جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

نحوه تغییر فرآیند روکش با روش چند روزه چگونه است؟

نحوه تغییر فرآیند روکش با روش چند روزه چگونه است؟

روکش دندان در اصفهان

اسکن کردن

اگر یک روکش همان روز دریافت می کنید، دندانپزشک شما اسکن های دیجیتالی از دهان شما می گیرد و عمدتاً روی دندانی که به روکش نیاز دارد و ناحیه اطراف آن تمرکز می کند. این اسکن برای ایجاد یک مدل سه بعدی از دهان شما استفاده می شود.

ایجاد تاج

دندانپزشک شما اندازه گیری ها و جزئیات خاص را از تصاویر دیجیتالی به تجهیزاتی که در واقع تاج را می سازد ارسال می کند. با استفاده از نرم افزار CAD/CAM مدل تاج شما را ایجاد و طراحی می کنند.

سپس، بر اساس مدل، از یک دستگاه فرز برای مجسمه سازی تاج از یک بلوک سرامیکی استفاده می کنند. بسته به نوع استفاده شده، دستگاه ابتدا سرامیک اضافی را جدا می کند، سپس به تدریج قطعه را برش داده و آن را تا زمانی که شکل مناسب دهان شما شود، اصلاح می کند.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان می باشند که در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

نصب تاج

هنگامی که روکش آماده شد، دندانپزشک شما یک سیمان دندانی را برای نصب روکش انتخاب می کند. سپس زمان آن فرا رسیده است که دوباره باز کنید تا بتوانند تاج را با دقت روی دندان آماده شده شما قرار دهند.

قبل از نصب تاج یک روزه خود، همچنین می توانید در طول فرآیند درخواست بیهوشی کنید. هنگامی که بی حسی ناشی از بی حسی موضعی از بین رفت، باید خوب بروید.

ارتباط بین دندان‌ها و مشکلات گوارش
مطلب پیشنهادی برای شما

آیا تاج گرفتن ضرر دارد؟

آماده سازی دندان شامل براده کردن یا تراشیدن دندان است، اما نباید درد داشته باشد، زیرا دندانپزشک شما با بی حسی موضعی دندان شما را بی حس می کند و مطمئن می شود که شما راحت هستید.

پس از نصب تاج، ممکن است کمی ناراحتی یا درد خفیف بعد از آن داشته باشید. این فقط باید مدت کمی طول بکشد، و شما می توانید آن را با مسکن های بدون نسخه کنترل کنید. اگر بیش از چند هفته طول کشید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

چقدر باید برای قرار ملاقات ها وقت بگذارید؟

برای یک قرار ملاقات یک روزه، می توانید انتظار داشته باشید که این روند بین 2 تا 4 ساعت طول بکشد. اگر قصد دارید مدتی را برای انجام این عمل مرخصی بگیرید، احتمالاً بهتر است در سمتی که زمان بیشتری را در نظر بگیرید اشتباه کنید. روکش دندان در اصفهان

برای یک قرار چند روزه، باید زمان را برای دو قرار جداگانه در تقویم خود مسدود کنید. دندانپزشک شما به شما اطلاع می دهد که فاصله ملاقات ها با هم چقدر است، اما قرار ملاقات دوم شما احتمالا حداقل 1 تا 2 هفته پس از اولین قرار ملاقات خواهد بود. هر قرار ملاقات ممکن است 1 تا 2 ساعت طول بکشد.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

عوارض بالقوه هنگام گرفتن تاج دندان
مانند هر روش دیگری، ممکن است عوارضی ایجاد شود.
آسیب به دندان

زمانی که دندانپزشک در حال تمیز کردن حفره و براده کردن دندان است، ممکن است دندان شما ضعیف شود. این ممکن است به کمی تعمیر یا ساختن ساختار دندان نیاز داشته باشد، بسته به اینکه دندان چقدر آسیب دیده است.

ایمپلنت دندان
مطلب پیشنهادی برای شما
آسیب به ریشه یا عصب

همچنین ممکن است آسیبی به عصب دندان شما وارد شود. این ممکن است منجر به نیاز به کانال ریشه شود.

در صورت داشتن پیشنهادی و  یا رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.
ناهماهنگی نیش

اگر یک تاج به درستی ایجاد و نصب نشود، می تواند نیش شما را تغییر دهد – و نه به روش خوبی. این می تواند باعث درد در مفصل گیجگاهی فکی شما شود. ممکن است مجبور شوید تاج را بردارید، تغییر دهید و جایگزین کنید. روکش دندان در اصفهان

نتیجه گیری

حتی اگر قبلا روکش دریافت کرده اید، بهتر است قبل از نصب روکش بعدی با دندانپزشک خود صحبت کنید. مطمئن شوید که دقیقاً می‌دانید دندانپزشک شما از چه نوع روشی استفاده می‌کند، بنابراین می‌دانید که چقدر زمان بگذارید و چگونه آماده شوید.

اگر احساس عدم اطمینان دارید، حتما به دندانپزشک خود اطلاع دهید. و صرف نظر از اینکه کدام نوع تاج را دریافت می کنید، مطمئن شوید که بعد از آن به خوبی از آن مراقبت کنید تا تا حد امکان دوام داشته باشد.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

, , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
در یک قرار ملاقات دندانپزشکی چه انتظاراتی باید داشت؟
نوشتهٔ بعدی
دندانپزشک اطفال چه می کند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023