دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان | دکتر فاطمه حیدری | drf-heydari.ir

مدت زمان مطالعه: 11دقیقه

پروتز دندان جایگزینی متحرک برای از بین رفتن دندانها و بافتهای اطراف است. دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان خانم دکتر فاطمه حیدری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد.   drf-heydari.ir

دو نوع پروتز دندان وجود دارد – پروتزهای کامل و جزئی.

از پروتزهای کامل در مواقعی که تمام دندانها از بین رفته اند استفاده می شود ، در حالی که از پروتزهای جزئی هنگام باقی ماندن برخی دندانهای طبیعی استفاده می شود.

دندان مصنوعی کامل (دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان)

پروتزهای کامل می توانند “معمولی” یا “فوری” باشند. پس از برداشتن دندان ها و شروع به بهبودی لثه ساخته شده ، حدود هشت تا 12 هفته پس از برداشتن دندان ها ، یک پروتز معمولی آماده قرار دادن در دهان است.

بر خلاف پروتزهای معمولی ، پروتزهای فوری از قبل ساخته می شوند و می توانند به محض برداشتن دندان ها قرار بگیرند. در نتیجه ، در دوره بهبود نیازی به پوشیدن لباس نیست. با این حال ، به مرور زمان ، استخوان ها و لثه ها جمع می شوند ، به خصوص در دوره بهبودی پس از برداشتن دندان.

بنابراین یک عیب دندان مصنوعی فوری در مقایسه با پروتزهای معمولی این است که آنها برای تنظیم مناسب در طول روند بهبود نیاز به تنظیمات بیشتری دارند و فقط تا زمانی که پروتزهای معمولی ساخته نشوند باید فقط یک راه حل موقت در نظر گرفته شوند. دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان خانم دکتر فاطمه حیدری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد.   drf-heydari.ir

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان

پروتزهای جزئی (دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان)

پروتز یا بریج پارسیل متحرک معمولاً متشکل از دندانهای جایگزین متصل به پایه پلاستیکی صورتی یا لثه ای است که بعضی اوقات توسط چهارچوب فلزی متصل می شود که پروتز را در دهان نگه می دارد. از پروتزهای جزئی در صورت باقی ماندن یک یا چند دندان طبیعی در فک بالا یا پایین استفاده می شود. بریج ثابت با قرار دادن تاج بر روی دندانها در دو طرف فضا و اتصال دندانهای مصنوعی به آنها جایگزین یک یا چند دندان می شود.

بلیچینگ دندان اصفهان | دکتر فاطمه حیدری
مطلب پیشنهادی برای شما

این “پل” سپس در جای خود سیمان می شود. پروتز جزئی نه تنها فضاهای ایجاد شده توسط دندانهای از دست رفته را پر می کند ، بلکه از تغییر موقعیت دندان های دیگر نیز جلوگیری می کند. پروتز جزئی جزئی قابل جابجایی است و به جای بست هایی که به تاج های مجاور متصل می شوند ، دارای اتصالات داخلی است. این وسیله ای با ظاهری طبیعی تر است. دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان خانم دکتر فاطمه حیدری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد.   drf-heydari.ir

آیا گزینه های دیگری برای دندان مصنوعی وجود دارد؟

بله ، می توان از ایمپلنت های دندانی برای پشتیبانی از پل های سیمانی شده ، نیاز دندان مصنوعی را برطرف کرد. هزینه معمولاً بیشتر است ، اما ایمپلنت ها و پل ها بیشتر شبیه دندان های واقعی هستند. ایمپلنت های دندانی در حال تبدیل شدن به جایگزینی برای پروتزهای دندانی هستند اما همه کاندیدای کاشت نیستند.

از ایمپلنت های دندانی همچنین می توان برای حمایت از پروتزهای دندانی استفاده کرد و ثبات بیشتری را ارائه داد.

برای مشاوره در مورد ایمپلنت با دندانپزشک خود مشورت کنید. دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان خانم دکتر فاطمه حیدری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد.   drf-heydari.ir

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان

آیا بیمه هزینه دندان مصنوعی را پوشش می دهد؟

اکثر ارائه دهندگان بیمه دندانپزشکی بخشی یا تمام هزینه دندان مصنوعی را تأمین می کنند. با این حال ، با شرکت خود تماس بگیرید تا از جزئیات مواردی که در آن پوشش داده می شود ، مطلع شوید.

دندان مصنوعی چگونه ساخته می شود؟

روند تولید پروتز چند هفته و چند قرار ملاقات طول می کشد. هنگامی که دندانپزشک یا پروتزهای دندانی (دندانپزشکی متخصص در ترمیم و جایگزینی دندان ها) تشخیص دهند که بهترین نوع دستگاه برای شما بهتر است.

مراحل کلی عبارتند از: (دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان)

یک سری برداشت از فک خود انجام دهید و اندازه گیری نحوه ارتباط فک ها با یکدیگر و فاصله بین آنها را انجام دهید.
مدل ها ، فرم های مومی و / یا الگوهای پلاستیکی را در شکل و موقعیت دقیق پروتز ساخته شده ایجاد کنید. شما چندین بار این مدل را “امتحان کنید” و پروتز مصنوعی قبل از ریختن پروتز نهایی از نظر رنگ ، شکل و تناسب ارزیابی می شود.
پروتز نهایی را بزنید
دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان خانم دکتر فاطمه حیدری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد.   drf-heydari.ir

روکش دندان چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

پروتزهای جدید چه حسی دارند؟

دندان های مصنوعی جدید ممکن است برای چند هفته کمی عجیب و غریب یا شل احساس شوند تا زمانی که عضلات گونه ها و زبان یاد بگیرند که آنها را در محل خود نگه دارند و با قرار دادن و برداشتن آنها راحت شوید همچنین ، ایجاد تحریک یا درد جزئی و افزایش جریان بزاق در هنگام شروع استفاده از پروتز مصنوعی غیر معمول نیست ، اما با تنظیم دهان این مشکلات کاهش می یابد.

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان

آیا دندان های مصنوعی باعث می شوند من متفاوت به نظر برسم؟

دندانهای مصنوعی ساخته شده اند تا شباهت زیادی به دندانهای طبیعی شما داشته باشند بنابراین فقط باید یک تغییر محسوس در ظاهر ایجاد شود. در حقیقت ، دندان های مصنوعی حتی ممکن است لبخند شما را بهبود بخشیده و ظاهر صورت شما را پر کنند.

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان خانم دکتر فاطمه حیدری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد.   drf-heydari.ir

آیا غذا خوردن با دندانهای مصنوعی جدید دشوار است؟

غذا خوردن با پروتزهای جدید کمی تمرین خواهد داشت و ممکن است برای برخی از افراد برای چند هفته ناخوشایند باشد. برای عادت به دندان مصنوعی جدید ، با غذاهای نرم که به قطعات کوچک بریده می شوند شروع کنید. با استفاده از هر دو طرف دهان خود را به آرامی بجوید. همانطور که به دندان مصنوعی جدید عادت کرده اید ، غذاهای دیگری را اضافه کنید تا زمانی که به یک رژیم غذایی عادی برگردید.

 انواع بیماری‌های لثه
مطلب پیشنهادی برای شما

در مورد غذاهای گرم یا سفت و استخوان ها یا پوسته های لبه تیز احتیاط کنید. و از غذاهایی که بسیار چسبناک یا سفت هستند خودداری کنید. هنگام استفاده از پروتز مصنوعی باید از جویدن آدامس نیز خودداری کنید. همچنین هنگام استفاده از دندان مصنوعی از خلال دندان استفاده نکنید.

آیا دندان های مصنوعی 24 ساعته استفاده می شود؟

دندانپزشک یا پروتزهای دندانی به شما آموزش می دهند که چه مدت از دندان های مصنوعی استفاده کنید و چه زمانی باید آنها را بیرون بیاورید. در طی چند روز اول پس از دریافت پروتز ، ممکن است از شما خواسته شود که آن را به طور مداوم بپوشید ، از جمله در هنگام خواب. دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان خانم دکتر فاطمه حیدری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد.   drf-heydari.ir

اگرچه این ممکن است به طور موقت ناخوشایند باشد ، اما سریعترین راه برای شناسایی مناطقی است که ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشند. پس از انجام تنظیمات ، باید دندان مصنوعی را قبل از خواب بردارید. این اجازه می دهد تا بافت های لثه استراحت کرده و تحریک طبیعی و پاکسازی توسط زبان و بزاق را فراهم کند. دندان مصنوعی را می توان صبح دوباره در دهان قرار داد.

آیا باید از چسب دندان مصنوعی استفاده کنم؟

چسب پروتز ممکن است تحت شرایط زیر در نظر گرفته شود:

برای افزایش رضایت از دندان مصنوعی ساخته شده به درستی. چسب ها باعث افزایش احتباس ، ثبات ، نیروی گزش و احساس امنیت در فرد می شوند.

برای کمک به افراد مبتلا به بیماری های خشکی دهان که میزان پایبندی دندان مصنوعی را کاهش می دهد ، مانند افرادی که داروهای سرماخوردگی مصرف می کنند ، افراد دارای معلولیت عصبی از جمله سکته مغزی و افراد مسن.
برای ایجاد ثبات و امنیت بیشتر برای کسانی که از عضلات صورت خواسته های غیرمعمول دارند ، مانند سخنرانان عمومی یا نوازندگان.

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان خانم دکتر فاطمه حیدری با بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد.   drf-heydari.ir

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
کاشت دندان چگونه است؟
نوشتهٔ بعدی
چرا جایگزینی دندان های از دست رفته ضروری است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023