آیا بزرگسالان به فلوراید تراپی نیاز دارند؟

فلوراید تراپی بزرگسالان

من خمیر دندان فلوراید و آب فلوراید دارم. آیا نیاز به فلوراید درمانی دارم؟ خشکی دهان و راه های درمان آن

بسیاری از دندانپزشکان و متخصصان بهداشت، درمان های فلوراید را برای بیماران بزرگسال خود توصیه می کنند. ممکن است از خود بپرسید: «آیا واقعاً به فلورایدتراپی نیاز دارم؟ فکر می‌کردم آن‌ها فقط برای بچه‌های من هستند.» از این گذشته، بیشتر طرح های بیمه درمان های فلوراید را فقط تا سن 18 سالگی پوشش می دهند.

آنچه شما به عنوان یک مصرف کننده دندانپزشکی باید بدانید این است که مطالعات نشان داده است که کاربردهای فلوراید موضعی که توسط یک متخصص دندانپزشکی انجام می شود، برای بزرگسالانی که در معرض خطر متوسط تا زیاد پوسیدگی هستند، فواید قابل توجهی ایجاد می کند.

شرایط مختلفی وجود دارد که محافظت از فلوراید اضافی را در میان بزرگسالان تضمین می کند. بسیاری از داروهای تجویزی جریان بزاق را کاهش می دهند یا در غیر این صورت خشکی دهان را ایجاد می کنند. کاهش بزاق خطر حفره را افزایش می دهد.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان می باشند.

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بزرگسالان اغلب دچار تحلیل لثه می شوند که بخشی از سطح ریشه دندان ها را در معرض دید قرار می دهد. این نواحی نرمتر از مینای سخت بالای دندان هستند و همین امر آنها را مستعد پوسیدگی می کند.

علاوه بر این، بزرگسالان اغلب کارهای ترمیمی مانند تاج یا پل انجام می دهند. فلوراید می تواند به محافظت از حاشیه های این ترمیم ها کمک کند و در نهایت از سرمایه شما محافظت کند.

مراقبت از دندان‌های دارای فیشور سیلانت
مطلب پیشنهادی برای شما

امروزه بسیاری از افراد در بزرگسالی درمان ارتودنسی (بریس) را انتخاب می کنند. بریس ها حفظ بهداشت دهان و دندان را برای بیماران چالش برانگیزتر می کند. فقط از بچه هایتان بپرسید! فلوراید می تواند دندان ها را محکم و بدون حفره نگه دارد، حتی با وجود موانعی که دستگاه های ارتودنسی وجود دارند.

آیا در سال گذشته به دلیل پوسیدگی جدید ترمیم انجام داده اید؟ اگر دارید، این شما را در معرض خطر بیشتری برای پوسیدگی قرار می دهد. فلورایدتراپی یک راه عالی برای جلوگیری از پوسیدگی بیشتر در بیمارانی است که از قبل مستعد ابتلا به آن هستند.

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

این نخ دندان کشیدن چگونه پیش می آید؟ شما می دانید که باید روزانه نخ دندان بکشید، اما آیا می دانید؟ اگر بهداشت دهان و دندان شما ایده آل نیست، فلوراید می تواند تنها چیزی باشد که از بی توجهی شما به ایجاد حفره بین دندان ها جلوگیری می کند.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

فلوراید همچنین می تواند به مشکل در حال رشد دندان های حساس کمک کند. رژیم های غذایی سرشار از غذاها و نوشیدنی های اسیدی، رکود عمومی لثه و افزایش استفاده از محصولات سفید کننده، همگی باعث ایجاد دندان های حساس می شوند. درمان‌های فلوراید مینای دندان را دوباره معدنی می‌کنند و این حساسیت را کاهش می‌دهند.

بیمارانی که تحت پرتودرمانی برای سرطان قرار می‌گیرند، از کاربردهای فلوراید موضعی نیز سود می‌برند. تشعشع به غدد بزاق آسیب می رساند، بنابراین جریان بزاق را تا حد زیادی کاهش می دهد. بزاق به عنوان یک بافر در برابر غذاهایی که می خوریم و نوشیدنی هایی که می نوشیم عمل می کند. بار دیگر، بزاق کمتر خطر پوسیدگی را به شدت افزایش می دهد.

چگونگی تاثیر سیگار بر دندان ها
مطلب پیشنهادی برای شما

اگر یک یا چند مورد از این شرایط برای شما صدق می کند، درخواست فلوراید درمانی موضعی را در نظر بگیرید.

 

, , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
عوارض جانبی فلوراید چیست؟
نوشتهٔ بعدی
درمان فلوراید چقدر طول می کشد؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023