علائم پوسیدگی دندان چیست؟

علائم پوسیدگی دندان

اگر متوجه یک نوار سفید روی دندان های کودک خود شدید، به خصوص در نزدیکی خط لثه، این پوسیدگی در مرحله اولیه (پیش حفره) است. در صورت عدم درمان ممکن است لکه های قهوه ای روی دندان ها ایجاد شود و لثه ها متورم و قرمز به نظر می رسند. با افزایش آسیب، ممکن است سوراخ های سیاه شده ای در دندان های کودک خود پیدا کنید.

با شروع پوسیدگی، کودک شما ممکن است از دندان درد رنج ببرد. او همچنین ممکن است حساسیت شدیدی نسبت به غذاها/مایعات سرد و گرم داشته باشد.

من به عنوان یک دندانپزشک برای کودکان، به والدین توصیه می کنم که در صورت بروز هر یک از علائم بالا، فوراً فرزند خود را بیاورند. برای جلوگیری از گسترش پوسیدگی دندان ضروری است که آنها درمان دندانپزشکی را زودتر شروع کنند.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان هستند که در این مرکز با استفاده از روش هایی مدرن فعالیت دارند.

• پوسیدگی دندان در دندان های جلویی
  • مرحله پیشرفته حفره دندان و تورم لثه
  • مرحله پیشرفته پوسیدگی دندان که باعث تورم لثه می شود
  • مرحله پیشرفته پوسیدگی دندان
جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

چه عادات مراقبت از دهان می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند؟

اگرچه پوسیدگی دندان یک مشکل رایج دندانی در کودکان است، اما در اکثر مواقع قابل پیشگیری است. به عنوان یک دندانپزشک کودکان، ما اغلب با والدینی روبرو می شویم که در مورد مراقبت خوب از دهان و دندان راهنمایی می خواهند. نکات زیر برای مدیریت بهداشت دهان و دندان جامد و پیشگیری از پوسیدگی دندان است:

بهداشت دندان و پروتز چیست؟

برای نوزادان

مراقبت از لثه:

مراقبت از لثه های کودک خود را حتی قبل از شروع روند دندان درآوردن شروع کنید. از یک تکه پارچه نرم برای پاک کردن لثه استفاده کنید. این کار دهان را عاری از باکتری نگه می دارد و همچنین به کودک کمک می کند تا بعداً به روال مراقبت از دهان عادت کند. استفاده از دستمال مرطوب روی لثه ها نیز به تسکین درد لثه در هنگام دندان درآوردن کمک می کند.

از به اشتراک گذاشتن قاشق خودداری کنید:

به خاطر داشته باشید که قاشق خود را با کودک به اشتراک نگذارید. این کار از عبور هر گونه باکتری از بزاق شما به دهان کودک شما جلوگیری می کند. بزاق حاوی باکتری هایی است که می تواند پخش شود و به سلامت دهان و دندان کودک شما آسیب برساند.

بدون شیشه شیر در رختخواب:

هنگامی که دندان ها شروع به رویش کردند، کودک خود را به شیشه شیر در رختخواب عادت ندهید. قرار گرفتن طولانی‌تر در معرض شکر (حتی شکر طبیعی) مینای دندان را سریع‌تر از بین می‌برد. از این رو از دادن شیشه شیر به نوزاد زمانی که برای خواب آماده است خودداری کنید.

اجازه ندهید شیشه شیر به پستانک تبدیل شود:

اگر کودک شما شروع به استفاده از شیشه شیر به عنوان پستانک کرد، فوراً او را متوقف کنید. این یک عادت سالم نیست و منجر به پوسیدگی دندان می شود.

برای بچه های جوان

مسواک زدن دو بار در روز:

حیاتی ترین عادت برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، مسواک زدن منظم است. به کودک خود بیاموزید که دو بار در روز، هر روز مسواک بزند. مسواک زدن صحیح به باکتری اجازه رشد و حمله به دندان را نمی دهد. همچنین اگر هر روز دو بار مسواک بزند، هیچ باقیمانده غذایی در دهان کودک باقی نمی ماند.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

بدون غذا در رختخواب:

قانون ندادن شیشه شیر به نوزاد باید ادامه یابد، زیرا کودک به یک بچه جوان تبدیل می شود. اطمینان حاصل کنید که به کودکتان اجازه نمی دهید در رختخواب یا درست قبل از خواب چیزی بخورد/بیاشامد. احتمال اینکه بقایای غذا در هنگام خواب کودک به دندان های او آسیب برساند بسیار زیاد است.

5علائم داشتن عفونت دندان+بهترین روش درمان خانگی و دارویی
رژیم غذایی مناسب:

تعداد شیرینی هایی را که کودکتان می خورد محدود کنید. این شامل آب نبات، شکلات، بیسکویت، کلوچه و حتی آب میوه یا سایر نوشیدنی های شیرین است. از مصرف آنها به خصوص در فواصل بین وعده های غذایی اجتناب کنید. به عنوان والدین، عادت تغذیه سالم را از سنین پایین در کودک خود ایجاد کنید.

معاینه دندان:

برای کودک ضروری است که حداقل دو بار در سال برای معاینات معمول به دندانپزشک کودکان مراجعه کند. دندانپزشکان اطفال معاینه کامل دندان های کودک را در طول معاینه انجام می دهند. اگر کودک به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کند، آنها می توانند هر گونه مشکل رشدی را در اوایل تشخیص دهند. علائم پوسیدگی دندان

صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری
پیشگیری بهتر از درمان است!

شعار پیشگیری بهتر از درمان است به ویژه در مورد پوسیدگی دندان صادق است. توصیه من به والدین کودکان خردسال برای سرگرمی مراقبت از سلامت دهان برای کودکان! من به والدین می گویم که عادات خوب مراقبت از دندان را در فرزندان خود به اشتراک بگذارند زیرا این کار آنها را برای زندگی سالم تر و شادتر آماده می کند.

امیدواریم از خواندن این وبلاگ لذت برده باشید. لطفاً در صورت داشتن هرگونه سؤال بیشتر با ما تماس بگیرید – دکتر فاطمه حیدری در اصفهان خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند!

, , , , , , , , , , , , , , , ,
دندانپزشک اطفال چه می کند؟
آیا کانال ریشه برای کودکان ضروری است؟