درمان بیماری های لثه | دکتر فاطمه حیدری

درمان بیماری های لثه اصفهان

از خدمات دکتر فاطمه حیدری دندانپزشک اصفهان درمان بیماری های لثه می باشد.

اگر به دنبال دندانپزشک خوب برای انجام خدمت درمان بیماری های لثه هستید ما به شما خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان را پیشنهاد میکنیم، چرا؟ تمام خدمات دندانپزشکی توسط دکتر حیدری با پيشرفته ترين و مجهز ترين وسايل و بهترين مواد، با رعايت پروتكل هاي بهداشتي و درمان تحت شرايط كاملا استريل و ست ويژه ي استريل براي هر بيمار به صورت خاص، تدابير ويژه ي كنترل استرس و اضطراب شديد و ترس از دندانپزشكي انجام می شود.

جهت ثبت نوبت و مشاوره رایگان با خانم دکتر می توانید به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید و از طریق راه های ارتباطی شماره تماس و مراجعه حضوری با خانم دکتر در ارتباط باشید.

رعایت بهداشت دهان و دندان تنها مختص به دندان‌ها نیست، بلکه برای سلامت لثه‌ها نیز باید تلاش کرد. عدم رعایت موارد بهداشتی در خصوص لثه‌ها، می‌تواند باعث عفونت لثه و در نتیجه التهابات آن شود.

علت‌ها و دلایل بیماری‌های لثه

لثه‌های شما معمولاً در نقطه‌ای پایین‌تر و عمیق‌تر از لبه‌های لثه که ما در ظاهر می‌بینیم، به دندان‌ها متصل شده‌اند. این حالت اتصال لثه و دندان، باعث ایجاد فضایی در فاصل بین آن‌ها می‌شود که آن را اصطلاحاً اسکولوس می‌نامند. ذرات غذا ممکن است در درون این فضا گیر بیفتد و باعث بروز عفونت لثه یا بیماری‌های لثه شود.

پلاک دندان یک لایه نازک جرم است که از باکتری‌ها تشکیل شده است. این لایه به ‌طور مداوم بر روی سطح دندان‌های شما تشکیل می‌شود. وقتی پلاک‌ها توسعه پیدا کرده و ضخیم‌تر می‌شوند، به لایه سخت‌تری از جرم دندان به نام تارتار تبدیل می‌شود. هنگامی‌که پلاک در قسمت‌های پایین‌تر از خط لثه ایجاد شود، می‌تواند باعث تشکیل عفونت در این قسمت شود.

انواع کشیدن دندان چگونه است؟

اگر بیماری‌های لثه به ‌موقع تشخیص داده نشده و درمان نشود، می‌تواند باعث جدا شدن لثه‌ها از دندان شود. در این صورت، بافت‌های نرم اطراف دندان و استخوان پشتیبانی‌کننده از دندان نیز آسیب می‌بینند. در نتیجه ممکن است دندان لق و ناپایدار شود. اگر عفونت بیشتر از این پیشرفت کند، ممکن است نهایتاً دندان شما از بین برود و یا لازم به کشیدن دندان توسط دندانپزشک باشید.

علائم و نشانه‌های بیماری‌های لثه

بسیاری از افراد خودشان اطلاع ندارند که مبتلا به بیماری‌های لثه هستند. ممکن است یک فرد بدون آنکه علائم مشخصی داشته باشد، به بیماری‌های لثه مبتلا باشد. با این‌ وجود، موارد زیر مهم‌ترین علائم بیماریهای لثه هستند:

• قرمز، حساس و متورم شدن لثه‌ها
  • خونريزي لثه‌ها در زمان مسواک زدن يا کشيدن نخ دندان
  • تحليل رفتن لثه‌ها يا جدا شدن آن از دندان‌ها
  • لق شدن دندان‌ها
  • تغيير در نحوه قرار گرفتن دندان‌ها بر روي هم در زمان گاز گرفتن يا جويدن غذا (ناهنجاري دنداني)
  • تشکيل جرم يا چرک در فاصله بين دندان‌ها و لثه
  • درد دندان در هنگام جويدن غذا
  • حساسيت و آسیب‌پذیری دندان‌ها
  • تغيير در نحوه قرار گرفتن دندان‌هاي مصنوعي در داخل دهان به‌طوری‌که ديگر با دهان شما انطباق ندارد.
  • بوي بد دهان که بعد از مسواک کردن دندان‌ها برطرف نمي‌شود.

درمان بیماریهای لثه

برای درمان پریودنتیت لازم است که بهداشت دهان و دندان را با دقت رعایت کنید. همچنین باید سیگار را ترک کنید و بیماری دیابت خود را نیز کنترل کنید. سایر اقداماتی که برای درمان بیماری‌های لثه در نظر گرفته می‌شود، شامل تمیز کردن و جرم‌گیری عمیق دندان‌ها، مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک و عمل جراحی می‌باشد.

کشیدن سیگار بعد از ایمپلنت

جرم گیری و تمیز کردن دندان‌ها

برای تمیز کردن عمقی دندان‌ها بدون انجام عمل جراحی، می‌توان از روش‌های متعددی استفاده کرد. تمامی این روش‌ها با حذف پلاک و تارتار، از ایجاد پریودنتیت جلوگیری می‌کنند.

• اسکيلينگ که تارتارها را از قسمت‌هاي بالا و پايين خط لثه حذف مي‌کند.
  • جرم‌گیری عميق که لکه‌هاي سخت و خشن روي دندان را حذف مي‌کند و قسمت‌هاي عفونی‌شده دندان را برمی‌دارد.
  • ليزر که لکه‌هاي تارتار را حذف مي‌کند و در مقايسه با اسکيلينگ و جرم‌گیری، با درد و خونريزي کمتري همراه است.

درمان بیماری های لثه

برای درمان بیماری‌های لثه می‌توان از داروهای مختلفی استفاده کرد:

• دهان‌شویه آنتی‌بیوتیک که حاوي کلورکسيدين است و مي‌توان از آن براي ضدعفونی کردن دهان استفاده کرد.
  • چيپ‌هاي آزادکننده مواد آنتي سپتيک (ضدعفونی‌کننده) که حاوي ماده کلورکسيدين است و مي‌توان آن را بعد از جرم‌گیری در داخل پاکت‌ها قرار داد.
  • ميکروسفرهاي آنتی‌بیوتیک که از داروي ماينوسيکلين ساخته شده‌اند و مي‌توان آن‌ها را بعد از جرم‌گیری و اسکيلينگ، در داخل پاکت‌ها قرار داد.
  • آنتی‌بیوتیک‌های خوراکي که مي‌توان از آن براي درمان مناطقي از لثه که دچار عفونت مداوم شده است، استفاده کرد.
  • دوکسي سيکلين که يک داروي آنتی‌بیوتیک است و به جلوگيري از آسيب ديدن دندان‌ به خاطر اثر آنزيم‌ها کمک مي‌کند.
  • جراحي فلپ يک عمل جراحي است که طي آن پلاک‌ها برداشته مي‌شود و لثه‌ها کشيده شده و به جاي خود بازگردانده مي‌شود. سپس لثه‌ها در جاي خود بخيه مي‌شود تا اطراف دندان را به‌طور کامل و دنج بپوشاند.
  • پيوند استخوان و بافت هنگامي استفاده مي‌شود که آسیب‌دیدگی دندان‌ها و فک به‌قدری شديد باشد که امکان بهبودي دوباره آن وجود نداشته باشد.
پر کردن دندان چیست؟

در صورت مفید بودن مطلب را با دوستان خود بهاشتراک  بگذارید.

دکتر فاطمه حیدری | دندانپزشک کودکان اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , , , , ,
فیشور سیلانت دندان اصفهان | دکتر فاطمه حیدری
جرم گیری و فلورایدتراپی دندان اصفهان

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید