دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

گزینه های درمانی برای رفع شکاف بین دندان ها چیست؟

گزینه های درمانی برای رفع شکاف بین دندان ها چیست؟

رفع شکاف بین دندان ها

مسائل مربوط به تراز دندان نه تنها بر ظاهر شما تأثیر می گذارد، بلکه به مرور زمان می تواند بر سلامت کلی بیمار نیز تأثیر بگذارد. بیماران و والدین به طور یکسان اغلب در مورد اقداماتی که برای رفع شکاف بین دندان ها باید انجام دهند، مطمئن نیستند. علاوه بر بریس ها، چندین گزینه عالی برای درمان دندانپزشکی زیبایی بسته به شدت در دسترس هستند.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان می باشند.

کدام گزینه درمانی برای شما مناسب است؟

دلایل اصلی شکاف بین دندان ها

ژنتیک

دندان های شکاف که دیاستما نیز نامیده می شود، باعث ایجاد شکاف مشخص بین دندان ها می شود. دیاستما اغلب برای شایع ترین شکاف در دهان – شکاف بین دو دندان جلویی بالا – استفاده می شود. تخمین زده می شود که 50 درصد از کودکان زیر 5 سال دارای این نوع شکاف ژنتیکی هستند و معمولاً تا سن 9 سالگی به خودی خود بسته می شود.

 

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

فضای فک اضافی

به غیر از ژنتیک، چند دلیل دیگر وجود دارد که باعث ایجاد شکاف در دندان ها می شود. اگر بین اندازه فک و دندان کودک شما ناهماهنگی وجود داشته باشد، ممکن است فضای بیشتری در فک وجود داشته باشد تا دندان ها از هم فاصله بگیرند.

عادات دوران کودکی

استفاده از پستانک یا مکیدن شست نیز می تواند باعث ایجاد فاصله بین دندان های جلویی بالایی شود.

شایع ترین مشکلات دندانی در کودکان
مطلب پیشنهادی برای شما

مسائل فرنوم

فرنوم لبی فک بالا نواری از بافت است که قسمت زیرین لب بالایی را به بافت لثه بین دو دندان جلویی متصل می کند. اگر این نوار خیلی ضخیم باشد، می تواند از بسته شدن دو دندان جلویی به هم جلوگیری کند.

بستن شکاف های دندانی

شکاف های دندان را می توان با درمان های مختلف بست. رایج ترین اصلاح دندان های فاصله دار از طریق استفاده از بریس های ارتودنسی است. بسته به محل شکاف و دلیل ایجاد آن، می توان از سایر درمان های زیبایی برای بستن شکاف های جزئی استفاده کرد.

ایمپلنت های دندانی

دندانپزشکان کاشت ایمپلنت دندان را به بیمارانی توصیه می کنند که در اثر از دست دادن دندان دچار شکاف در دندان های خود می شوند. فاصله بین دندان ها می تواند یک دعوت باز برای باکتری های مضر، از دست دادن استخوان و جابجایی دندان های اطراف باشد. ایمپلنت های دندانی بهترین و دائمی ترین راه حل برای از بین بردن فاصله بین دندان هایی هستند که در نتیجه از دست دادن دندان های دائمی ایجاد شده اند.

بریس ها

شکاف بین دندان ها یکی از رایج ترین نگرانی های ارتودنسی در ایالات متحده است. بریس ها موثرترین درمان برای بستن شکاف ها و فضاهای ناخواسته در موارد پیچیده محسوب می شوند. درمان ارتودنسی سنتی می تواند برای موارد تراز از خفیف تا شدید مفید باشد.

اینویزیلاین

اینویزیلاین با تصاویر سه بعدی طراحی شده است تا دندان های بیمار را بدون بریس های فلزی سنتی حرکت داده و در ردیف مناسب قرار دهد. ترازهای شفاف با فشار دادن دندان ها به یکدیگر برای بستن شکاف ها و بهبود هم ترازی بایت کار می کنند. درمان‌های اینویزیلاین همان نتیجه براکت‌های سنتی را ارائه می‌دهند، اما بدون فلز، و انتخاب ایده‌آلی برای بستن فاصله‌های کوچک بین دندان‌ها است.

بولیمیا با دندان ها چیکار میکنه؟+راهکار های کاهش عوارض آن
مطلب پیشنهادی برای شما
باندینگ دندان

باندینگ دندان راه حل مناسبی برای شکاف های جزئی بین دندان های جلو و حل مسائل زیبایی است. دندانپزشک شما سطح دندان ها را آماده می کند و از مواد باندینگ همرنگ دندان استفاده می کند. رزین کامپوزیت همرنگ دندان به طرز ماهرانه ای برای پوشاندن فاصله بین دندان های جلو استفاده می شود. باندینگ دندان برای بیمارانی که بایت نامرتب، دندان های کج یا شلوغ دارند توصیه می شود.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

روکش های چینی

ونیرهای چینی پوسته‌های نازکی به شکل دندان هستند که روی سطح دندان اعمال می‌شوند تا لکه‌ها را پنهان کرده و شکاف‌های کوچک بین دندان‌ها را ببندند. ونیرها تنها در یک بار ویزیت می توانند دندان های معیوب را به لبخندی با فاصله یکنواخت و کاملاً شکل تبدیل کنند.

تاج های دندان

در شرایطی که شامل یک دندان کوچک است که منجر به ایجاد فاصله بین دندان‌ها می‌شود، روکش چینی می‌تواند کلاهک را ببندد.

بسته به اندازه و شدت شکاف شما، دندانپزشک بهترین گزینه درمانی را برای لبخند شما توصیه می کند. نه تنها زیبایی شناسی برای ما حیاتی است، بلکه تامپکینز دندانپزشکی همچنین تضمین می کند که همه بیماران ما به حداکثر راحتی و ثبات بایت دست می یابند. اگر آماده رفع شکاف ناخواسته بین دندان‌هایتان هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید تا یک جلسه مشاوره را تعیین کنید.

اگر یک یا چند مورد از این شرایط برای شما صدق می کند، بهترین دندانپزشک اصفهان را در نظر بگیرید.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

, , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
ژل بیماری لثه را از طریق مبارزه با التهاب درمان می کند؟
نوشتهٔ بعدی
6 عارضه قرار دادن ونیر دندان!

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023