جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

علائم بیماری لثه از زبان بهترین دندانپزشک کودکان در اصفهان

بهترین دندانپزشک کودکان در اصفهان

علائم بیماری لثه چیست؟

علائم زیر علائم بیماری لثه در کودکان است:

لثه های متورم
لثه های قرمز روشن (لثه های سالم به رنگ صورتی روشن هستند).
خونریزی بعد از مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن کودکان.
عقب‌رفتگی لثه (لثه‌ها از دندان‌ها دور می‌شوند).
بوی بد مکرر که با مسواک زدن و نخ دندان از بین نمی رود.
تغییرات در گاز گرفتن کودک (طرز قرار گرفتن دندان های بالا و پایین به هم).
لق شدن دندان ها یا دندان هایی که شروع به جدا شدن می کنند باعث ایجاد فاصله می شود.
چرک بین لثه و دندان.

گزینه های درمان بیماری لثه در کودکان چیست؟

در مورد نحوه درمان بیماری لثه، در بیشتر مواقع، یک تمیز کردن حرفه ای در مطب دندانپزشکی کودکان و یک روال مراقبت خانگی اختصاصی از شر پلاک نرم، جرم دندان (پلاک سخت شده) و باکتری برای از بین بردن التهاب لثه خلاص می شود. جستجوی درمان در اولین نشانه‌های بیماری لثه در کودکان، این احتمال را افزایش می‌دهد که بتوانیم به سرعت و به راحتی مشکل را از بین ببریم و لثه‌های آن‌ها را به حالت اولیه برگردانیم.

برای عفونت شدیدتر لثه در کودک، یا بیماری لثه که به پریودنتیت تبدیل شده است، گاهی اوقات ممکن است آنتی بیوتیک مورد نیاز باشد. در این موارد، درمان بیماری لثه در کودکان می‌تواند مستلزم انواع شدیدتر تمیز کردن دندان و درمان‌هایی مانند دهان‌شویه‌های تجویزی باشد. به ندرت، روش های جراحی برای متوقف کردن پیشرفت بیماری و از بین بردن عفونت فعال توصیه می شود.

آیا لمینت دندان میتواند به دندان های طبیعی آسیب برساند؟

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان  می باشند که همچنین  بهترین دندانپزشک اصفهان هستند.

جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

چگونه می توان از بیماری لثه در کودکان پیشگیری کرد؟

عادات بهداشتی دهان و دندان عالی را در اوایل ایجاد کنید – بهداشت خوب دهان مهمترین گام پیشگیرانه ای است که می توانید برای جلوگیری از بیماری لثه در کودکان انجام دهید. مسواک زدن دندان های کودکتان را به محض بیرون آمدن اولین دندان او با یک مسواک نرم و یک لکه کوچک از خمیر دندان فلوراید که بزرگتر از یک دانه برنج نیست، شروع کنید.

دندان‌های کودکتان را دو بار در روز مسواک بزنید، به او این امکان را می‌دهید که وقتی به سن کودکی می‌رسند، بیشتر درگیر این روند شود. به محض تماس هر دو دندان، دندان های بچه ها را یک بار در روز نخ دندان بکشید.

کودکان را به خوردن یک رژیم غذایی سالم و کم قند تشویق کنید – یک رژیم غذایی سالم پر از مواد مغذی که از سلامت پریودنتال حمایت می کند، کمک زیادی به حفظ وضعیت عالی لثه ها می کند. شکر و نشاسته‌های ساده مانند نان سفید و چیپس را محدود کنید تا باکتری‌های موجود در دهان دائماً دچار جنون غذا نشوند.

به طور منظم به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید –

پیگیری ویزیت های معمول دندانپزشکی برای معاینات و تمیز کردن حرفه ای یکی دیگر از راه های کلیدی برای جلوگیری از بیماری لثه است. در معاینه دندان کودک شما، دندانپزشک اطفال او نه تنها به دندان های او نگاه می کند، بلکه ارزیابی پریودنتال نیز انجام می دهد.

روش های کاشت دندان جلو کودکان

آنها قادر خواهند بود به شما کمک کنند تا روال مراقبت خانگی ایده آل برای لثه های کودک خود را ایجاد کنید. در طول نظافت حرفه ای، متخصص بهداشت از شر هر گونه پلاک و جرم موجود خلاص می شود.

اگر دندانپزشک شما علائم بیماری لثه را تشخیص دهد، می تواند یک روش درمانی را توصیه کند. تشخیص زودهنگام ژنژیویت تضمین می کند که درمان موفقیت آمیز و غیر تهاجمی خواهد بود و عفونت به پریودنتیت تبدیل نمی شود.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

مراقب لثه های فرزندتان باشید –

نگاهی منظم به لثه های فرزندتان را به عادت تبدیل کنید. اگر تورم، قرمزی، تحلیل لثه یا خونریزی را مشاهده کردید، یک قرار ملاقات با دندانپزشکی تعیین کنید.

چه در مورد لثه های فرزندتان نگرانی داشته باشید یا فقط بخواهید تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از بیماری لثه انجام دهید، تیم دندانپزشکی کودکان دکتر فاطمه حیدری شما را تحت پوشش قرار می دهد.

دندانپزشکان متخصص اطفال ما تمام جنبه های سلامت دهان و دندان کودک شما از جمله لثه های او را در نظر می گیرند تا لبخند او را قوی و درخشان نگه دارند.

, , , ,
درمان بیماری لثه کودکان با بهترین دندانپزشک کودکان در اصفهان