مسواک زدن در مقابل نخ دندان کشیدن

آیا حذف مسواک زدن بدتر است یا نخ دندان کشیدن؟

آیا حذف مسواک زدن بدتر است یا نخ دندان کشیدن؟

مسواک زدن در مقابل نخ دندان کشیدن

کدام یک مهمتر است؟

سلامت دهان و دندان برای سلامت عمومی و رفاه شما مهم است. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) به شما توصیه می کند که دندان های خود را دو دقیقه و دو بار در روز با یک مسواک نرم مسواک بزنید. ADA همچنین استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز را توصیه می کند. اما مسواک زدن مهمتر است یا نخ دندان کشیدن؟

مرکز دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان ،با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد. در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی ، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان و مسواک زدن در مقابل نخ دندان کشیدن زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

مسواک زدن در مقابل نخ دندان کشیدن

مسواک زدن در مقابل نخ دندان کشیدن

مسواک زدن در مقابل نخ دندان کشیدن

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هر دو برای سلامت دهان و دندان شما مهم هستند.

او می گوید: «با این حال، اگر مجبور بودید یکی را انتخاب کنید، نخ دندان کشیدن اگر به درستی انجام شود مهم تر است.

هدف از نخ دندان کشیدن و مسواک زدن از بین بردن تجمع پلاک است. پلاک متشکل از کلنی های فعال باکتری های مخرب است که اساسا می خورند و سپس روی دندان های ما دفع می شوند. مسواک زدن فقط پلاک را از سطوح جلویی و پشتی دندان های شما پاک می کند.

درمان فاصله بین دندان ها
مطلب پیشنهادی برای شما

از طرف دیگر، نخ دندان به شما این امکان را می دهد که پلاک بین دندان ها و زیر لثه را از بین ببرید. این نقاط صعب العبور محل زندگی مخرب ترین میکروب ها هستند. عدم برداشتن پلاک از این نواحی می تواند باعث بیماری لثه مانند التهاب لثه یا پریودنتیت شود.

پیشنهاد مطالعه: با شیوه جراحی برای بیماری لثه آشنا شوید.

نخ دندان کشیدن

برای استفاده کامل از مزایای نخ دندان، ابتدا باید روش صحیح نخ دندان کشیدن را یاد بگیرید.

نخ دندان مناسب شامل پیچیدن نخ به شکل c و پوشاندن تا حد امکان سطح دندان است. شما باید از هر زاویه حدود نیمی از قطر دندان را بپوشانید. حتماً نخ را در امتداد سطح بیرونی و زیر بافت لثه بالا و پایین ببرید. به این ترتیب، نخ دندان پلاک را از هر دو سطح خارجی و داخلی دندان های شما و همچنین زیر بافت لثه تمیز می کند.

در حالی که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ممکن است ساده به نظر برسد، یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که اکثر مردم به طور قابل توجهی از مسواک زدن سطوح دهان خود بی توجهی می کنند و از نخ دندان به اندازه کافی استفاده نمی کنند.

نخ دندان کشیدن منظم نیز می تواند به محدود کردن ایجاد حفره ها کمک کند، اما باید آن را به یک عادت تبدیل کنید. طبق یک مطالعه در سال 2014، استفاده از نخ دندان مناسب تا حد زیادی به نظارت شخصی و استفاده صحیح از آن بستگی دارد.

مسواک زدن در مقابل نخ دندان کشیدن

نخ دندان کشیدن

نخ دندان کشیدن و سلامتی شما

بهداشت دهان و دندان نه تنها می تواند به تازه نفس و سلامت دندان ها و لثه ها کمک کند، بلکه ممکن است به پیشگیری از بیماری پریودنتال نیز کمک کند. بیماری پریودنتال به نوبه خود یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. به همین دلیل، رعایت بهداشت دهان و دندان ممکن است به حفظ سلامت بیشتر از دهان شما کمک کند.

جرمگیری دندان لمینت شده+3 راه برای سفید کردن لمینت
مطلب پیشنهادی برای شما

دفعه بعد که دست به مسواک زدید، به یاد داشته باشید که نخ دندان خود را نیز دراز کنید. عادت ساده استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز ممکن است نه تنها لبخند، بلکه سلامت کلی شما را نیز بهبود بخشد.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

در صورت داشتن سوال یا پیشنهادی و برای راهنمایی بیشتر و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

, , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آنچه باید در مورد دندان عقل نهفته بدانید
نوشتهٔ بعدی
سه نکته برای بهداشت بهتر دهان چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023