خطرات آنتی بیوتیک در دندانپزشکی

خطرات آنتی بیوتیک در دندانپزشکی کدامند؟

بزرگترین خطرا استفاده از آنتی بیوتیک در دندانپزشکی عبارت است از آلرژی و حساسیت به داروها و افزایش مقاومت باکتریایی به آنتی بیوتیک ها.

واکنش های آلرژیک

احتمال بروز واکنش های آلرژیک به آنتی بیوتیک ها، حتی اگر هرگز قبلاً این نوع واکنش ها را تجربه نکرده اید وجود دارد. واکنش های آلرژیک به آنتی بیوتیک ها می تواند شامل بثورات جلدی، کهیر، و خارش باشد. واکنش آلرژیک جدی تر می تواند منجر به بروز علائم آنافیلاکسی شود، که می تواند تهدید کننده زندگی باشد و نیاز به درمان فوری دارد. استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها می تواند خطر بروز آلرژی را افزایش دهد. بنابراین، اگر دریافت آنتی بیوتیک ها از نظر پزشکی ضروری نیست چرا باید خطر استفاده از آنها را پذیرفت؟

مقاومت به آنتی بیوتیک

مقاومت به آنتی بیوتیک زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها داخل بدن شما تغییر می کنند به گونه ای که آنتی بیوتیک ها دیگر نمی توانند با آنها مبارزه کنند، و باعث شوند شما (و کل نوع بشر) بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های خطرناک شوید. درمان عفونت هایی که در نتیجه مقاومت به آنتی بیوتیک بروز پیدا می کنند از عفونت های معمولی خیلی دشوارتر است.

به طور کلی، مهم است از استفاده غیر ضروری آنتی بیوتیک ها پرهیز کنید. استفاده بیش از حد آنها می تواند موجب بروز مقاومت آنتی بیوتیک شود، علاوه بر این، می تواند با از بین بردن باکتری های خوب و همچنین باکتری های بد، شیمی بدن را از بین ببرد.

مراقبت های لازم در روز اول پس از جراحی دندان عقل

آیا استفاده پیشگیرانه از آنتی بیوتیک ها قبل از اقدامات دندانپزشکی برای من درست است؟

مصرف آنتی بیوتیک ها قبل از درمان های دندانپزشکی در واقع تنها برای گروه منتخبی از افراد ضروری است. با دندانپزشک خود در مورد آنتی بیوتیک ها و درمان دندانپزشکی خود صحبت کنید تا ببینید آیا درمان پیشگیرانه برای شما مناسب است یا خیر.

بهترین دندانپزشک زیبایی در اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات دکتر فاطمه حیدری

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , , ,
آنتی بیوتیک ها چگونه در دندانپزشکی استفاده می شوند؟
فشار خون و دندانپزشکی