افراد سیگاری و دندان

چگونگی تاثیر سیگار بر دندان ها

در این مقاله از دکتر فاطمه حیدری جراح و دندانپزشک می خواهیم که مطلبی راجع به چگونگی تاثیر سیگار بر دندان ها به شما عزیزان ارائه بدهیم.

چگونگی تاثیر سیگار بر دندان ها

آیا کشیدن سیگار بر دندان ها تاثیر می گذارد؟ چرا افراد سیگاری باید بیشتر از دندان های خودشان مراقبت کنند؟ مضرات کشیدن سیگار برای دندان کدام اند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات خود و جهت افزایش اطلاعات خودتان ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

کشیدن سیگار علاوه بر این که برای سلامت قلب و ریه مضر می باشد و همه می دانند که سیگار کشیدن می‌تواند منجر به بروز آمفیزم و سایر مشکلات مزمن ریوی شود. اکثر افرادی که از تنباکو استفاده می‌کنند، از این خطرات آگاهی دارند. یکی دیگر از عوارض جانبی سیگار کشیدن این است که این عمل توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کند و این هزینه‌ای است که فرد برای سلامت دندان‌های خود می‌پردازد. کشیدن سیگار می‌تواند به طور قابل توجهی موجب تضعیف هر دو شود: محدود کردن جریان خون به دهان و تبدیل آن به مکانی برای تکثیر باکتری.

برخی از عواض سیگار 

» بد بو شدن دهان
» افزایش مدت زمان بهبودی پس از انجام عمل جراحی
» تغییر رنگ و زردی دندان‌ها
» خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌دهد.

 

افراد سیگاری و دندان

چرا افراد سیگاری باید بیشتر از دندان هایشان مراقب کنند؟!!! 

ترک سیگار دشوار است. بنابراین شما باید بدانید که چرا تنباکو برای دندان‌ها و لثه‌هایتان خیلی بد است و در ادامه نیز چند راهنمایی برای درک بیشتر اثرات تنباکو روی دندان‌ها ذکر شده است. بنابراین دندانپزشک شما ممکن است قادر به بازگرداندن آسیب‌های ناشی از سیگار باشد. بعضی از مردم خجالت می‌کشند تا زمانی که سیگار می‌کشند، به دندانپزشک مراجعه نمایند. آن‌ها نگران قضاوت دندانپزشکان در خصوص استفاده از نیکوتین هستند. آن‌ها از نصیحت کردن دیگران در مورد آنچه که انجام می‌دهند، می‌ترسند. تنباکو از بسیاری جهات به دندان‌های شما آسیب می‌رساند. سیگار توانایی دهان را برای مقابله با عفونت محدود می‌کند و شما را در مقابل باکتری‌هایی که از طریق سیگار کشیدن تکثیر می‌شوند، بی دفاع می‌کند. هنگامی که دهان شما قادر به مبارزه نیست، پلاک و باکتری‌ها زیاد می‌شوند. این امر منجر به بروز مشکلات مختلفی از جمله زرد شدن دندان‌ها تا افتادن آن‌ها و نیاز به انجام روت کانال می‌شود.
هنگامی که شما سیگار می‌کشید، سیستم ایمنی دفاعی بدن را تضعیف می‌نمایید. بدن شما زمان سختی برای حفاظت از خود خواهد داشت. ناگهان، تولید تارتار یک مسئله مهم می‌شود، زیرا بدن شما نمی‌تواند عفونت بالقوه را از بین ببرد. گردش خون در دهان شما وقتی که سیگار می‌کشید، به شدت کاهش می‌یابد. ذرات موجود در تنباکو همچنین می‌تواند دندان‌ها را دچار سایش کند و پوشش محافظتی مینای دندان را از بین ببرد.
نه تنها سیگار بلکه حتی تنباکوی بدون دود و نه فقط به دلیل نیکوتین نیز می‌تواند به دهان شما آسیب برساند.

دیاستما چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

تأثیر سیگار بر روی دندان‌ها

دندانهایتان سیگاری را که می‌کشید نگه می‌دارند و در تماس مستقیم با مواد خطرناک سمی که تنفس می‌کنید، می‌باشند. تعجب آور نیست که دندان‌ها به شدت توسط تنباکو آسیب می‌بینند. علائم مشکلات جدی دندان ممکن است شامل موارد زیر باشند:

1. زردی یا قهوه‌ای شدن دندان‌ها

2. پوسیدگی دندان

3. خونریزی از لثه

4. خشکی دهان

5. تولید کاکولوس

برخی عوارض جانبی… 

• نیاز بیشتر به انجام روت کانال
• از دست دادن دندان
• آسیب دیدن مینای دندان

در این مقاله سعی کردیم که شما را با تاثیرات مخرب سیگار بر دندان ها آشنا کنیم و به شما گفتیم که عوارض آن کدام است. ما به شما عزیزان دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان را پیشنهاد میکنیم . امیدوارم که از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشید و به پاسخ سوالهای خود رسیده باشید. در صورت مفید بودن این مطلب می توانید ان را به اشتراک بگذارید.

تخفیف ویژه برای شما اگر از طریق معرفی این مقاله به مطب دکتر فاطمه حیدی مراجعه کنید.

در صورت مفید بودن مطلب را با دوستان خود بهاشتراک  بگذارید.


دکتر فاطمه حیدری | دندانپزشک کودکان اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین جراح دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات 

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
ایمپلنت اندواستیل چیست؟
نوشتهٔ بعدی
عوارض جانبی درمان خط خنده کدام اند ؟؟؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023