در این مقاله از دکتر فاطمه حیدری جراح و دندانپزشک می خواهیم که مطلبی راجع به نکاتی در مورد پروتز های دندانی به شما عزیزان ارائه بدهیم.

طول عمر پروتز های دندانی

طول عمر پروتز های دندانی چقدر است؟ چگونه از پروتز های دندانی مراقبت کنیم؟ راه های مراقبت از پروتز های دندانی کدام اند؟ عوارض پروتز دندانی کدام است ؟ هزینه پروتز های دندانی چه قدر است ؟ این ها سوالاتی است که ممکن است برای هر کس پیش بیاید پس برای رسیدن به پاسخ این سوالات و برای دریافت اطلاعات بیشتر ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

عادت کردن به پروتز دندان در ابتدا مدتی طول می کشد. به علاوه، به دلیل التهاب بافتی داخل دهان باعث می شود پروتز در جای مناسبش ثابت نشود. این امر باید در ملاقات های منظم با دندانپزشک مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم پروتز دندان می تواند تنظیم شود. همواره رعایت بهداشت مدت دوام پروتز دندانی را طولانی می کند. پروتز دندانی که به خوبی تمیز نگه داری شود، می تواند در طول حیات فرد دوام داشته باشد.

چگونه از پروتز های دندانی مراقبت کنیم؟؟؟

» با مسواک مخصوص دندان مصنوعی، سطح خارجی و داخلی پروتز و با یک مسواک بسیار نرم، لثه و مخاط داخلی دهان تمیز شود. هفته ای یکبار دندان مصنوعی یا پروتز دندان متحرک را داخل یک محلول ضدعفونی کننده قرار دهید به مدت 8 ساعت در روز فرصت مناسبی است تا بافت لثه استراحت کند.

» هنگام تمیز کردن پروتز دندان مراقب افتادن آن از ارتفاع باشید.

لمینت دندان چیست؟ و انواع لمینت های دندان چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

» حداقل دوبار در روز پروتز دندان مسواک زده شود.

 

پروتز های دندانی

 

نیمی از رمز موفقیت پروتز دندان متحرک در نحوه استفاده درست و نگهداری از آنهاست توصیه می شود که در روزهای اول استفاده از پروتز دندان، حتی در هنگام خواب به منظور عادت، دندان مصنوعی را خارج نکیند.

» برای رنگ نگرفتن پس از خوردن غذاهای رنگی پروتز بلافاصله تمیز شود یا در صورت تغییر رنگ هر چند وقت یکبار به مدت 6 تا 8 ساعت در ظرف محتوای آب و یک قاشق سفید کننده خانگی قرار داده شود و سپس به دقت زیر آب سرد شسته شود. مراجع مرتب بیمار به دندانپزشک و توجه به تذکرات وی توصیه می گردد.

» هنگام عدم استفاده، پروتز دندان در یک ظرف آب نمک قرار داده شود. هنگام حمام رفتن می توانید پروتز دندان را داخل یک محلول تمیز کننده قرار دهید محلول تمیز کننده را می توان با اضافه کردن یک قاشق چای خوری سرکه یا محلول سفید کننده خانگی (وایتکس )به یک لیوان آب اضافه کرد بعد از خارج کردن دندان مصنوعی از محلول تمیز کننده آنرا به طور کامل زیر شیر آب بشویید سپس آنرا داخل دهان قرار دهید.

عوارض پروتز های دندانی کدام اند؟

بیماران نسبت به پروتز دندان واکنش های مختلفی نشان می دهند. به گفته 40 درصد دندانپزشکان، از هر 300 نفر یک نفر دچار واکنش های داخل دهانی می شوند. علل این واکنش های عبارتند از رزین های اکرلیک، سمنت های درارای اوژنول، آلیاژهای فلزهای پایه، جیوه، طلا، مواد دارای پلی اتر یا اپیمین. بیماران نسبت به پروتز دندان واکنش های مختلفی نشان می دهند

لمینت دندان چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

هزینه پروتز دندان 

قیمت پروتز دندان اعم از هزینه پروتز دندان ثابت یا متحرک، معمولا شامل مجموع هزینه های لابراتواری و دستمزد دندانپزشک می باشد. طبعا دستمزد متخصص پروتز دندان بیشتر است. در مجموع ارجاع به همکاران متخصص پروتز در صورت لزوم در دستور کار همه دندانپزشکان قرار دارد.

در این مقاله نکاتی راجع به پروتز های دندان به شما عزیزان ارائه دادیم از جمله این نکات طول عمر پروتز ها و هزینه انجام پروتز و عوارض پروتز و این که چگونه از آنها مراقبت کنیم. ما به شما دوستان عزیز دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان را پیشنهاد می دهیم. امیدوارم که از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشید و به پاسخ سوالات خود نیز رسیده باشید. در صورت مفید بودن این مطلب شما عزیزان می توانید آن را به اشتراک بگذارید.

تخفیف ویژه برای شما اگر از طریق معرفی این مقاله به مطب دکتر فاطمه حیدی مراجعه کنید.

در صورت مفید بودن مطلب را با دوستان خود بهاشتراک  بگذارید.


دکتر فاطمه حیدری | دندانپزشک کودکان اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین جراح دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات 

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

 

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
علت ایجاد خط خنده چیست؟
نوشتهٔ بعدی
تفاوت جرمگیری دندان با بلیچینگ دندان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023