در این مطلب از سایت خانم دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان به درمان سریع آبسه دندان کودکان می پردازیم.

سوالی که بسیاری از والدین عزیز از ما می پرسند.

در این مطلب ما تمام نکات رو براتون میگیم، اگه در پایان مطلب بازم سوالی داشتید حتما در قسمت دیدگاها برای خانم دکتر سوال خود ارسال نمایید.

عفونت و آبسه دندان کودک با تجمع و حمله میکروبها به عروق و اعصاب دندان و ایجاد عفونت در ریشه های دندان ها رخ می دهد. به طور کلی مینای دندان یک بافت بسیار محکم و دست نخورده است و هیچ باکتری قدرت نفوذ در مینای دندان را ندارد.

پس چطور ممکن است میکروب ها بتوانند وارد دندان شوند و به عروق خونی و اعصاب دندان برسند و ایجاد عفونت کنند؟ تنها در صورتی میکروب ها توانایی ورود به دندان را پیدا می کنند که مینا در اثر پوسیدگی تخریب شود و یا در اثر ضربه به دندان شکسته شود.

در این صورت میکروب ها به داخل عاج دندانی نفوذ کرده و پس از تکثیر و ایجاد مواد عفونی باعث درد دندان می شوند. حال اگر این پوسیدگی یا شکستگی دندان درمان نشود، این عفونت پیشرفت کرده و از انتهای ریشه ها خارج شده و وارد بافت های اطراف دندان شده و آبسه دندان را به وجود می آورد و درد های شدید دندانی بروز می کند.

این عفونت های دندانی در ابتدا باعث ایجاد آبسه های حاد و دردناک شده و پس از مدتی این آبسه حاد، لثه اطراف دندان عفونی را سوراخ کرده و…. عفونت به بیرون راه پیدا می کند. (مثل چرکی که سر باز می کند.) اکثر والدین اظهار می کنند که بالای دندان کودکشان یک جوش چرکی به وجود آمده و اندازه آن بزرگ و کوچک می شود.

نحوه درمان تورم لثه با بریس چگونه است؟

درمان سریع آبسه دندان کودکان

آبسه در دندانهای شیری (آبسه دندان کودکان)

به والدین این توضیح داده می شود که این جوش های چرکی همان آبسه دندان کودک هستند که به کیست های چرکی تبدیل شده اند. این کیست ها و آبسه های مزمن دندانی در صورتی درمان و از بین می روند که منشاء عفونت حذف شود. اگر ریشه های دندان های شیری از بین نرفته باشند می توان با درمان ریشه (عصب کشی) دندان، این عفونت را خارج کرده و در نتیجه این کیست آبسه دندان کودک از روی لثه محو و از بین می رود.

آیا مصرف آنتی بیوتیک برای آبسه دندانها کودک الزامی است؟

والدین توجه داشته باشند که در صورت تورم صورت و آبسه های حاد دندانی مجاز به مصرف آنتی بیوتیک هستند، البته فقط با تجویز دندانپزشک متخصص. توجه داشته باشید که مصرف آنتی بیوتیک به تنهایی قادر به درمان این آبسه ها و کیست های دندانی نبوده و حتماً باید منشاء عفونت دندانی نیز حذف شود که این حذف عفونت، همانطور که گفته شد یا با درمان ریشه (عصب کشی و یا کشیدن دندان عفونی میسر می شود.)

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , , , ,
چه روش هایی برای ترس دندانپزشکی هست؟
علت زرد شدن دندان