در این مقاله از دکتر فاطمه حیدری جراح و دندانپزشک می خواهیم که مطلبی راجع به تفاوت جرمگیری دندان با بلیچینگ دندان به شما عزیزان ارائه بدهیم.

تفاوت های بلیچینگ دندان و جرم گیری دندان کدام اند؟

تفاوت جرمگیری و بلیچینگ دندان در چیست؟ آیا جرم گیری بهتر است یا بلیچینگ دندان؟ سرعت انجام کدام روش بهتر است؟ و … کلی سوال ممکن است که ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد برای رسیدن به پاسخ سوالات خودتان و افزایش اطلاعاتتان ما را تا پایان این نوشته همراهی کنید.

کاربرد هر دوی این روش یعنی بلیچینگ و جرم گیری هر دو باعث روشن تر شدن رنگ دندان ها می شوند ولی نوع سفید کردن و میزان آن ها متفاوت است.

اما سرعت کدام روش بهتر است؟

اگر بخواهید بلیچ به صورت سریع انجام شود، روش بلیچینگ در مطب را انتخاب کنید. اما اگر عجله ای ندارید از روش بلیچینگ در خانه استفاده کنید. (با سرعت کمتر در مدت زمان بیشتر سفید میکند.)

تفاوت های بلیچینگ دندان و جرم گیری دندان

با توجه به توضیحات بالا میتوان به این نتیجه رسید که جرم گیری نمیتواند به شما دندان های کاملا سفیدی ارائه دهد. در واقع تفاوت بلیچینگ و جرم گیری در این است که جرم گیری تنها جرم های دندان را برمی دارد و رنگ واقعی دندان را مشخص می کند. اما در روش بلیچینگ ماده سفید کننده به دندان اضافه می شود و رنگ خود دندان را روشنتر می کند. در جرم گیری با اعمال فشار بر دندان ها جرم هایی که بر سطح خارجی دندان چسبیده اند را جدا می کنند. اما بر رنگ دندان ها هیچ نتیجه و اثری ندارد.اما بلیچینگ بر رنگ دندان ها اثر دارد و آنها را روشن تر می کند.

نخ دندان یا مسواک ؟ سوال متداول پرسیده شده
مطلب پیشنهادی برای شما

 

جرم گیری بهتری است یا ببیچینگ دندان ؟

جرم گیری بهتری است یا ببیچینگ دندان ؟؟؟

جرم های دندان با مسواک زدن برطرف نمی شوند و حتما باید برای رفع جرم، جرم گیری توسط پزشک انجام شود. البته اگر افراد بهداشت خود را به وسیله نخ دندان، دهانشویه، مسواک و خمیر دندان حفظ کنند دیگر نیازی به برداشتن جرم و جرم گیری نخواهد بود، چرا که اصلا جرمی به وجود نمی آید.

اما اگر پلاک های ایجاد شده روی دندان به جرم تبدیل شده باشند، انجام جرم گیری موثر و الزامی می باشد. چرا که جرم ها باعث پوسیدگی دندان می شوند و به بافت های محافظ لثه و دندان آسیب می رسانند. پس از جرم گیری فرد ممکن است احساس خالی شدن در دهان را داشته باشد و فکر کند که از دندان هایش تراشیده شده باشد. اما دستگاه های مربوط به جرم گیری صرفا لرزشی هستند و قابلیت تراشیدن دندان را نخواهند داشت.

تفاوت جرمگیری دندان با بلیچینگ دندان 

با وجود اینکه برای برخی از افراد لمینت انتخاب مناسب تری نسبت به بلیچینگ می باشد اما بلیچینگ در سفید کردن دندان برای ۹۰% افراد با موفقیت همراه می باشد، در افرادی که به دلایلی مانند مصرف زیاد چایی، سیگار و … ویا کهولت سن دچار تغییر رنگ دندان شده اند باید از بلیچینگ و سفید کردن دندان استفاده شود. در این افراد جرم گیری پاسخگو نخواهد بود.

برای دندان هایی که با رنگ های زرد،قهوه ای و یا نارنجی تغییر رنگ داده اند بهترین روش بلیچینگ می باشد. برای تغییر رنگ های فلوروزیس و یا تغییر رنگ های خاکستری که ناشی از تتراسایکلین می باشند، می توان تغییر رنگ ها را کمتر و دندان ها را روشن تر کرد، اما نمی توان نتیجه صد درصدی به دست آورد وتغییر رنگ کامل از بین نخواهد رفت. در این موارد باید از روش های تکمیلی مانند کامپوزیت، بروساژ دندان ها، لامینت و روکش های چینی استفاده شود. نتیجه بلیچینگ و روشن شدن رنگ دندان با توجه به عادت های بهداشتی و رفتاری افراد ( از قبیل سیگار کشیدن، مسواک زدن،خوردن غذاهای رنگی مانند پفک و غیره)بین یک تا پنج سال ماندگاری دارند.

 مدت دوام فیشور سیلانت در دندان‌ها
مطلب پیشنهادی برای شما

در این مطلب سعی کردیم که تفاوت جرم گیری دندان با بلچینگ دندان را برای شما عزیزان بازگو کنیم و این دو روش را با هم مقایسه کردیم . پیشنهاد ما به شما عزیزان بهترین دندانپزشک اصفهان فاطمه حیدری می باشد. امیدوارم که از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشید و در صورت مفید بودن این مطلب آن را به اشتراک بگذارید.

تخفیف ویژه برای شما اگر از طریق معرفی این مقاله به مطب دکتر فاطمه حیدی مراجعه کنید.

در صورت مفید بودن مطلب را با دوستان خود بهاشتراک  بگذارید.


دکتر فاطمه حیدری | دندانپزشک کودکان اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین جراح دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات 

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
نکاتی در مورد پروتز های دندانی
نوشتهٔ بعدی
ونیر برای چه افرادی مناسب نمی باشد؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023