در این مقاله از دکتر فاطمه حیدری جراح و دندانپزشک می خواهیم که مطلبی راجع به ایمپلنت اندواستیل به شما عزیزان ارائه بدهیم.

ایمپلنت اندواستیل چیست؟

ایمپلنت چیست ؟ روش های انجام ایمپلنت کدام اند؟ مزیت های ایمپلنت اندواستیل کدام اند؟ آیا می شود که این ایمپلنت را ترمیم کرد؟ برای رسیدن به پاسخ سوالات خودتان و برای افزایش اطلاعاتتان تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و در صورت مفید بودن این مطلب می توانید ان را به اشتراک بگذارید. حال می خواهیم بگوییم که ایمپلنت چیست؟

در واقع ایمپلنت دندانی باعث تثبیت و نگهداشت استخوان باقیمانده می‌گردد و سرعت تحلیل آنان را کم می‌کند. بنابراین کیفیت استخوان با وجود ایمپلنت یکسان می‌ماند و استخوان کاملاً یکنواخت باقی می‌ماند. ساختمان ایمپلنت دندان از دو قسمت اصلی فیکسچر و اباتمنت تشکیل شده است.در حقیقت دو روش برای انجام ایمپلنت های دندانی وجود دارد.

روش اول: ایمپلنت اندواستیل

روش دوم: ایمپلنت ساب پریواستیل

معرفی روش ایمپلنت اندواستیل…

در ایمپلنت اندواستیل، ایمپلنت دندان درون استخوان فک قرار می گیرد و اتصال محکمی در آن به وجود می‌آید. این نوع ایمپلنت دندان معمولاً در روش دو مرحله‌ای ایمپلنت استفاده می‌شود. در واقع این نوع ایمپلنت با جراحی به‌طور مستقیم داخل فک استخوان قرار می گیرد. این نوع ایمپلنت ، ایمپلنت اندواستیل به چند نوع رزوه دار، تیغه‌ای و پیچ طور وجود دارد و به‌جای دندان مصنوعی کارایی دارند.

درواقع در این نوع روش ایمپلنت اندواستیل در استخوان فک کاملاً فرو رفته و دندان را در جای خودش محکم نگه می‌دارد. این نوع ایمپلنت دندان اغلب برای افراد مسن که از دندان‌های مصنوعی استفاده می کنند نیز مناسب است. خوردن و جویدن از این طریق برای این افراد راحتر شده و آن‌ها می‌توانند از طریق این روش برای محکم شدن دندان‌های مصنوعی خود بهره‌مند شوند.

فیشور سیلانت دندان اصفهان | دکتر فاطمه حیدری
مطلب پیشنهادی برای شما

فواید و مزیت های اندواستیل کدام اند؟

در این روش ایمپلنت اندواستیل پس از قرار دادن آن در دهان بیمار توسط دندانپزشک و جایگیری شدن کامل دیگر بیمار هیچ نگرانی بابت لق شدن و یا عدم ثبات دندان وجود ندارد. بنابراین مزیت اصلی این نوع ایمپلنت محکم بودن آن با استخوان است. به دلیل انجام ایمپلنت اندواستیل در دو مرحله، از بروز هر مشکلی پیشگیری می‌شود و پزشک کاملاً آن را در دهان محکم می‌کند. با این کار مشکلی در جوش خوردن به فک به وجود نخواهد آمد. البته قیمت بالای ایمپلنت اندواستیل را نیز بای در نظر گرفت. ایمپلنت اندواستیل بهترین و مطمئن‌ترین جایگزین برای بریج هایا همان دندان ها مصنوعی هستند.

 

ایمپلنت انداستیل

مضرات و عوارض اندواستیل کدام اند؟

» خارج شدن روکش: در سال اول روکش‌های دندان با چسب موقت چسبانده می‌شوند به همین دلیل امکان افتادن روکش دندان وجود دارد.

» شل شدن پیچ داخلی: به دلیل اعمال فشار زیادی که در مواقعی مانند دندان قروچه و یا زیر دندان رفتن سنگ موقع غذا خوردن به روکش وارد می‌شود گاهی احتمال شل شدن پیچ داخل وجود دارد.

» لق شدن روکش: در صورتی که ضربه‌ای به دندان وارد بیاید و همچنین با وجود فشار در قسمتی از نواحی دهان احتمال لق شدن روکش زیاد است.

» عفونت کردن: هر گونه عملی که بر روی بدن انسان انجام می‌شود احتمال دارد عفونت کند و بیمار همیشه اضطراب آن را دارد. افرادی که مرتب انواع جراحی دهان و دندان انجام می‌دهند.

» شکستگی بدنه: شکستگی بدنه بسیار مشاهده شده است که در صورت بروز شکستگی، ترمیم آن امکان پذیر نیست.

انواع پروتزهای دندانی در مطب بهترین جراح و دندانپزشک اصفهان
مطلب پیشنهادی برای شما

ترمیم ایمپلنت اندواستیل

این روش در واقع کاشت دندان در محلی است که دندان از بین رفته است. نوعی روش ترمیمی برای دندان خراب شده و یا در حال لق شدن می‌باشد. برای ایجاد ظاهر زیبا و ترمیم دندان‌هایی که در حال خراب شدن هستند روش مناسب و با کیفیتی است برای کسانی است که دچار فاصله دندانی شدید هستند.
با استفاده از این روش فاصله‌هایی که در بین دندان‌ها وجود دارد برطرف می‌شود و در اخر دندان‌ها و لبخند بیمار زیباتر خواهد شد. این روش از روش‌های اصلاح طرح لبخند نیز می‌تواند به شمار آید. از دیگر موارد استفاده از این نوع روش می‌توان به محکم کردن دندان‌ها اشاره نمود. بسیاری از افراد در هنگام خوردن غذاها و مواد غذایی با جویدن آن‌ها مشکلاتی دارند که با استفاده از اینکار  مشکل نیز در آن‌ها برطرف خواهد شد. بنابراین یک گزینه مناسب برای اصلاح می باشد. اندواستیل یک فرورونده از انواع ایمپلنت به شمار می‌رود که در اصطلاح علمی از آن به‌ عنوان فرورونده یاد می‌کنند. درواقع در این نوع روش استخوان فک کاملاً فرو رفته و دندان را در جایگاه خودش محکم نگه می‌دارد. این نوع ایمپلنت دندان اغلب برای افراد سن بالا که از دندان‌های مصنوعی استفاده می کنند میتواند گزینه خوبی باشد. خوردن و جویدن از این روش برای این افراد راحتر شده و بیماران می‌توانند از طریق این روش برای محکم شدن دندان‌های مصنوعی خود استفاده می کنند.

در این مقاله ما سعی کردیم که شما را با ایمپلنت اندواستیل آشنا کنیم و فواید و عوارض و کاربرد های آن را نیز بیان نمودیم ما به شما عزیزان برای انجام ایمپلنت دکتر فاطمه حیدری بهترین دندان پزشک اصفهان را معرفی می کنیم. امیدوارم که از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشید و به اطلاعات مورد نظر خود رسیده باشید.

تخفیف ویژه برای شما اگر از طریق معرفی این مقاله به مطب دکتر فاطمه حیدی مراجعه کنید.

در صورت مفید بودن مطلب را با دوستان خود بهاشتراک  بگذارید.

خدمات دندانپزشکی و بارداری
مطلب پیشنهادی برای شما

دکتر فاطمه حیدری | دندانپزشک کودکان اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین جراح دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات 

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
خدمات دندانپزشکی و بارداری
نوشتهٔ بعدی
چگونگی تاثیر سیگار بر دندان ها

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023