جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

با عادات صحیح مراقبت از دهان از پوسیدگی دندان در کودکان جلوگیری کنید

با عادات صحیح مراقبت از دهان از پوسیدگی دندان در کودکان جلوگیری کنید

جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان

پوسیدگی دندان که معمولاً پوسیدگی یا پوسیدگی نیز نامیده می شود، یکی از شایع ترین بیماری های دوران کودکی است. پوسیدگی دندان قابل پیشگیری و درمان است.

دکتر فاطمه حیدری دندانپزشک کودکان و پیشگیری هر روز با والدین در تعامل است و به مسائلی مانند پوسیدگی و پوسیدگی دندان می پردازد. در این وبلاگ، دکتر فاطمه حیدری، به عنوان یک دندانپزشک متخصص برای کودکان، در مورد عادات بهداشتی دهان، پوسیدگی دندان و چگونگی جلوگیری از آن به راحتی از طریق عادات بهتر مراقبت از دهان بحث خواهد کرد.

تربیت فرزند یک مسئولیت تمام وقت است. والدین باید مراقب تحصیل، سلامت جسمی و روانی کودک در حین رشد باشند. مدیریت و مراقبت از بهداشت دهان و دندان کودکان یکی از دغدغه های اصلی والدین دارای فرزندان خردسال است.

والدین اغلب از دندانپزشک در مورد اقداماتی که می توانند برای حفظ بهداشت دهان و دندان کودک خود، به ویژه پیشگیری از پوسیدگی دندان انجام دهند، بپرسند. این وبلاگ به تمام سوالات مربوط به پوسیدگی دندان پاسخ می دهد و مطمئناً مراقبت از دهان و دندان را برای کودکان ساده می کند.


دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان می باشند.


جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

پوسیدگی دندان چیست؟

اول از همه، اجازه دهید بفهمیم پوسیدگی دندان چیست و چرا برای شما مهم است، به عنوان یک والدین مراقب هرگونه نشانه پوسیدگی دندان در دندان های کودکتان باشید.

پوسیدگی دندان که معمولاً پوسیدگی یا پوسیدگی نیز نامیده می شود، یکی از شایع ترین بیماری های دوران کودکی است. پوسیدگی دندان آسیبی است که وقتی باکتری در دهان اسیدهایی ایجاد می کند که مینای دندان را از بین می برد، به دندان وارد می شود. از آنجایی که مینا لایه بیرونی محافظ دندان است، پس از حمله به لایه محافظ، دندان ها شروع به آسیب می کنند.

علائم پوسیدگی دندان چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

وقتی ذرات غذای باقیمانده روی دندان‌ها باقی می‌مانند، با بزاق و باکتری‌هایی که در دهان زندگی می‌کنند ترکیب می‌شوند و ماده‌ای چسبنده به نام پلاک تشکیل می‌دهند. مینای دندان ممکن است به دلیل پلاک آسیب ببیند و باعث پوسیدگی دندان و ایجاد سوراخ یا حفره روی سطح آن شود. از این رو مهم است که از همان ابتدا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود.

چرا دندان های کودک من پوسیده است؟

مصرف زیاد غذاهای شیرین یا نگرش بی رحمانه نسبت به بهداشت دهان و دندان یکی از دلایل اصلی شروع پوسیدگی دندان های کودکان است.

نظارت والدین بر عادات غذایی و مراقبت از دهان کودکان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ضروری است.

علت پوسیدگی دندان در کودکان چیست؟

پوسیدگی دندان یک بیماری چند عاملی است. بسته به گروه سنی کودک، علل پوسیدگی دندان می تواند کمی متفاوت باشد. از آنجایی که عادات غذا خوردن و تغذیه کودکان خردسال با تبدیل شدن آنها از نوزاد به کودک نوپا و خردسال به سرعت تکامل می یابد.

علاوه بر این، دندانپزشکان اطفال مراحل پوسیدگی دندان را نیز طبقه بندی کرده اند تا به آنها در درمان های دندانی کارآمد و موثر کمک کنند.

برای نوزادان

در مطب دندانپزشکی اطفال دکتر فاطمه حیدری ، به والدین نوزادان اطلاع می‌دهیم که یکی از دلایل پوسیدگی دندان به دلیل تقسیم قاشق بین والدین و نوزاد است. اگر همان قاشق را با کودک به اشتراک بگذارید، باکتری موجود در بزاق نیز منتقل می شود و کودک را در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار می دهد.

یکی از مهمترین علل پوسیدگی دندان در نوزادان و کودکان نوپا خواباندن آنها با یک بطری شیر در دهان است. زمانی که غذا یا سایر مایعات (از جمله شیر مادر یا شیر خشک) برای مدت طولانی تری در دهان کودک باقی بماند، حفره ها شروع به شکل گیری می کنند.

لمینت دندان پوسیده ؟! واقعا میشه؟
مطلب پیشنهادی برای شما

باکتری ها قند موجود در ذرات غذا و شیر را به اسید تبدیل می کنند که به دندان ها و لثه ها آسیب می رساند. و هنگامی که این اتفاق بیشتر می افتد، باعث پوسیدگی دندان ها می شود.

در صورت داشتن پیشنهاد و یا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

بچه های جوان

در کودکان خردسال، رژیم غذایی نقش مهمی در مستعد بودن یا نبودن آنها در برابر پوسیدگی دندان دارد. اگر رژیم غذایی کودک شما حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات های تصفیه شده یا مواد غذایی شیرین/چسبنده باشد، او بیشتر در معرض پوسیدگی دندان است.

این به این دلیل است که این غذاها تمایل دارند روی سطوح دندان بچسبند. استفاده مکرر از فنجان ها یا بطری های شیر، نوشیدنی های شیرین، آبمیوه یا نوشابه های گازدار می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. در مواد غذایی، مصرف بیش از حد شکلات، آب نبات، کیک، لادو، غلات شیرین و نان باعث پوسیدگی دندان می شود.

کمبود فلوراید نیز می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که مینای دندان را تقویت می کند و در نتیجه لایه محافظ دندان را تقویت می کند. مقدار ناکافی فلوراید در ساختار دندان می تواند باعث پوسیدگی زودرس دندان ها شود.

یکی از مهم ترین دلایل پوسیدگی دندان در کودکان کم سن و سال، عادات بد مسواک زدن و مراقبت از دهان است. بچه‌هایی که عادت‌های بد یا صفر دارند، بیشتر از بچه‌هایی که عادات خوب مراقبت از دهان دارند، از پوسیدگی دندان رنج می‌برند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

بهترین جراح دندانپزشک اصفهان
مطلب پیشنهادی برای شما
, , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چرا کودکان به پر کردن دندان نیاز دارند؟
نوشتهٔ بعدی
سفید کردن دندان: چگونه انجام می گیرد و هزینه آن چقدر است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023