لمینت دندان

آیا میتوانیم لمینت دندان را از دندان خود برداریم؟+عوارض

چه زمان باید لمینت دندان را برداشت و یا تعویض کرد؟

همه افراد دوست دارند که دندان هایشان بعد از لمینت تا سالیان سال مثل روز اول درخشان و زیبا باشد. اما گاهی به دلیل مشکلاتی فرد باید لمینت خود را با روشی جدید جایگزین کند. در زیر به مواردی اشاره شده است که فرد را مجبور به تعویض لمینت می کند.

  1. شکستن: یکی از دلایل برداشتن شکستگی یا لب پر شدن لمینت می باشد. ممکن است در اثر وارد شدن ضربه، میل کردن چیز های سفت، آسیب های ورزشی، تصادف، دندان قروچه و یا زمین خوردن،  دچار شکستگی شود. در این مواقع باید لمینت تعویض گردد. لمینت سرامیکی قابلیت ترمیم و بازسازی ندارد.
  2. تغییر رنگ: برخی افراد بعد از نصب لمینت از ناهمخوانی رنگ آن با دندان های مجاور ناراضی هستند و اقدام به برداشتن لمینت می کنند. در هنگام انتخاب دندانپزشک زیبایی برای نصب لمینت، حتما دقت کنید و از یک دندانپزشک ماهر و با تجربه کمک بگیرید. در برخی مواقع هم تغییر رنگ لمینت به دلیل استفاده زیاد از مواد غذایی رنگی مانند چای، قهوه و نوشابه، کشیدن سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی ایجاد می شود. در این مواقع فرد برای ایجاد زیبایی لمینت را برمی دارد و آن را تعویض می کند. علاوه بر این ممکن است رنگ دندان های طبیعی شما با سرعت بیشتری نسبت به لمینت تغییر کند و ناهماهنگی بین رنگ لمینت و دندان ها ایجاد شود.
  3. پوسیدگی: برخی مواقع دندان زیر لمینت دچار پوسیدگی می شود. دندانپزشک با حذف آن، پوسیدگی را درمان می کند. بعد از آن میتوان به صورت مجدد لمینت جدید را نصب کرد.
  4. نصب اولیه نامناسب: گاهی لمینت ها در زمان کارگذاری به درستی نصب نمی شود و به راحتی و بدون شکستن از جا در می آیند. در این موارد دندانپزشک با نصب صحیح لمینت مشکل را رفع می کند.
  5. جدا شدن لمینت های پرسلن: در برخی مواقع لمینت از جای خود جدا می شود و یا از بین می رود. هنگام جدا شدن لمینت آن را برداشته و در ظرفی نگهداری کنید. هنگام مراجعه به دندانپزشکی ممکن است، دندانپزشک همان لمینت را بر روی دندان نصب کند.
  6. عفونت کانال ریشه: زمانی که مراقبت های بهداشتی دهان و دندان به خوبی رعایت نشود، عوامل بیماری زا و باکتری های موجود در دهان به پالپ دندان می رسند و مشکل ایجاد می کنند. عفونت کانال ریشه ممکن است به دلیل پوسیدگی دندان هم ایجاد شود. در این مواقع باید لمینت دچار عفونت را برداشته تا اقدامات درمانی ریشه انجام شود. بعد از درمان ریشه می توان از نوع جدید برای محافظت از تاج دندان استفاده کرد.
  7. اندازه و رنگ اشتباه: در برخی مواقع به دلیل انتخاب یک دندانپزشک بی تجربه، لمینت در سایز و یا رنگ متفاوتی با سایر دندان ها نصب می شود. در نتیجه فرد از نتیجه ناراضی است و اقدام به تعویض لمینت دندان می کند.
انواع و عملکردها دندان ها کدامند؟
مطلب پیشنهادی برای شما

لمینت دندان

آیا برداشتن لمینت عوارض دارد؟

لمینت از جنس سرامیک و یا کامپوزیت ساخته شده است که فقط بر روی دندان نصب می شود. در نتیجه بدن انسان برای گذاشتن و یا برداشتن لمینت دندان با مشکلی مواجه نمی شود. اما نکته مهم در برداشتن، ایجاد مشکل در زیبایی ظاهر دندان می باشد. در زمان نصب لمینت، مینای دندان تراشیده می شود. بعد از برداشتن، ظاهر دندان نازیبا شده و احتمال پوسیدگی دندان هم افزایش می یابد.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
5دلیل زرد شدن رنگ لمینت دندان+ بهترین راه درمان
نوشتهٔ بعدی
پرسش‌های متداول در مورد دندان‌ها و دندان‌پزشکی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023