مدیریت بیماران مبتلا به فشار خون بالا در مطب دندانپزشکی

فشار خون و دندانپزشکی

ارزیابی اولیه هر بیمار مبتلا به فشار خون باید شامل جمع آوری سوابق خانوادگی مربوط به بیماری قلبی عروقی با جزئیات و دیگر بیماری های مربوط، سوابق فشار خون، داروهای مصرفی، طول و سابقه درمان فشار خون بالا، وخامت بیماری، و مشکلات مربوط به آن. قبل از آغاز درمان دندانپزشکی، دندانپزشک باید وجود فشار خون بالا را مورد بررسی قرار دهد تا وجود بیماری های اندامی همراه با آن و نیز تغییرات مورد نیاز در درمان های دندانپزشکی را نیز مشخص نماید.

لازم است توجه خاصی به اندازه گیری فشار خون در زنان باردار شود، زیرا بارداری ممکن است مقادیر فشار خون بیمار را تغییر دهد، بیش از 10% از زنان باردار مبتلا به فشار خون بالینی هستند.

نظارت روی فشار خون در بیماران دیابتی، بیماران با اختلال عملکرد خود مختار، و بیماران مسن که افت فشار خون ارتواستاتیک برای آنها یک مشکل بزرگ است، نیز ضروری می باشد. دندانپزشک باید با سایر بیماری هایی که با داروهای ضد فشار خون بالا درمان می شوند (مانند آتنولول، آملودیپین، و کارتولول) مانند سر درد، درد منطقه ای، نارسایی کلیه، گلوکوم، و نارسایی احتقانی قلب آشنایی داشته باشد.

اندازه گیری فشار خون در مطب دندانپزشکی

بیماران مبتلا به فشار خون بالا در معرض افزایش خطر بروز عوارض جانبی در مطب دندانپزشکی هستند. بنابراین، اندازه گیری فشار خون در مطب دندانپزشکی برای هر بیمار جدیدی انجام خواهد شد. در بیماران مبتلا به بیماری های مزمن سیستمیک، اندازه گیری فشار خون در طول فرایندهای پیچیده تر دندانپزشکی مانند جراحی های دهان، درمان های ترمیمی پیچیده با جلسات طولانی تر، کاشت ایمپلنت های دندانی، و جراحی پریودنتال انجام می شود.

هزینه گرافی دندان
مطلب پیشنهادی برای شما

اندازه گیری های معمول فشار خون ممکن است خطر اتفاقات قلبی عروقی و مشکلات مزمن در طول درمان های دندانپزشکی را کاهش دهد، مخصوصاً زمانی که آرام بخش های هشیار یا بیهوشی عمومی نیاز هستند. نظارت روی فشار خون برای درمان های اورژانسی بیمارانی که عوارض جانبی دارند حیاتی است. نظارت معمول بیمارانی که ابتلای آنها به فشار خون تشخیص داده شده است به دندانپزشکان اجازه می دهد تا مشخص نمایند آیا فشار خون به اندازه کافی تحت کنترل هست یا خیر.


بهترین دندانپزشک زیبایی در اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات دکتر فاطمه حیدری

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
خطرات آنتی بیوتیک در دندانپزشکی کدامند؟
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با بهترین دندانپزشک اصفهان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023