آیا کانال ریشه برای کودکان ضروری است؟

کانال ریشه برای کودکان

دندانپزشکی کودکان کانال ریشه برای کودکان یک عمل جراحی است که در آن پالپ بیمار از دندان کودک خارج می شود و بقیه دندان برای سلامت دهان و دندان کودک با دقت حفظ می شود.

آیا اخیراً به شما گفته شده است که ممکن است فرزند شما مجبور به انجام عمل کانال ریشه شود؟

آیا بر این عقیده هستید که کشیدن دندان گزینه بهتری نسبت به کانال ریشه برای دندان شیری کودکتان است؟

چرا کانال ریشه ممکن است گزینه بهتری نسبت به کشیدن دندان باشد و از چه چیزی انتظار داشته باشید.

کانال ریشه برای کودکان چیست؟

گاهی اوقات ممکن است دندان کودک به شدت عفونی شود و حتی اگر کشیدن دندان تنها راه حل به نظر برسد، دندانپزشک اطفال شما ممکن است درمان پالپکتومی یا روت کانال را برای نجات دندان عفونی پیشنهاد دهد.

یک روش کانال ریشه توسط دندانپزشک کودک شما برای برداشتن پالپ بیمار در دندان کودک انجام می شود. پالپ بافتی است که در همه دندان ها وجود دارد. پالپ حاوی اعصاب و عروق خونی است که ریشه دندان را پر می کند.

ریشه دندان ها آن را با لثه و استخوان فک محکم می کنند. اگر دندانی در زمانی کشیده شود که می‌توانست آن را نجات دهد، می‌تواند به ساختار لثه و فک کودک آسیب برساند.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان می باشند که در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

آیا کانال ریشه برای کودکان خوب است؟

بسیاری از والدین بر این باورند که اگر کودک به جای انجام کانال ریشه، دندان خود را زودتر از موعد از دست بدهد، اشکالی ندارد. آنها فکر می کنند که بعداً یک دندان دائمی در جای خود رشد می کند. اما من می خواهم توضیح دهم که اگر دندان شیری به دلیل عوارضی مانند چرک، حفره، عفونت یا آسیب سنگین خیلی زود بیفتد، ممکن است منجر به مشکلات رشدی در کودک شود.

6 راه برای حفظ سلامت لثه ها

برخی از مشکلاتی که در استخراج زودرس با آن مواجه است عبارتند از:

لکنت زبان، ناتوانی در جویدن غذا به درستی، تراز نادرست دندان های دائمی در آینده، و دندان های مجاور کج یا روی هم قرار گرفته اند. برای جلوگیری از این مسائل جدی دندانی که می تواند رشد کودک را مختل کند و اعتماد به نفس او را تحت تاثیر قرار دهد، گاهی اوقات لازم است با انجام پالپکتومی دندان عفونی را نجات دهید. درمان ریشه به دندان اجازه می دهد تا در مراحل بعدی به طور طبیعی بیفتد.

آیا انجام روت کانال روی دندان های شیری ضروری است؟

این یک سوال مرتبط است که باید از دندانپزشک اطفال خود بپرسید.

لزوم روت کانال روی دندان های شیری را نمی توان به صورت پتویی تعیین کرد، شرایط هر مورد منحصر به فرد است. فقط دندانپزشکان اطفال که کودک را معالجه می کنند به اندازه کافی مناسب هستند تا به شما اطلاع دهند که آیا درمان ریشه قابل اجتناب یا ضروری است یا خیر.

چگونه کانال ریشه تشخیص داده می شود؟

این سوال در خط مقدم ذهن هر والدین نگران کننده ای است که ممکن است دندانپزشک به فرزندشان برای انجام پالپکتومی توصیه کرده باشد. دکتر فاطمه حیدری ، دندانپزشک اطفال معتبر و بسیار مورد احترام در اصفهان ، روش استانداردی را که توسط دندانپزشکان در سراسر جهان دنبال می شود برای تشخیص اینکه آیا درمان ریشه برای بیمار ضروری است توضیح می دهد.

به طور کلی، کودکی که از دندان عفونی رنج می‌برد، با درد، حساسیت دندان و حتی ممکن است در اطراف دندان احساس التهاب کند.
اولین قدم مراجعه فوری به دندانپزشک اطفال برای ارزیابی کامل است.

درمان خانگی زردی دندان

دندانپزشک اطفال معاینه فیزیکی دندان های کودک را انجام می دهد و علائم قابل مشاهده عفونت را روی دندان شیری بررسی می کند.
مرحله بعدی عکسبرداری با اشعه ایکس دندان از دندان کودک است. اشعه ایکس شدت عفونت را روشن می کند، احتمال اینکه چقدر پالپکتومی برای نجات دندان لازم است.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

در صورت داشتن پیشنهاد یا رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

هنگامی که دندانپزشک معتبر کودکان به این نتیجه رسید که درمان ریشه راهی است، او مجموعه ای از دستورالعمل ها را در اختیار شما قرار می دهد که باید در روزهای منتهی به درمان دنبال شوند.

تغییرات عمده ای در رژیم غذایی بیمار وجود خواهد داشت – غذای نرم/نیمه مایع ترجیح داده می شود. هیچ نوشیدنی گازدار نباید داده شود. در طول دوره درمان باید از مصرف غذاهای سرخ شده و غذاهای حاوی قند به طور کامل اجتناب شود.

جدای از آن، دندانپزشک برای کودکان مقداری آنتی بیوتیک تجویز می کند تا از گسترش بیشتر عفونت جلوگیری کند و کمی به کودک تسکین دهد. بسته به سن کودک، ارتباط در مورد روش کانال ریشه بسیار مهم است.

در مطب دکتر فاطمه حیدری – اطمینان می‌دهم که ضرورت این روش و اینکه چگونه کودک را از مشکلات بعدی محافظت می‌کند، به روشی بسیار دوستانه توضیح می‌دهم.

کانال ریشه برای بزرگسالان V. کانال ریشه برای کودکان

من می خواهم به والدین اطلاع دهم که حتی اگر این روش تقریباً شبیه کانال ریشه بزرگسالان است، تفاوت عمده در سیلانت مورد استفاده است. سیلانت مورد استفاده در بزرگسالان ماهیت دائمی دارد در حالی که سیلانت مورد استفاده در دندان شیری قابل حل است. این به این معنی است که وقتی دندان شیری می افتد تا راه را برای دندان دائمی باز کند، سیلانت بدون ایجاد اختلال در روند رویش دندان جذب بدن می شود.

علت گلو درد پس از عصب کشی دندان

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

, , , , , , , , , , , , , , ,
علائم پوسیدگی دندان چیست؟
مواد مختلف پرکننده دندان مورد استفاده چیست؟

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید