در یک قرار ملاقات دندانپزشکی چه انتظاراتی باید داشت؟

دندانپزشکی در اصفهان

تاج دندان کلاهکی است که پس از اینکه دندان شما در اثر آسیب، حفره یا کار دندانی مانند کانال ریشه به شدت ضعیف شد، روی آن قرار می گیرد.

تاج را می توان از مواد مختلفی از جمله چینی، سرامیک یا فلز ساخت.

بسته به نوع ماده ای که برای نیازهای شما مناسب تر است، ممکن است کاندیدای نصب روکش در همان روز باشید یا دندانپزشک شما ممکن است تاج جدید شما را در دو نوبت قرار دهد. چه با یک روش چند روزه یا یک روش یک روزه بروید، درک تفاوت آنها ممکن است به شما در آمادگی کمک کند.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

آماده سازی تاج برای انواع تاج ها

مراحل اولیه منتهی به نصب تاج جدید شما مشابه خواهد بود، چه در یک روز تاج بگیرید و چه مراحل چند روزه را طی کنید. بعد از نشستن روی صندلی دندانپزشکی می توانید انتظار داشته باشید:

معاینه دهان شما

دندانپزشک شما دهان شما را معاینه خواهد کرد. این شامل ارزیابی دندانی است که به روکش نیاز دارد و ناحیه اطراف آن. آنها ممکن است از دندان اشعه ایکس بگیرند. اشعه ایکس به دندانپزشک شما دید بهتری از ریشه های دندان و همچنین استخوان اطراف آن می دهد.

بیهوشی

دندانپزشکان در طول آماده سازی تاج از بی حسی موضعی استفاده می کنند. دندانپزشک شما می تواند یک عامل بی حس کننده موقت را به لثه شما تزریق کند تا دردی احساس نکنید.

از بین بردن فاصله بین دندان ها (دیاستم) | دکتر فاطمه حیدری
مطلب پیشنهادی برای شما

برخی از دندانپزشکان نیز آرامبخشی آگاهانه ارائه می دهند. در طول آرام‌بخشی آگاهانه، شما همچنان برای این عمل بیدار خواهید بود، اما احساس خواب‌آلودگی و آرامش خواهید داشت.

این می تواند هر گونه اضطرابی که ممکن است داشته باشید را از بین ببرد. طبق گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، دو روش متداول استفاده از اکسید نیتروژن است که از طریق ماسک استنشاق می‌شود و آرام‌بخشی داخل وریدی که از طریق ورید بازوی شما تزریق می‌شود.

در موارد نادر، افراد مبتلا به اضطراب شدید ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی داشته باشند.

آماده سازی دندان

دندانپزشک شما احتمالاً نیاز به سوهان زدن، تراشیدن یا برداشتن بخشی از لایه بیرونی دندان دارد. مقدار می تواند متفاوت باشد. آن‌ها از ابزاری برای سوهان کردن سطح بالایی و کناره‌های دندان شما استفاده می‌کنند و آن را کوچک‌تر و صاف‌تر می‌کنند.

همچنین ممکن است نیاز به ساختن یک دندان شکسته و تقویت آن باشد تا بتواند تاج را پشتیبانی کند.

این مرحله بسیار مهم است. اگر دندان قبل از نصب روکش به شکل صحیح سوهان نخورد، می تواند بر نحوه قرار گرفتن روکش در بالای آن تأثیر بگذارد. دندانی که به درستی آماده نشده باشد ممکن است بایت شما را نامرتب کند.

نیش نامناسب می تواند منجر به ساییدگی مینای دندان و همچنین درد و فشار روی مفاصل فک شما شود.

مرحله بعدی بستگی به نوع تاج شما دارد.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

آماده سازی تاج برای یک روش چند روزه
برای یک روش چند روزه:

اثر دندان

دندانپزشک شما از دندان شما و ناحیه اطراف آن اثری ایجاد می کند که به آزمایشگاه فرستاده می شود تا بتوان یک روکش متناسب با فضای دقیق ساخت.

شایع ترین مشکلات دندانی در کودکان
مطلب پیشنهادی برای شما
قرار دادن تاج موقت

در مرحله بعد، دندانپزشک یک تاج موقت را روی دندان شما قرار می دهد. این کلاه روی دندان شما قرار می گیرد، اما برای ماندن در آنجا برای مدت طولانی طراحی نشده است. این به منظور محافظت از دندان آسیب پذیر شما تا زمانی است که دندانپزشک شما بتواند روکش دائمی را نصب کند.

پس از دریافت تاج موقت، می توانید به خانه بروید. مراقب تاج موقت خود باشید، زیرا قرار نیست برای مدت طولانی دوام بیاورد.

به مطب دندانپزشکی برگردید

حدود 2 هفته بعد، به مطب دندانپزشک خود باز خواهید گشت و آنها تاج موقت را برمی دارند.

در صورت داشتن سوال یا پیشنهادی و برای راهنمایی بیشتر و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

قرار دادن تاج نهایی

دندانپزشک شما یک سیمان دندانی را انتخاب می کند که برای نوع روکشی که دریافت می کنید و محل آن مناسب است، زیرا این می تواند بر میزان استرسی که روکش باید تحمل کند، تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که سیمان رزین بهترین انتخاب برای روکش زیرکونیایی است.

دندانپزشک یک لایه سیمان یکنواخت را در قسمت داخلی تاج قرار می دهد. سپس دندانپزشک شما تاج را با دقت روی دندان شما قرار می دهد. پس از نصب صحیح سیمان، سیمان اضافی با دقت برداشته یا خراش داده می شود. دندانپزشکی در اصفهان

آماده سازی تاج برای یک روش یک روزه

اگر از افرادی هستید که «بیایید این کار را تمام کنیم»، در اینجا چند خبر خوب وجود دارد: اگر دندانپزشک شما روکش های یک روزه را ارائه می دهد، فقط باید یک بار برای ساخت و نصب روکش جدید خود حاضر شوید. فقط باید منتظر بمانید تا تاج ساخته شود.

۵ نشانه قبل از اینکه برای عصب کشی دندان اقدام کنید!
مطلب پیشنهادی برای شما

یک نوع روکش که معمولاً در یک روش یک روزه استفاده می شود تاج ساخته شده از سرامیک بسیار قوی است که به عنوان تاج CEREC شناخته می شود. این فرآیندی است که برای به حداقل رساندن زمان صرف شده برای ساخت و نصب تاج طراحی شده است.

این دستگاه از طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و ساخت با کمک کامپیوتر (CAM) برای اسکن دندان و ایجاد یک مدل سه بعدی استفاده می کند که ایجاد تاج را دقیقاً در آنجا در مطب دندانپزشک شما هدایت می کند. این فرآیندی است که از زمانی که بیش از چهار دهه پیش آغاز شد، تکامل یافته و بهبود یافته است.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

, , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
2 نوع مختلف دستگاه پروتز دندان چیست؟
نوشتهٔ بعدی
نحوه تغییر فرآیند روکش با روش چند روزه چگونه است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023