جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری | بهترین دندانپزشک اصفهان

3 تفاوت اصلی بین دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

3 تفاوت اصلی بین دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی مشترکات زیادی دارند. برای شروع، هر دو برای ترمیم دندان های آسیب دیده، پوسیده یا از دست رفته استفاده می شوند. علاوه بر این، هر دو می توانند توسط دندانپزشک عمومی انجام شوند، به این معنی که شما نیازی به مراجعه به متخصص نخواهید داشت. زیرا دندانپزشکان عمومی توانایی ارائه خدمات پیشگیرانه، ترمیمی و زیبایی را در مطب خود دارند.

دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی مشترکات زیادی دارند:

اما، اگر دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی ترمیمی بسیار شبیه به هم هستند، این دو چگونه از هم متمایز می‌شوند و این تفاوت‌ها در انجام عمل‌های زیبایی و ترمیمی چه معنایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال، در اینجا تفاوت های اصلی بین دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی وجود دارد:

ضروری در مقابل انتخابی

درمان های ترمیمی دندان، درمان هایی هستند که به منظور ترمیم دندان شکسته، پوسیده یا از دست رفته انجام می شوند. بیشتر افراد به دلیل مشکلی در دندان هایشان به دنبال درمان دندانپزشکی هستند. اغلب اوقات، افرادی که درد دندان، تورم یا خونریزی را تجربه می کنند، به دنبال مراقبت های دندانی هستند تا با مراقبت های ترمیمی دندان، این مشکلات را کاهش دهند.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

از سوی دیگر، درمان‌های زیبایی دندان، روش‌های انتخابی هستند که برای تغییر رنگ، شکل، اندازه، تراز و فاصله دندان‌ها استفاده می‌شوند. بیشتر مردم به دلیل اینکه از ظاهر لبخند خود راضی نیستند، به جای اینکه علائمی را تجربه می کنند، به دنبال درمان زیبایی هستند. بنابراین، در حالی که درمان های ترمیمی دندان باید برای کاهش علائم و ترمیم دندان انجام شود، درمان های زیبایی دندان فوریت یکسانی ندارند.

مراقبت از دندان‌های دارای فیشور سیلانت
مطلب پیشنهادی برای شما

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان  می باشند که همچنین  بهترین دندانپزشک اصفهان هستند.

اهداف مختلف

هدف از دندانپزشکی ترمیمی بازیابی عملکرد است، در حالی که هدف دندانپزشکی زیبایی بهبود ظاهر بصری است. درمان های ترمیمی دندان بر بازیابی دندان های پوسیده، آسیب دیده یا از دست رفته به منظور حفظ عملکرد مناسب و سلامت دهان و دندان تمرکز دارد. نمونه‌ای از روش‌های ترمیمی که معمولاً انجام می‌شود، کانال ریشه است که به دنبال آن تاج دندان قرار می‌گیرد. در این مورد، روکش دندان به عنوان راهی برای محافظت از ساختار باقی مانده دندان در برابر پوسیدگی یا آسیب در آینده استفاده می شود.

با این حال، زمانی که روکش دندان به عنوان یک درمان زیبایی دندان استفاده می شود، هدف آن به طور کلی بهبود کانتور، رنگ یا اندازه دندان است. از آنجایی که درمان های زیبایی دندان بر زیبایی بصری تمرکز دارند، چندین روش درمانی نیز وجود دارد که منحصراً جنبه زیبایی دارند، از جمله سفید کردن دندان های حرفه ای و روکش های دندان. این به این دلیل است که هیچ یک از این درمان‌ها عملکرد دندان‌ها را بهبود نمی‌بخشد و فقط روی دندان‌هایی که به طور کلی سالم هستند قابل انجام است.

به عنوان مال اکلوژن کلاس 1 شناخته می شود، در حالی که اوربایت های شدیدتر به عنوان کلاس 2 شناخته می شوند. بیشتر موارد اوربایت را می توان تنها با درمان اینویزیلاین اصلاح کرد.

همین امروز برای یک قرار ملاقات با دفتر دندانپزشکی اطفال ما در اصفهان تماس بگیرید.

حفظ سلامت دندان ها

حفظ سلامت دندان ها

مواد مختلف دندانپزشکی

یکی دیگر از مواردی که دندانپزشکی ترمیمی را از دندانپزشکی زیبایی متمایز می کند، نوع مواد دندانی است که برای ساخت ترمیم استفاده می شود. ترمیم های دندانی که برای اهداف ترمیمی استفاده می شوند اغلب از موادی ساخته می شوند که بادوام و مقرون به صرفه هستند و نه از نظر زیبایی. یکی از نمونه‌های آن پر کردن آمالگام است که توسط مخلوطی از فلزات ساخته می‌شود.

خمیر دندان های برتر برای کودکان چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

همانطور که می بینید، علی رغم شباهت ها، دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در واقع چند تفاوت کلیدی از جمله انگیزه های درمان، اهداف و استفاده آنها از مواد دندانی دارند. بنابراین، اگر به دنبال نوع خاصی از درمان دندانپزشکی هستید، باید قبل از موافقت با هر روشی، این موضوع را با دندانپزشک عمومی خود در میان بگذارید. همچنین لازم است بدانید که موارد خاصی وجود دارد که می توان از هر دو روش دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با هماهنگی یکدیگر استفاده کرد.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
تفاوت بین دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی
نوشتهٔ بعدی
ارتباط سطح ویتامین D و کلسیم با پوسیدگی دندان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023