پرکردن دندان های شیری: آیا واقعاً لازم است؟

پیشگیری از پوسیدگی در دوران کودکی

به عنوان یک والدین، داشتن یک میلیون (یا بیشتر) سوال در مورد سلامت فرزندتان معمول است. آیا دندان های شیری نیاز به پر کردن دارند؟ چه اتفاقی برای حفره های درمان نشده در دندان های شیری می افتد؟ اینها سوالات بسیار خوبی برای پرسیدن هستند، ما پاسخ آنها و موارد دیگر را ارائه کرده ایم تا نحوه درمان و پیشگیری از پوسیدگی در کودکان را بدانید.

حقایقی در مورد حفره های دوران کودکی

دندان های شیری (که به آن دندان شیری نیز می گویند) در حدود شش ماهگی با سرعت حدود دو دندان در هر شش ماه شروع به وارد شدن به دهان کودک شما می کنند. این دندان ها تا زمانی که دندان های دائمی آنها (که به آنها بالغ نیز می گویند) رویش باقی می مانند.

 دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان می باشند که با دیدن از سایت ایشان با نحوه ی کار آن می توانید آشنا شوید.

بسیاری از والدین تصور می کنند که به دلیل موقتی بودن مشکلات دندانی در دندان های شیری به اندازه مشکلات دندان های دائمی نگران کننده نیستند. متأسفانه، اینطور نیست – شما باید با روال دهان و دندان کودکتان به همان دقتی که خودتان دارید رفتار کنید، حتی زمانی که آنها فقط دندان های اصلی خود را دارند.

پیشگیری از پوسیدگی در دوران کودکی

پیشگیری از پوسیدگی در دوران کودکی

 

فلوراید تراپی دندان های کودکان چه تاثیری در سلامت دندان آنها دارد؟

پوسیدگی دندان زمانی رخ می دهد که دندان های کودک شما به اندازه کافی تمیز نشده باشد یا رژیم غذایی او سرشار از قند یا مواد اسیدی باشد. مواد غذایی، اسیدیته و باکتری‌ها در ایجاد پلاک نقش دارند و می‌توانند لایه بیرونی سخت دندان‌ها را که به مینای دندان معروف است، بشکنند و منجر به ایجاد حفره شوند. علاوه بر این، این پلاک می‌تواند به جرم دندان تبدیل شود که باعث بیماری لثه می‌شود و بدون کمک متخصص قابل برداشتن نیست.

تکنیک‌های جدید در صنعت دندان‌پزشکی
مطلب پیشنهادی برای شما

پرکردن دندان های شیری: بله یا خیر؟

شما باید حفره‌های دندان‌های شیری فرزندتان (همچنین به عنوان پوسیدگی شناخته می‌شود) را به همان اندازه که در دندان‌های دائمی باید جدی بگیرید، جدی بگیرید – به این معنی که باید در اسرع وقت برای تشخیص، درمان و برای تشخیص از دندانپزشک خود کمک بگیرید. اجتناب از مسائل دیگر

به طور خلاصه، پر کردن دندان‌های شیری کودک شما معمولاً به اندازه پرکردن دندان‌های دائمی ضروری است.

مراقبت از دندان های شیری کودک به دلایل مختلفی ضروری است:

حفره های درمان نشده می توانند باعث ناراحتی و درد شوند.
حفره ها می توانند منجر به سایر مشکلات دندانی از جمله عفونت شوند.
سلامت دندان کودک شما بر سایر سیستم های بیولوژیکی و سلامت کلی آنها تأثیر می گذارد.
وجود حفره ها ممکن است نشان دهنده نگرانی های اساسی باشد که باید به آنها توجه شود، مانند رژیم غذایی نامناسب یا مراقبت های بهداشتی نامناسب از دندان. پیشگیری از پوسیدگی در دوران کودکی

مراقبت ضعیف از دندان در دوران کودکی، مراقبت های بهداشتی ضعیف دندانی را در آینده پیش بینی می کند.
کودکان از دندان های سالم برای انجام وظایف مهم مانند صحبت کردن و خوردن استفاده می کنند.
خوشبختانه، حفره ها قابل پیشگیری هستند و معمولاً از طریق یک روش ساده به نام پر کردن قابل درمان هستند. ادامه دهید، و ما در زیر جزئیات بیشتری را در مورد این روش بحث خواهیم کرد.

اهمیت مراقبت های پیشگیرانه از دندان چقدر است؟
پیشگیری از پوسیدگی در دوران کودکی

پیشگیری از پوسیدگی در دوران کودکی

فرآیند پر کردن دندان کودکان:

پر کردن یک روش بسیار مهم برای درمان حفره ها و جلوگیری از بدتر شدن وضعیت یا منجر به سایر مشکلات دندانی است. پس از برداشتن مواد عفونی از دندان کودک و تمیز کردن آن، متخصص دندانپزشکی حفره او را پر می کند. مواد مورد استفاده در پر کردن بسته به شدت و محل حفره متفاوت خواهد بود. هر ماده ای که استفاده شود برای محافظت از بایت و دندان آنها سخت می شود و در عین حال حمایت ساختاری و کمک به ظاهر دندان را فراهم می کند.

علائم خطرناک و هشدار دهنده بیماری لثه
مطلب پیشنهادی برای شما

پر کردن به پیشگیری از سایر مشکلات دندانی بالقوه پرهزینه برای کودک شما مانند عفونت کمک می کند. پر کردن ممکن است نیاز به استفاده از یک بی حس کننده موضعی داشته باشد که معمولاً با یک سوزن برای بی حس کردن ناحیه آسیب دیده تزریق می شود.

رویه هایی که با لیزر انجام می شوند ممکن است نیازی به بی حسی نداشته باشند، در حالی که آنهایی که فقط با مته انجام می شوند اغلب این کار را انجام می دهند. این به سابقه سلامت شخصی، راحتی و انتخاب روش دندانپزشک شما بستگی دارد.

نکته مفید: مطمئن باشید که متخصصان دندانپزشکی برای کمک به آرامش کودک شما آموزش دیده اند. حتی متخصصین دندانپزشکی کودکان نیز در دسترس هستند. پیشگیری از پوسیدگی در دوران کودکی قدرت جلوگیری از پوسیدگی در آینده در دستان شماست، صرفاً با مراقبت از دندان و رژیم غذایی مناسب.

مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

برای جلوگیری از ایجاد حفره های اضافی در کودک، باید: خودتان یک روال دندانپزشکی مناسب را الگو برداری کنید تا یک نمونه خوب باشد.

از خواباندن نوزادان با شیشه شیر خودداری کنید. فقط بطری آنها را با شیر یا شیر خشک به جای نوشیدنی هایی مانند نوشابه های گازدار یا ورزشی پر کنید. بر روال مراقبت از دهان آنها نظارت کنید تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ شوند که خودشان آن را به درستی انجام دهند (معمولاً تا شش یا هفت سالگی).

با استفاده از مسواک کودک و خمیر دندان حاوی فلوراید، دندان های نوزاد یا کودک نوپا را تمیز کنید. غذاهای سالم ارائه دهید و به آنها آموزش دهید که از غذاها و نوشیدنی های بیش از حد شیرین یا اسیدی خودداری کنند. حداقل هر شش ماه یک بار برای ملاقات با متخصص دندانپزشکی برنامه ریزی کنید.

گیر غذایی بعد از ایمپلنت
مطلب پیشنهادی برای شما

با راه اندازی صحیح فرزندانتان در مورد مراقبت از دهان، آنها را برای یک عمر موفقیت در حفظ لبخند خود آماده خواهید کرد (و همچنین در هزینه خود صرفه جویی می کنید).

شما یک انتخاب عالی برای مطالعه در مورد پرکردن حفره های دوران کودکی و کارهایی که باید در مورد آنها انجام دهید انجام داده اید.

حتماً از متخصص دندانپزشکی خود برای درمان تخصصی آنها استفاده کنید، حتی وقتی صحبت از کودکان می شود!

, , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
فواید، عوارض جانبی و توصیه هایی برای فلوراید تراپی چیست؟
نوشتهٔ بعدی
ترمیم دندان های عقبی که به شدت پوسیده شده اند چگونه است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023