید و آن دندان ها را حفظ کنید.

سوالات متداول تاج دندان کودکان

آیا گرفتن تاج دندان دردناک است؟

گرفتن روکش دندان یک روش دردناک نیست. به دنبال این روش، کودک شما ممکن است در جایی که روکش پالپ یا بافت نرم اطراف دندان را تحریک کرده است، احساس ناراحتی کند. ایبوپروفن یا استامینوفن کودکان می تواند به کاهش ناراحتی کمک کند. اگر ناراحتی یا هر درد بیش از 24 ساعت طول کشید، فوراً با دندانپزشک کودک خود تماس بگیرید.

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

آیا تاج دندان می تواند بیفتد؟

در برخی موارد، تاج دندان ممکن است بیفتد. این معمولاً به دلیل عدم نصب تاج یا عدم وجود سیمان برای نگه داشتن تاج در جای خود است. می توانید روکش را به طور موقت با چسب دندانپزشکی بدون نسخه جایگزین کنید. فوراً با دندانپزشک کودک خود تماس بگیرید. آنها دستورالعمل هایی را در مورد نحوه مدیریت تاج قبل از دیده شدن شما ارائه می دهند.

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟-ونیر کامپوزیت دندان اصفهان
مطلب پیشنهادی برای شما
آیا دندان تاج دار نیاز به مراقبت خاصی دارد؟

تاج دندان لزوماً به مراقبت خاصی نیاز ندارد، اما تاج دندان از پوسیدگی دندان یا بیماری لثه محافظت نمی کند. به یاد داشته باشید که با آن مانند یک دندان معمولی رفتار کنید و هنگام نخ دندان کشیدن به خط لثه اطراف تاج توجه بیشتری داشته باشید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن صحیح تاج شما را تمیز و شاد نگه می دارد، بنابراین کودک شما می تواند لبخندی سالم داشته باشد.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

تاج چه مدت روی دندان شما می ماند؟

روکش دندان باید روی دندان کودک شما بماند تا زمانی که با دندان بزرگسال جایگزین شود. طول عمر معمولاً 5 تا 15 سال است، اما “ساییدگی” (دندان قروچه، جویدن یخ و جویدن ناخن) نقش مهمی ایفا می کند. به فرزندتان کمک کنید تا مانند دندان‌های معمولی‌اش از تاج دندان‌هایش مراقبت کند و یک عمر لبخند سالم خواهد داشت. روکش دندان کودکان

چگونه می توانم از روکش دندان محافظت کنم؟

محافظت از روکش دندان درست مانند محافظت از تمام دندان های شماست. چند کار برای محافظت از دندان ها عبارتند از:

هنگام فعالیت های ورزشی از محافظ دهان استفاده کنید.
غذاها را با احتیاط گاز بزنید.
در مورد دندان قروچه با دندانپزشک کودک خود صحبت کنید.
دندان های خود را به درستی، دو بار در روز مسواک بزنید.
روزانه نخ دندان بکشید.
از دندان های خود به عنوان ابزار یا ابزار استفاده نکنید.

در صورت داشتن پیشنهاد و یا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

, , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
سیلانت های دندانی کودکان چیست؟
نوشتهٔ بعدی
چرا درمان های فلوراید و سیلانت های دندانی برای بهداشت دهان و دندان کودک ضروری هستند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023