نکاتی درباره جرم دندان و مزایای جرمگیری دندان

جرم دندان که با عنوان تارتار نیز شناخته می شود ، در اصل پلاک های دندانی هستند که به مدت طولانی بر روی سطح دندان های شما سخت و چسبنده شده اند . جرم دندان ممکن است در محل خط لثه و یا در زیر آن هم شکل بگیرد و باعث حساسیت و آسیب دیدگی لثه ها شود .

با تشکیل جرم بر روی دندان ، سطح بزرگتر و مساعد تری هم برای رشد باکتری های بیماری زا و سطح چسبنده تری برای چسبیدن آن ها به دندان فراهم می شود و این منجر به بیماری های خطرناک تری از قبیل پوسیدگی دندان و بیماری های شدید لثه خواهد شد .

جرم دندان نه تنها تهدیدی برای سلامتی دندان ها و لثه های شما محسوب می شود ، بلکه می تواند از نظر زیبایی ظاهری هم مشکلات زیادی را برای شما ایجاد نماید . زیرا جرم دندان ، ساختار بسیار متخلخل و نفوذ پذیری دارد که لکه ها و مواد رنگی را به راحتی به خود جذب می کند . بنابراین اگر شما زیاد قهوه و چای میخورید و یا اگر از سیگار استفاده می کنید ، تمیز کردن پلاک ها و جلوگیری از تشکیل جرم دندان برای شما اهمیت بسیار بیشتر از معمول دارد .

آیا جرمگیری مینای دندان را از بین می برد ؟

متاسفانه باور غلطی در بین مردم جا افتاده است که جرم گیری موجب از بین رفتن و نازک شدن مینای دندان می شود . این در حالی است که دستگاه های جرم گیری تنها توان برداشتن جرم های دندانی را دارند و به هیچ عنوان آسیبی به مینای دندان وارد نمیکنند .

راه‌هایی برای داشتن لبخند زیبا و جذاب
مطلب پیشنهادی برای شما

این افراد اگر از معایب جرم روی دندان آگاهی داشته باشند ، به هیچ عنوان جرم گیری را مضر تلقی نمیکنند . جرم های دندانی نه تنها باعث پوسیدگی دندان ها می شوند ، بلکه لثه و بافت های لثه را تخریب می کنند و باعث ایجاد تحلیل لثه و در نهایت ، لق شدن دندان ها میشوند .

تفاوت جرمگیری و بلیچینگ چیست ؟

هر دو روش جرمگیری و بلیچینگ دندان باعث روشن تر شدن دندان ها می شود ولی در هر کدام از این روش ها نوع و میزان سفید کردن دندان ها متفاوت است.
روش جرمگیری یا ( اولتراسونیک ) باعث پاکسازی دندان ها از املاح رسوب کرده که باعث بوی بد دهان ، بد رنگی و زبری دندان ها می شود . خود بزاق دهان انسان به طور طبیعی با میکروب ها و مواد غذایی و باکتری های دهان ترکیب شده و ایجاد لایه ای به نام پلاک بر روی دندان ها میکند . برای از بین بردن این پلاک ایجاد شده باید جرمگیری دندان انجام شود که طی این فرآیند پلاک ها و رسوباتی که در بین دندان ها و لثه ها ایجاد شده از بین میرود که همین امر گاهی سبب روشن تر شدن لثه و دندان افراد میشود .

روش بلیچینگ دندان صرفا یک روش برای سفید کردن دندان ها است .

بلیچینگ دندان در واقع راه درمانی است برای از بین بردن لکه ها و رنگدانه های روی دندان که در اثر مرور زمان و به صورت ژنتیکی به وجود آمده این روش صرفا برای زیبایی است و روش درمانی نیست . هر کدام از این روش ها با تشخیص دندان پزشک انجام می شود و کاربرد خاص خود را دارد .

دندانپزشکی آرامبخش برای کودکان مضطرب
مطلب پیشنهادی برای شما

مزایای جرم گیری دندان چیست ؟

یکی از مهم ترین مزایای جرمگیری این است که اگر به موقع انجام شود پیشگیری از ایجاد یا گسترش پوسیدگی بوده و از بیماری لثه نیز جلو گیری میکند . اما به طور خاص مزایای جرم گیری را می توان به شرح زیر لیست کرد :

  • جرمگیری دندان از خونریزی لثه جلوگیری میکند
  • از گسترش عفونت در لثه جلوگیری میکند
  • باعث سفید تر شدن دندان ها میشود
  • از گسترش پوسیدگی جلوگیری میکند
  • باعث برطرف‌ شدن بوی بد دهان میشود

بهترین دندانپزشک زیبایی در اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات دکتر فاطمه حیدری

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آشنایی با حرفه دندانپزشکی زیبایی اصفهان
نوشتهٔ بعدی
نقش پلاک دندانی در ایجاد بیماریهای پریودنتال

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023