درمان بیماری لثه

آیا بیماری لثه همیشه از بین می رود؟

درمان بیماری لثه

یک نظرسنجی نشان داد که تقریبا نیمی از آمریکایی ها از نوعی بیماری لثه رنج می برند. هنگامی که به بیماری لثه مبتلا شدید، لازم است فوراً درمان را شروع کنید تا از تشدید آن جلوگیری کنید. بیماری لثه می تواند خفیف یا شدید باشد و اگر درمان نشود، در نهایت می تواند به قیمت لبخند شما تمام شود. یک راه آسان برای از بین بردن بیماری لثه این است که علائم را زودتر متوجه شوید، درمان های دندانپزشکی را انجام دهید و مراقبت های خانگی از بیماری لثه را ادامه دهید.

علائم و نشانه های اولیه بیماری لثه

توجه به علائم و نشانه های بیماری لثه زودتر می تواند به شما کمک کند تا در صورت لزوم به دنبال درمان فوری باشید. علائم و نشانه های بیماری لثه عبارتند از:

دندان های لق شده
عقب رفتن لثه
دندان های بیش از حد حساس
احساس درد هنگام جویدن یا حساس شدن لثه ها
لثه های متورم یا قرمز
بوی بد دهان مداوم، حتی پس از مسواک زدن و غیره.

همین امروز به بیماری لثه مبتلا شوید و قبل از اینکه خیلی دیر شود یک بار برای همیشه آن را متوقف کنید! آیا هر یک از علائم و نشانه های بالا را تجربه می کنید؟ امروز به یک دندانپزشک حرفه ای نزدیک من مراجعه کنید تا شما را تشخیص دهد و گزینه های درمانی را با شما در میان بگذارد.

ژنژیویت یک بیماری خفیف لثه است. آیا التهاب لثه قابل درمان است؟ وقتی تشخیص داده شد که ژنژیویت دارید و درمان زودهنگام بیماری پریودنتال به شما داده می شود. اگر دستورالعمل های دندانپزشک خود را به دقت دنبال کنید، التهاب لثه همچنان قابل برگشت است. با این حال، اگر این بیماری کنترل نشود، می تواند بدتر شود و به بیماری پریودنتال تبدیل شود – یک بیماری لثه شدید، که نیاز به مراقبت پریودنتال دارد.

درمان های بیماری لثه چگونه است؟

مرکز دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان ،با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد. در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی ، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان و درمان بیماری لثه زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

به طور معمول، بیماری خفیف لثه نیازی به مداخله جدی دندانپزشکی ندارد. در واقع، دندانپزشک اورژانس شما فقط از شما می خواهد که اقدامات بهداشتی خوب و مناسب را رعایت کنید. این به این دلیل است که رعایت بهداشت نامناسب دندان یکی از دلایل اصلی التهاب لثه است. ژنژیویت در واقع می تواند با درمان زودهنگام معکوس شود، اما برخلاف التهاب لثه، بیماری پریودنتال تنها با مراقبت های پریودنتال قابل کنترل است.

برای درک بهتر بیانیه بالا، در اینجا چند واقعیت مهم وجود دارد که باید بدانید. مهمتر از همه، بیماری پریودنتال یک عفونت باکتریایی غیر قابل درمان است. با سیستم ایمنی بدن مبارزه می کند و به بافت های لثه آسیب می رساند. اگر بیمار مبتلا به بیماری پریودنتال به خوبی به درمان بیماری پریودنتال پاسخ دهد، گفته می شود که بیمار فقط درمان شده است، نه بهبودی.

درمان بیماری لثه

پیشنهاد مطالعه: دندانپزشکان به زودی دندان های سه بعدی آنتی باکتریال را چاپ خواهند کرد!

بیماری پریودنتال چیست؟

این به این دلیل است که وقتی بیماری پریودنتال کاهش یافت، از دست دادن استخوان ناشی از آن نیز متوقف می شود. با این حال، آسیب ناشی از این بیماری به استخوان فک قابل ترمیم نیست. بیمارانی که بیماری پریودنتال آنها کاهش یافته است، متوجه بهبود قابل توجهی در قرمزی، خونریزی، تورم و عقب‌رفتگی لثه‌های خود خواهند شد. اما اگر بیماران نتوانند مراقبت های پریودنتال را با دقت دنبال کنند، احتمال بازگشت بیماری پریودنتال وجود دارد.

بستن شکاف بین دندان ها در دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری در اصفهان

ژنژیویت چه تفاوتی با پریودنتیت دارد؟ بیماری لثه در اثر یک عفونت باکتریایی ایجاد می شود که پاسخ ایمنی بدن را تحریک می کند. بیمارانی که از التهاب لثه رنج می برند به دلیل پاسخ سیستم ایمنی بدن، قرمزی، تورم و خونریزی لثه را تجربه خواهند کرد. با این حال، ژنژیویت شامل از دست دادن استخوان، عقب رفتن لثه، یا ایجاد پاکت در لثه نیست.

با این وجود، هم ژنژیویت و هم بیماری پریودنتال شباهت هایی دارند. هر دوی آنها عفونت های باکتریایی هستند که باعث آسیب به بافت های لثه می شوند. هر دوی آنها به خوبی به اقدامات خوب و مناسب بهداشت دهان پاسخ می دهند.

علاوه بر این، در صورت عدم رعایت اصول بهداشت دهان و دندان، هم التهاب لثه و هم پریودنتیت می توانند عود کنند. با این حال، هر دو بیماری تفاوت های خود را دارند. ژنژیویت یک عفونت باکتریایی خفیف است و باکتری های مسئول ژنژیویت کمتر مضر هستند.

هنوز سوال این است که آیا التهاب لثه قابل درمان است؟

علاوه بر این، لثه را می توان با انجام یک تمیز کردن منظم دندان و رعایت یک روش بهداشتی خوب به راحتی درمان کرد. از طرفی بیماری پریودنتال باید برای تمام عمر کنترل شود. بیماران مبتلا به بیماری پریودنتال نیز باید حداقل هر سه ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنند. ی

کی دیگر از تفاوت های کلیدی بین ژنژیویت و بیماری پریودنتال این است که بیماری پریودنتال با مشکلات سلامت مزمن مانند سکته مغزی، حملات قلبی و دیابت مرتبط است. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه می توانید به درستی از بافت ها و دندان های لثه خود مراقبت کنید تا از بیماری های دندانی مانند التهاب لثه یا پریودنتیت جلوگیری کنید.

چگونه بیماری لثه را درمان کنیم؟

یکی از موثرترین درمان های مراقبت از پریودنتال برای بیماری لثه، تمیز کردن عمیق است. تمیز کردن عمیق شامل خراش دادن پلاک از زیر خط لثه برای از بین بردن عفونت باکتریایی از ناحیه است. مطب دندانپزشکی شما در نزدیکی من ممکن است تمیز کردن عمیق مکرر را برای اطمینان از عدم بازگشت بیماری لثه توصیه کند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به تنهایی به نواحی آسیب دیده دندان نمی رسد. به همین دلیل است که شما نیاز به تمیز کردن عمیق دارید.

دندانپزشک زیبایی اصفهان+بهترین روش اصلاح طرح لبخند

چگونه از بیماری لثه پیشگیری کنیم؟

آیا می خواهید بدانید که چه کارهایی می توانید برای جلوگیری از بیماری لثه انجام دهید؟ شما می توانید این روش های موثر را برای محافظت از سلامت دندان خود در برابر عفونت باکتریایی دنبال کنید:

از رژیم های غذایی مغذی و رژیم های غنی از ویتامین C استفاده کنید.
از مصرف دخانیات خودداری کنید.
تا جایی که ممکن است، سطح قند خون خود را کنترل کنید، به خصوص اگر بیمار دیابتی هستید.
دندان های خود را حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.
حداقل دو بار در روز با دقت نخ دندان بکشید.
به طور مکرر دهان خود را با یک دهانشویه آنتی باکتریال بشویید تا تعداد باکتری ها در دهان تحت کنترل باشد.

توجه داشته باشید که حتی پس از یک درمان حرفه ای مراقبت از بیماری لثه، این احتمال وجود دارد که بیماری لثه شما عود کند. این به این دلیل است که تقریباً غیرممکن است که به طور همزمان از شر همه باکتری های عامل عفونت خلاص شوید. علاوه بر این، آن جیب های عمیق هنوز هم می توانند زباله ها و پلاک های بیشتری را در خود جای دهند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

در صورت داشتن سوال یا پیشنهادی و برای راهنمایی بیشتر و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

, , , , , , , , , , , , ,
با شیوه جراحی برای بیماری لثه آشنا شوید.
چرا دندان من لق است و چگونه آن را درمان کنم؟