جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

پلاک دندان یا جرم گیری دندان چقدر در زیبایی موثر است؟

پلاک دندان در اصفهان

آیا شما هم مانند بسیاری از افراد فکر می کنید که اگر دندان هایتان را مسواک بزنید، پلاک و جرم روی دندان هایتان ایجاد نمی شود؟ این تصور اشتباه است. هر چقدر هم که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید، احتمال تشکیل پلاک در قسمت هایی از دهان وجود دارد که نتوانید آنها را بردارید. برای رفع این مشکل بهترین راه حل درمانی جرم گیری دندان است. آیا فکر می کنید که جرم گیری به مینای دندان آسیب می رساند؟ برای درک پاسخ به این سوالات، لازم است اطلاعات دقیقی در مورد پلاک دندان و حذف پلاک دندان به دست آورید. در این شرایط متوجه خواهید شد که آیا به این درمان نیاز دارید یا خیر.

جرم گیری دندان یک روش درمانی برای از بین بردن پلاک و جرم دندان است. با فعالیت باکتری ها در دهان، لایه هایی به نام پلاک دندان ایجاد می شود و می تواند به مینای دندان آسیب برساند و مشکلات و عوارض بی شماری برای سلامت دهان و دندان ایجاد کند. برداشتن این پلاک ها به راحتی امکان پذیر نیست و لازم است دندانپزشک این کار را برای بیمار انجام دهد.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان  می باشند که همچنین  بهترین دندانپزشک اصفهان هستند.

جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

عوارض پوسیدگی دندان

وجود پلاک روی دندان و باقی ماندن آن برای مدت طولانی تری روی دندان خطرات و عوارض زیادی را به همراه دارد که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد:

اباتمنت برای دندان از چه ماده ای ساخته شده است؟

1- باکتری های بوی بد دهان

موجود در پلاک دندانی می تواند گاز سولفید هیدروژن تولید کند که باعث ایجاد بوی بسیار بد در دهان می شود.

2- پوسیدگی دندان

اسید تولید شده توسط باکتری ها در پالپ دندان می تواند به راحتی منجر به پوسیدگی دندان شود. پوسیدگی دندان ممکن است در ابتدا سطحی باشد، اما با گذشت زمان می تواند پیشرفت کند و به قسمت های عمیق تر دندان نفوذ کند. در نتیجه دندان نیاز به پر کردن یا کشیدن عصب دارد. در صورت عدم درمان، احتمال از دست دادن کامل دندان وجود دارد.

3- پوسیدگی ریشه دندان

پلاک های دندانی در قسمت های زیر لثه و روی ریشه دندان جمع می شوند که در واقع نیاز به عصب کشی و درمان های پیچیده تری برای درمان این نوع پوسیدگی دارد.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

4- خونریزی لثه

وجود پلاک باعث التهاب و تحریک لثه ها می شود که ممکن است باعث خونریزی لثه ها حتی هنگام مسواک زدن شود.

5- بیماری های لثه

اگر پلاک برای مدت طولانی تری روی دندان ها باقی بماند، احتمال ابتلا به بیماری های لثه به شدت افزایش می یابد.

6- التهاب و عفونت لثه

اسید تولید شده توسط باکتری های موجود در پالپ باعث حل شدن فیبر لثه و رشته های کلاژن می شود که در نهایت منجر به شل شدن و التهاب لثه می شود.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

7- آنالیز لثه

جالب است بدانید که لثه از باکتری های موجود در پلاک دندان فرار می کند و در واقع از آن فاصله می گیرد. در این شرایط فرد دچار التهاب لثه می شود و برای درمان نیاز به پیوند لثه دارد.

آیا کانال ریشه برای کودکان ضروری است؟

8- تحلیل استخوان

اگر جرم دندان باعث بیماری لثه و عفونت لثه شود، استخوان نیز دچار تحلیل می‌شود که برای این منظور باید پیوند استخوان انجام شود. پلاک دندان در اصفهان

9- بروز بیماری های قلبی عروقی

زمانی که فرد غذا را می جود، باکتری های موجود در پالپ دندان به داخل لثه نفوذ کرده و وارد رگ های خونی می شوند که از طریق آن به کل بدن منتقل می شود. پس از آن احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند آنژین صدری، سکته قلبی، سکته و تصلب شرایین افزایش می یابد.

همین امروز برای یک قرار ملاقات با دفتر دندانپزشکی اطفال ما در اصفهان تماس بگیرید.

, , , , , , ,
درمان پلاک دندان فواید بی شماری دارد – بهترین دندانپزشک اصفهان