فواصل بین دندان‌های کودکان و تاثیر آن بر سلامت دهان

فواصل بین دندان‌های کودکان و تاثیر آن بر سلامت دهان

فواصل بین دندان‌های کودکان و تاثیر آن بر سلامت دهان

برسی فواصل بین دندان‌های کودکان و تاثیر آن بر سلامت دها

موضوع فواصل بین دندان‌های کودکان و تاثیر آن بر سلامت دهان و اسنان آنها, یکی از مسائلی است که برخی از والدین ممکن است نگران آن باشند. این مقاله به تجزیه و تحلیل این موضوع می‌پردازد و به سؤال آیا باید نگران فواصل بین دندان‌های کودکان باشیم یا خیر، پاسخ می‌دهد.

دیاستما چیست ؟

در طب زیبایی دندان‌ها, وجود فاصله بین دندان‌ها به عنوان “فاصله دیاستما” شناخته می‌شود. برخی از کودکان در ابتدای رشد دندان‌های تیزه خود دارای این فواصل هستند. این مشکل می‌تواند به صورت طبیعی در طول رشد دندان‌ها از بین برود، اما در برخی موارد می‌تواند به مشکلات بزرگتری منجر شود.

یکی از مشکلات احتمالی ازاین جمله، نفوذ غذا به فواصل بین دندان‌ها است. این می‌تواند باعث تجمع غذا و باکتری‌ها در این مناطق شده و به صورت نهفته تاثیر منفی بر سلامت دهان و اسنان داشته باشد. برای پیشگیری از این مشکل، پاک کردن دقیق و درست فواصل بین دندان‌ها با استفاده از میانه‌ای مناسب بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید : بهترین دندانپزشک اصفهان

همچنین, فاصله دیاستما می‌تواند باعث ایجاد مشکلات ارتودنسی در آینده شود. چون فواصل بین دندان‌ها وجود دارد و در گذر زمان تمایل به سمت تراز شدن دندان‌ها دارد, ترازی بهینه بین دندان‌ها که برای رضایتمندی کیفیت لبخند مهم است و ظاهر زیبایی ایجاد می‌کند رخ نخواهد داد و عدم هم‌ترازی دندان‌ها ناشی از فاصله دیاستما بارزتر خواهد شد.

با وجود این مشکلات ظاهری, اغلب حالت‌های فاصله دیاستما برای کودکان معضلی جدی نیست و با گذر زمان به صورت طبیعی ترمیم می‌شود. اگر یک کودک فاصله دیاستما بین دندان‌ها دارد و نگران هستید, کارشناس پزشکی دهان و دندان می‌تواند شما را راهنمایی کرده و بررسی کند که آیا اقدامات بیشتری لازم است.

کشیدن ریشه دندان عفونی
مطلب پیشنهادی برای شما

 

📞برای رزو نوبت  و مشاوره با ما در ارتباط باشید

✅آشنایی بیشتر با دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

 

, ,
نوشتهٔ پیشین
علل فواصل بین دندان‌ها
نوشتهٔ بعدی
درمان فاصله بین دندان‌ها با ارتودنسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023