مواد مختلف پرکننده دندان مورد استفاده چیست؟

مواد مختلف پرکننده دندان

امروزه انواع مختلفی از پر کردن دندان برای کودکان وجود دارد. در کلینیک ما، دندانپزشک کودکان دکتر فاطمه حیدری از مواد پرکننده زیر برای درمان حفره استفاده می کند:

سیمان گلاس آینومر:

سیمان گلاس آینومر (همچنین به نام سیمان) سال هاست در دندانپزشکی اطفال استفاده می شود. نزدیک به ناحیه آسیب دیده یا عفونی دندان می‌چسبد و فلوراید آزاد می‌کند تا دندان را محکم کند و هر گونه باکتری را از بین ببرد. بنابراین سمان گلاس آینومر ضمن جلوگیری از ایجاد حفره های بیشتر، دندان را ترمیم می کند.

رزین کامپوزیت:

پرکننده‌های رزین کامپوزیتی مواد رزینی زیست‌سازگار هستند و طبیعی‌تر از سایر پرکننده‌های دندانی به نظر می‌رسند. آنها تقریباً غیر قابل توجه هستند و بسیار بادوام هستند و جایگزین های زیبایی برای دندان های جلویی ارائه می دهند.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان می باشند که در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

کامپومرهای رنگی:

کامپومرهای رنگی نوع نسبتا جدیدی از پرکردن هستند، پرکردگی های دندانی در رنگ های مختلف. در کلینیک ما از 8 رنگ مختلف کامپومر استفاده می کنیم و بچه ها می توانند رنگ مورد علاقه خود را برای فیلینگ خود انتخاب کنند!

این باعث می شود که درمان برای آنها کمتر ترسناک و سرگرم کننده تر باشد. کمپومرهای رنگی به اندازه سمان گلاس آینومر و رزین کامپوزیت در پرکردن حفره های دندانی و جلوگیری از پوسیدگی دندان موثر هستند.

ایمپلنت ساب پریو استیل
مطلب پیشنهادی برای شما

بسته به نوع تاج مورد استفاده، مراحل ذکر شده در بالا ممکن است کمی متفاوت باشد. همچنین، بر خلاف روش‌های روکش دندان برای بزرگسالان که نیاز به چندین بار مراجعه به دندانپزشک دارند، اکثر روکش‌های مخصوص کودکان را می‌توان در یک روش نصب کرد.

نکاتی برای جلوگیری از پوسیدگی و پوسیدگی دندان

در حالی که روش‌های موثری برای درمان حفره‌های ایجاد شده در دندان‌های شیری وجود دارد، اما در کلینیک دکتر فاطمه حیدری معتقدیم که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. راه های مختلفی وجود دارد که والدین می توانند به پیشگیری از پوسیدگی در کودکانشان کمک کنند.

جراح دندانپزشک اصفهان را اینجا بیشتر بشناسید.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

برخی از بهترین نکات عبارتند از:

  • دندان های کودک خود را حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.
  • حداقل یک بار در روز دندان های کودک خود را نخ دندان بکشید.
  • از دادن تنقلات و نوشیدنی های شیرین به کودک خودداری کنید.

کودک خود را برای معاینات منظم نزد دندانپزشک ببرید. والدین باید فرزندان خود را برای معاینات منظم نزد دندانپزشک ببرند، حتی اگر دندان هایشان خوب به نظر برسد.

اگر در مورد دندان های فرزندتان هر گونه نگرانی دارید، حتی اگر خوب به نظر برسد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. این به این دلیل است که دندانپزشک می تواند هر مشکلی را زود تشخیص دهد و قبل از بدتر شدن آنها را درمان کند.

نکات بیشتر در مورد پیشگیری از پوسیدگی دندان را اینجا بخوانید.

صرف نظر از اینکه فکر می‌کنید کودکتان در مراقبت از دندان‌هایش به چه چیزی بیشتر نیاز دارد، به یاد داشته باشید که ملاقات منظم با دندانپزشک کلید ایجاد عادات بهداشت دهان و دندان سالم است که تا آخر عمر باقی خواهند ماند. ا

 انواع بیماری‌های لثه
مطلب پیشنهادی برای شما

گر سؤالی در مورد اینکه چگونه سلامت دندان کودکتان می تواند در طول زمان تغییر کند یا اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارد که باید امروز انجام دهید دارید، دریغ نکنید با دکتر فاطمه حیدری در مطب تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

, , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آیا کانال ریشه برای کودکان ضروری است؟
نوشتهٔ بعدی
چرا کودکان به پر کردن دندان نیاز دارند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023