بهترین دندانپزشک در اصفهان

دندانپزشک اطفال اصفهان چگونه حفره های دوران کودکی را درمان می کنند؟

دندانپزشک اطفال اصفهان چگونه حفره های دوران کودکی را درمان می کنند؟

بهترین دندانپزشک اطفال اصفهان

آیا می دانستید که اولین بیماری مزمن کودکی در ایالات متحده پوسیدگی دندان است؟ به همین دلیل، مهم است که بدانید دندانپزشک اطفال کودک شما چگونه حفره ها را درمان می کند تا کودک شما بتواند از لبخندی زیبا و سالم لذت ببرد. اگر کودک شما دندان درد دارد، ممکن است بخواهید یک قرار ملاقات با دندانپزشک اطفال خود را در صورت نیاز به پرکردن تعیین کنید.

از حفره های دوران کودکی جلوگیری کنید:

بهترین راه برای درمان پوسیدگی های دوران کودکی این است که در وهله اول از بروز آنها جلوگیری کنید. حتماً هر شش ماه یک بار برای تمیز کردن دندان‌های حرفه‌ای و معاینه دندانپزشکی برای کودکتان وقت دندانپزشکی تعیین کنید. دندانپزشک شما دندان های کودک شما را معاینه می کند و برای تشخیص حفره ها از دندان اشعه ایکس می گیرد. به این ترتیب، حفره را می توان در مراحل اولیه آن گرفتار و درمان کرد.

درزگیرها راه دیگری برای جلوگیری از پوسیدگی دوران کودکی هستند. سیلانت ها یک پوشش محافظ هستند که روی دندان ها نقاشی می شود تا آنها را ببندد و از باکتری ها جلوگیری کند. دندانپزشک ما ممکن است در قرار بعدی شما سیلانت های دندانی را برای کودک شما توصیه کند.

بهترین دکتر دندانپزشک اطفال در اصفهان و جراح دندانپزشک اصفهان  می باشند.

بهترین دندانپزشک در اصفهان

بهترین دندانپزشک در اصفهان

به کودکان کمک کنید بر ترس دندانپزشکی غلبه کنند:

ترس از دندانپزشک زمانی که کودک شما حفره دارد بدتر می شود. اگرچه ایده سوراخ کردن دندان هرگز خوشایند نیست، اما برای کودکان مبتلا به فوبیای دندان بدتر است. اگر کودک شما اضطراب دندانی دارد، ممکن است بخواهید در مورد دندانپزشکی آرام بخش برای کودکان بپرسید.

هر آنچه باید در مورد خشکی دهان بدانید
مطلب پیشنهادی برای شما

اکثر دندانپزشکان اطفال گراند راپیدز اکسید نیتروژن، آرامبخشی آگاهانه از راه دهان و بیهوشی عمومی ارائه می دهند. به عنوان مثال، اکسید نیتروژن (که گاز خنده نیز نامیده می شود) از طریق ماسک روی بینی تزریق می شود. در حین تنفس در اکسید نیتروژن مخلوط با اکسیژن، کودکان آرام و در عین حال بیدار و پاسخگو هستند. بهترین دندانپزشک اطفال اصفهان

  بهترین دندانپزشک اصفهان  را ازاینجا بشناسید.

درمان حفره ها

دندانپزشکان اطفال ممکن است از پر کردن دندان، پالپوتومی یا تاج دندان برای ترمیم دندان کودک شما استفاده کنند. آنها تمام تلاش خود را برای نجات دندان انجام می دهند تا نیازی به کشیدن آن نباشد. کشیدن دندان شیری پس از اتمام تمام گزینه های درمانی دیگر آخرین راه حل در نظر گرفته می شود.

از دست دادن زودرس دندان شیری می تواند باعث شود که سایر دندان های موجود در لبخند کودک شما  به سمت فضای باز متمایل شوند و مشکلاتی را برای بایت ایجاد کنند و دری را برای از دست دادن دندان در آینده باز کنند.

1.) پر کردن دندان

اگر کودک شما حفره کوچکی دارد، دندانپزشک کودک شما می تواند دندان را با پر کردن دندان ترمیم کند. ابتدا دندانپزشک مواد پوسیده دندان را سوراخ کرده و از بین می برد. در مرحله بعد، دندانپزشک شما از یک رزین همرنگ دندان برای پر کردن سوراخ باقی مانده در دندان استفاده می کند.

2.) پالپوتومی

هنگامی که پوسیدگی دندان به اندازه کافی عمیق است که پالپ دندان را تحریک کند یا حتی به داخل دندان او نفوذ کند، ممکن است کودک شما نیاز به پالپوتومی داشته باشد. در این سناریو، دندانپزشک شما قبل از برداشتن محفظه پالپ داخل دندان، بافت پوسیده دندان را برمی دارد.

سه دلیل که ممکن است به لمینت دندان نیاز داشته باشید
مطلب پیشنهادی برای شما

در بیشتر موارد، دندانپزشک باید یک روکش از جنس استنلس استیل را روی دندان قرار دهد تا آن را به استحکام طبیعی خود بازگرداند. پالپوتومی معمولاً روی دندان مولر نوزاد انجام می‌شود و شبیه کانال ریشه است با این تفاوت که ریشه‌های دندان برداشته نمی‌شوند.

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

3.) تاج دندان

اگر حفره بیش از حد بزرگ است که نمی‌توان آن را با پر کردن ثابت کرد، دندانپزشک شما ممکن است تاج دندان را توصیه کند. روکش دندان در اصل یک “کلاه دندان” است که استحکام و ظاهر طبیعی دندان را به دندان باز می گرداند. ابتدا، دندانپزشک مواد پوسیده دندان را برمی دارد و مطمئن می شود که مینای کافی برای نشستن طبیعی روکش روی دندان کودک شما را از بین می برد.

امروز با ما تماس بگیرید

دکتر فاطمه حیدری برای کمک به کودکان در حفظ سلامت دندان های شیری اختصاص داده شده اند.

اگر علاقه مند به تعیین وقت تمیز کردن دندان یا معاینه دندان برای کودک خود با دندانپزشکان اطفال هستید، با ما تماس بگیرید.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
سه دلیل که ممکن است به لمینت دندان نیاز داشته باشید
نوشتهٔ بعدی
درمان ریشه – عصب کشی در مطب بهترین دندانپزشک اصفهان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023