در این مقاله از دکتر فاطمه حیدری جراح و دندانپزشک می خواهیم که مطلبی راجع به تاثیر سیگار بر لثه ها به شما عزیزان ارائه بدهیم.

آسیب های سیگار بر لثه…

تاثیرات کشیدن سیگار بر لثه کدام اند؟ چرا سیگار بر لثه تاثیر می گذارد؟ مشکلاتی که پس از کشیدن لثه متوجه آن ها می شویم کدام اند؟ راه های درمان و پیشگیری از تاثیرات کشیدن سیگار بر لثه کدام اند؟ برای رسیدن به پاسخ سوالات خودتان و افزایش اطلاعات خودتان تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

سیگار دارای اثرات زیادی بر روی دهان است که می‌تواند منجر به تضعیف لثه‌ها و ایجاد بیماری‌های پریودنتال شود. سیگاری‌ها 64.2 درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض بیماری های لثه هستند. بیش از 40 درصد از همه بیماری‌های پریودنتال مربوط به سیگار کشیدن است. مشکل زمانی ایجاد می‌شود که باکتری‌ها در دهان روی لثه یا بافت نرم اطراف دندان رشد می‌کنند. لثه ملتهب می‌شود و به زودی بیماری پریودنتال پیشرفت می‌کند.

عوارض سیگار بر لثه 

افراد سیگاری پلاک باکتریال بیشتری را در دهان خود تولید می‌کنند، بخشی به دلیل اینکه نیکوتین در سیگار موجب کاهش میزان اکسیژن انتقالی به بافت نرم در دهان می‌شود. در عین حال، نیکوتین رگهای خونی را مختل می‌کند، که می‌تواند طول مدت زمان لازم برای تشخیص بیماری لثه را تحت تأثیر قرار دهد. هنگامی که در افراد سیگاری عفونت لثه ایجاد می‌شود، احتمال خونریزی لثه کمتر است، که معمولاً موجب می‌گردد تا دندانپزشک از حضور آن اطلاع پیدا نکند. به همین علت، تشخیص بیماری لثه می‌تواند به تعویق بیفتد و در این میان بیماری ممکن است بدتر شود.

علائم خطرناک و هشدار دهنده بیماری لثه
مطلب پیشنهادی برای شما

 

تاثیر سیگار بر لثه ها

برخی مشکلاتی که پس کشیدن سیگار در لثه ها متوجه می شویم کدام اند؟ 

تنباکو باعث ایجاد مشکلاتی در لثه می‌شود که از درد تا ظاهر را در بر می‌گیرد. استفاده از تنباکو در هر شکل، از جمله سیگار و جویدن تنباکو، می‌تواند تارتار را در دهان افزایش دهد و جریان بزاق را که باعث می‌شود تا باکتری‌های مضر پاک شوند، کاهش می‌دهد. وقتی سیگار می‌کشید، ممکن است متوجه مشکلی در لثه‌ها شوید، مانند:
» از دست دادن دندان

» بوی بد دهان

» شل شدن و فیت نشدن دندان‌ها مصنوعی

» حساسیت و قرمزی

» خونریزی حین مسواک زدن دندان‌ها یا کشیدن نخ دندان

» درد هنگام جویدن

» عقب رفتن خط لثه

» تجمع چرک بین دندان‌ها

راه های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های لثه

افراد سیگاری مشتاقند بدانند که آیا می‌توانند از بروز بیماری لثه جلوگیری کنند. ترک سیگار بهترین راه برای مبارزه با بیماری‌های لثه است، اما رعایت بهداشت دهان و دندان نیز راه حل خوبی است. مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید و کشیدن نخ دندان نیز کمک کننده است. شاید بهترین راه برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به لثه، این است که به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک شما می‌تواند نشانه‌های بیماری پریودنتال را تشخیص دهد و برای مقابله با آن‌ها اقدام کند.

در این مقاله سعی کردیم که شما را با تاثیر سیگار بر لثه ها و عوارض آ را بیان کنیم سعی کنید که با رعایت کردن نکاتی که گفته شد به سلامت دهان و دندان هایتان کمک کنید. پیشنهاد ما به شما عزیزان فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک در اصفهان می باشد. امیدوارم که از خواندن این مطلب به اطلاعات کافی رسیده باشید. در صورت مفید بودن این مطلب آن را به اشتراک بگذارید.

تخفیف ویژه برای شما اگر از طریق معرفی این مقاله به مطب دکتر فاطمه حیدی مراجعه کنید.

در صورت مفید بودن مطلب را با دوستان خود بهاشتراک  بگذارید.

فاصله های دندانی چیست ؟
مطلب پیشنهادی برای شما

دکتر فاطمه حیدری | دندانپزشک کودکان اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین جراح دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات 

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
فاصله های دندانی چیست ؟
نوشتهٔ بعدی
عادت های غلط که موجب خرابی دندان می شوند

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023