3 مورد از بیشترین مشکلات دندانی در کودکان

مشکلات دندانی کودکان

1. مشکلات ارتودنسی

کودکان به ندرت بدون هیچ مداخله ای دندان های کاملا صاف دارند. خوشبختانه، درمان های ارتودنسی زیادی وجود دارد که به کودک یا نوجوان شما کمک می کند تا با اعتماد به نفس لبخند بزند. مشکلات ارتودنسی اغلب ناشی از ژنتیک است و اندازه و شکل فک در نحوه رشد و به هم رسیدن دندان‌های کودک شما نقش دارد. برخی از مشکلات رایج ناهماهنگی که در کودکان مشاهده می شود عبارتند از اوربایت، آندربایت، اپن بایت و مشکلات فاصله.

ایده خوبی است که فرزند خود را برای اولین جلسه ارتودنسی خود در حدود سن هفت یا هشت سالگی قرار دهید. مشکلات ارتودنسی می تواند چیزی بیش از یک لبخند کج باشد. شلوغی زیاد و ناهماهنگی دندان های کودک شما می تواند منجر به مشکلات فک، ترک خوردگی دندان ها و مسائل بهداشت دهان و دندان شود.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان می باشند.

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

2. مکیدن بیش از حد انگشت شست

بسیاری از نوزادان، کودکان نوپا و کودکان کوچک به مکیدن شست و استفاده از پستانک به عنوان وسیله ای برای تسکین اضطراب متوسل می شوند. تا زمانی که کودک بزرگتر نشود مشکلی ایجاد نمی کند و همچنان به این عادت ادامه می دهد، زیرا مکیدن طولانی شست می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نحوه رشد دندان های کودک شود. به همین دلیل، والدین نباید اجازه دهند این عادت از مرحله کودک نوپا نیز ادامه یابد.

درمان های عقب نشینی لثه چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

در اغلب موارد، مکیدن مزمن شست و استفاده از پستانک می تواند باعث چیزی شود که به عنوان اپن بایت شناخته می شود. اپن بایت زمانی است که دندان‌های جلوی بالایی با دندان‌های جلوی پایین کنار هم قرار نمی‌گیرند و حتی زمانی که دهان بسته است، فاصله ایجاد می‌شود. این امر می تواند گاز گرفتن و جویدن کودک را دشوار کند و حتی بر گفتار او تأثیر بگذارد.

3. اضطراب و فوبیاهای دندانی

بیایید با آن روبرو شویم، بسیاری از بزرگسالان هنگام مراجعه به دندانپزشک عصبی هستند. بنابراین جای تعجب نیست که کودکان و نوجوانان نیز اغلب از این تجربه می ترسند. اضطراب دندان‌پزشکی می‌تواند باعث شود که کودکتان را برای معاینه‌های معمول دندانپزشکی و تمیز کردن دندان‌ها به چالش بکشید. همچنین می تواند تا بزرگسالی با آنها باقی بماند و به روش های قابل توجهی بر سلامت دندان آنها تأثیر بگذارد.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

بهترین راه برای مبارزه با اضطراب دندان در کودکان این است که تجربه را آرام، سرگرم کننده و لذت بخش کنید. دندانپزشکی را انتخاب کنید که تجربه کار با کودکان مضطرب را داشته باشد و روندی برای کمک به آنها داشته باشد. علاوه بر این، آموزش اهمیت مراقبت از دندان به فرزندان و تبدیل آن به برنامه روتین آنها می تواند به تقویت این تصور کمک کند که آنها نباید بترسند.

در پایان روز، با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با کودک خود یک الگوی مثبت باشید و مطمئن شوید که قرار ملاقات های دندانپزشکی خود را از دست نمی دهد، راه های عالی برای ترویج عادات دندانی سالم برای زندگی است.

جرم گیری، پولیش و فلوراید تراپی در مطب دکتر فاطمه حیدری
مطلب پیشنهادی برای شما

با کار کردن با کودکان و همکاری با دندانپزشک اطفال، کودکان شما می توانند از بسیاری از این مشکلات رایج دندانی در دوران کودکی جلوگیری کنند.

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

همه دندانپزشکی… یک مکان

دندانپزشکان ما لبخندهای مقرون به صرفه ای را هر روز خلق می کنند. دندانپزشکان ما در لاس وگاس و سراسر نوادا، از روکش تا پر کردن، تلاش می کنند تا بازدید شما را به تجربه ای آرام و راحت تبدیل کنند.

همین حالا لبخند زدن را شروع کنید

اکنون با ما تماس بگیرید تا با شما قرار ملاقات بگذاریم یک معاینه کامل و اشعه ایکس دریافت کنید.

, , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
مراقبت های دندان های کودکان
نوشتهٔ بعدی
شایع ترین مشکلات دندانی در کودکان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023