روش های جرمگیری دندان

جرمگیری دندان یکی از مهمترین روش‌های حفظ بهداشت دهان و دندان است. این فرایند با هدف حذف و کنترل تجمعات پلاک، سنگ زدایی و جلوگیری از بوجود آمدن بیماری‌های دهان و دندان انجام می‌شود. در این مقاله، روش های جرمگیری دندان در دندانپزشکی بررسی می‌شوند.

برس دندان

یکی از مهم‌ترین روش‌های جرمگیری دندان، برس دندان است. برس دندان با استفاده از مواد و سطوح مختلفی نظیر موهای نرم و سفت، دسته‌های استاندارد و الکتریکی یا سونیک طراحی شده‌ است. برس دندان به خوبی تمامی نقاط دهان را پوشش می‌دهد و با برداشتن پلاک و ذرات مواد غذایی از سطح دندان، به جلوگیری از تجمع و سرطان دهان کمک می‌کند.

مخلوط‌های ضد عفونی

روش دیگری از جرمگیری دندان، استفاده از مخلوط‌های ضد عفونی کننده است. این مخلوط‌ها حاوی مواد مختلفی نظیر کلرهگزیدین، دبایرهگزان، پروکسید هیدروژن و… هستند که با استفاده از مسواک و یا پنبه حوله، به دندان‌ها و لثه‌ها مالش داده می‌شوند. این مخلوط‌ها با کاهش باکتری ها و حذف عوامل بیماری زا از سطح دندان‌ها و لثه‌ها، به بهبود و حفظ بهداشت دهان و دندان کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید :بهترین دندانپزشک اصفهان

جرمگیری دندان ممکن است با تکنیک های دستی نظیر اسکیلر، سونیک اسکیلر و اولتراسونیک انجام شود. این تکنیک ها با استفاده از ابزارهای خاص با سرعت و قدرت بالا، تجمعات پلاک و سنگ را از سطح دندان و محلول تجمع آن ها با استفاده از آب پاش از بین می برند.

استفاده از خلال دندان نیز نقش مهمی در جرمگیری دندان دارد. خیط دندان می تواند مناطقی را که برس دندان به سختی به آن ها دسترسی دارد را تمیز کند؛ مانند فضای بین دندان ها و نواحی زیر لثه.

جرمگیری دندان در ارتودنسی
مطلب پیشنهادی برای شما

هرچند که این روش ها به بهبود بهداشت دهان و دندان کمک می کنند، اما برای داشتن دندان های سالم لازم است به هنگامی که لازم است به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کنید. ایشان بر اساس شرایط دندان ها و شفافیت لثه ها، به شما راهنمایی های بیشتری خواهند داد.

 

📞برای رزو نوبت  و مشاوره با ما در ارتباط باشید

✅آشنایی بیشتر با دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

, ,
نوشتهٔ پیشین
چرا دندان ها خود به خود لق میشوند
نوشتهٔ بعدی
طراحی لبخند چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023