بهداشت بهتر دهان

سه نکته برای بهداشت بهتر دهان چیست؟

سه نکته برای بهداشت بهتر دهان چیست؟

بهداشت بهتر دهان

یک لبخند درخشان، بهداشت دهان و دندان است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که سلامت دهان و دندان می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند منجر به مشکلاتی مانند بیماری لثه شود.

این موضوع با مشکلات سلامتی مختلفی مانند بیماری قلبی، دیابت، آلزایمر و سکته مرتبط است. این تنها یکی از دلایلی است که چرا رعایت بهداشت دهان و دندان ضروری است!

1. هر روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

سلامت دهان و دندان با یک دهان تمیز آغاز می شود. تمیز نگه داشتن دندان ها، زبان و لثه ها می تواند به پیشگیری از پوسیدگی، بیماری های لثه و سایر مشکلات دهان و دندان کمک کند. دندان های خود را دو بار در روز به مدت دو دقیقه، ترجیحاً صبح و عصر مسواک بزنید.

مرکز دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان ،با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد. در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی ، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان و بهداشت بهتر دهان  زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

اگر تازه غذا خورده اید، برای مسواک زدن عجله نکنید. توصیه می کنیم قبل از مسواک زدن 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. این به این دلیل است که برخی از غذاها و نوشیدنی ها اسیدی هستند و به طور موقت مینای دندان شما را نرم می کنند.

5علائم داشتن عفونت دندان+بهترین روش درمان خانگی و دارویی
مطلب پیشنهادی برای شما

بنابراین، اگر بلافاصله مسواک بزنید، ممکن است مقداری از مینای دندان خود را از بین ببرید. حتماً هر روز حداقل یک بار از نخ دندان استفاده کنید، زیرا به حذف باقی مانده مواد غذایی در نقاطی که مسواک شما به آن دسترسی ندارد کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه باید در مورد خشکی دهان بدانید
بهداشت بهتر دهان

بهداشت بهتر دهان

2. غذاها و نوشیدنی های سالم را انتخاب کنید

مصرف غذاهای شیرین و/یا اسیدی مانند نوشابه، آب نبات و الکل می تواند منجر به سلامت دهان و دندان شود. شکر با باکتری های موجود در دهان ما ترکیب می شود و جرم و پلاک ایجاد می کند.

این می تواند منجر به پوسیدگی دندان و التهاب لثه شود. اسیدهای خاصی که بیشتر در نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های الکلی یافت می‌شوند، مینای دندان را نرم می‌کنند و خطر پوسیدگی و پوسیدگی دندان را در طول زمان افزایش می‌دهند.

برای ترویج بهداشت دهان و دندان، به سراغ میان وعده های مغذی و سالم و انتخاب وعده های غذایی بروید. مانند میوه های غیر اسیدی، شیر، سبزیجات، آجیل و پنیر. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و مقدار زیادی آب بنوشید تا دهان خود را مرطوب نگه دارید و از بقایای مواد غذایی پاک کنید.

3. به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید

به غیر از رعایت بهداشت دهان و دندان در منزل، توصیه می شود هر دو سال یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید. مراجعه منظم به دندانپزشک به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. هنگامی که برای قرار ملاقات به مطب دندانپزشکی مارکهام مراجعه می کنید، ما معاینه کامل دهان، دندان ها و لثه های شما را انجام می دهیم.

چرا دندان من لق است و چگونه آن را درمان کنم؟
مطلب پیشنهادی برای شما

این به ما این امکان را می دهد که هرگونه حفره و سایر مشکلات سلامت دهان را در مراحل اولیه تشخیص دهیم. ما همچنین دندان‌های شما را تمیز می‌کنیم تا پلاک‌ها یا تارتارها را از بین ببریم و دندان‌هایتان را جلا دهیم. ویزیت دندانپزشکی دو بار در سال برای اکثر افراد کافی است، اما ممکن است بسته به نیازهای خاص بهداشت دهان و دندان شما، بیشتر به ما مراجعه کنید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

در صورت داشتن سوال یا پیشنهادی و برای راهنمایی بیشتر و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

, , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آیا حذف مسواک زدن بدتر است یا نخ دندان کشیدن؟
نوشتهٔ بعدی
فواید، عوارض جانبی و توصیه هایی برای فلوراید تراپی چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023