چرا کودکان به پر کردن دندان نیاز دارند؟

پر کردن دندان برای کودکان

پر کردن دندان ترمیم هایی هستند که در دندان قرار می گیرند تا آسیب های ناشی از پوسیدگی را ترمیم کنند. آنها می توانند از مواد مختلفی ساخته شوند، اما همه آنها یک چیز مشترک دارند – آنها در برابر آسیب بیشتر ناشی از باکتری ها محافظت می کنند و دندان های سالم را حفظ می کنند. این پرکننده ها تحت تأثیر باکتری ها نیستند و می توانند سال ها در جای خود باقی بمانند.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان

پرکردن دندان برای کودکان غیرمعمول نیست.

دلیل اینکه کودکان نسبت به بزرگسالان حفره های بیشتری دارند این است که مینای دندان کودکان نازک تر و مستعد پوسیدگی نسبت به دندان بزرگسالان است.

هنگامی که یک حفره ایجاد می شود، باید فوراً درمان شود. اگر این باکتری درمان نشود، باعث گسترش پوسیدگی و عفونت بقیه دندان و همچنین ایجاد مشکلات بیشتر می شود. هنگامی که یک کودک دندان پر می کند، می تواند از بروز این عوارض جلوگیری کند. پرکردن دندان در اکثر مواقع بدون درد بوده و بدون هیچ گونه ناراحتی قابل انجام است.

آیا حفره های دندان های شیری باید درمان شوند؟

کودکان در حدود 6 ماهگی دندان های شیری (که معمولاً “دندان شیری” نامیده می شود) می گیرند. دندان‌های دائمی آنها (یا «دندان‌های بزرگسال») پس از افتادن دندان‌های شیری بیرون می‌آیند. یک تصور غلط رایج وجود دارد که از آنجایی که دندان‌های شیری موقتی هستند، مشکلات دندانی با دندان‌های شیری نگران کننده نیست. این نمی تواند اشتباه تر باشد.

علائم خطرناک و هشدار دهنده بیماری لثه

جراح دندانپزشک اصفهان را اینجابشناسید.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

دندان های شیری در واقع می ریزند، اما آنها به اندازه دندان های دائمی مهم هستند و به مراقبت های مشابهی نیاز دارند. در اینجا چند دلیل برای درمان حفره های دندان شیری در اسرع وقت ذکر شده است:

حفره ها می توانند به سرعت رشد کنند:

از آنجایی که دندان های شیری نازک تر از دندان های دائمی هستند، حفره ها در دندان های شیری در مقایسه با دندان های دائمی بسیار سریع تر رشد می کنند. این می تواند منجر به درد و عفونت شود و احتمالاً نیاز به درمان ریشه دارد.

همچنین احتمال سرایت پوسیدگی به دندان های دیگر بسیار زیاد است. بنابراین درمان حفره های کوچک با پرکردن دندان بسیار بهتر از خطر پوسیدگی بیشتر دندان و درمان ریشه است.

دندان‌های شیری روی دندان‌های دائمی تأثیر می‌گذارند:

اگر دندان‌های شیری عفونی شوند یا آبسه دندان ایجاد شود، می‌تواند به دندان‌های دائمی زیر دندان‌های شیری آسیب برساند. همچنین اگر دندان های شیری بیش از حد آسیب ببینند و زود بیفتند، می تواند منجر به موقعیت نامطلوب دندان های دائمی و مشکلاتی از این دست شود. این ممکن است باعث شود که کودک در آینده به درمان ارتودنسی نیاز داشته باشد.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

ممکن است مشکلاتی در جویدن و صحبت کردن وجود داشته باشد:

درد ناشی از حفره ها می تواند باعث ناراحتی جویدن شود. این می تواند منجر به تغذیه نامناسب شود و مشکلات سلامتی زیادی برای کودک ایجاد کند. اگر حفره های دندان های جلویی در سنین پایین درمان نشوند، می توانند منجر به مشکلاتی در گفتار شوند. اگر دندان های شیری خیلی زود بیفتند، این احتمال وجود دارد که منجر به اختلال گفتاری طولانی مدت شود.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

لبخند کودک تحت تأثیر قرار می گیرد:

دندان های پوسیده یا از دست رفته می تواند بر ظاهر کودکان تأثیر منفی بگذارد. آنها ممکن است خودآگاه شوند و هنگام لبخند زدن احساس ناخوشایندی کنند. این باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می شود و لبخند آنها کمتر روشن می شود.

چهار نکته برای بهداشت دهان و دندان

بنابراین، برای سلامت و رفاه حال و آینده فرزندتان، هر گونه حفره دندان و سایر مشکلات دندانی را در اسرع وقت درمان کنید.

, , , , , , , , , , , , , , ,
مواد مختلف پرکننده دندان مورد استفاده چیست؟
با عادات صحیح مراقبت از دهان از پوسیدگی دندان در کودکان جلوگیری کنید