مدیریت درد بعد از عمل‌های دندانی

مدیریت درد بعد از عمل‌های دندانی می‌تواند به شکل‌های مختلف انجام شود. در زیر چند راهکار مؤثر برای کاهش و مدیریت درد پس از عمل‌های دندانی آورده شده است:

۱. استفاده از مسکن‌ها:

معمولاً پزشک یک نوع مسکن پیشنهاد می‌دهد تا درد را کاهش دهد. معمولاً این مسکن‌ها شامل آنتی‌الترناتیو، ایبوپروفن و پاراستامول است. قبل از استفاده از هر گونه دارو، باید دستورات پزشک را رعایت کنید و دوز موجود را مطابق با نوشته شده مصرف نمایید.

بیشتر بخوانید : خدمات ترمیمی و زیبایی دندان اصفهان 

۲. استفاده از یخ:

استفاده از یخ به طور دوره‌ای در حفظ درد و کاهش ورم بسیار مؤثر است. برای این کار باید یک حوله را دور یک تکه یخ بپیچید و ضمن استفاده از یخ، آن را بلافاصله روی ناحیه مورد عمل قرار دهید. این کار را تا 10 دقیقه انجام دهید و یک ساعت بعد، تکرار کنید.

۳. رعایت پروتکل‌های پس از جراحی:

برای کاهش درد پس از عمل‌های دندانی، باید پروتکل‌های پس از جراحی را رعایت کنید. برخی از این پروتکل‌ها شامل استفاده از داروها و آنتی‌بیوتیک، مصرف غذاهای نرم و مایع، استفاده از مواد ضدعفونی کننده دهان و نگهداری ناحیه مورد عمل تمیز و خشک است.

۴. استفاده از مواد طبیعی:

برخی از مواد طبیعی مانند روغن میخک (کلووی) و اسانس‌ها می‌توانند در کاهش درد بعد از عمل‌های دندانی مفید باشند. میتوانید چند قطره از مایع روغن میخک را روی دستتان بریزید و آن را روی ناحیه آلوده باز آب کنید.

۵. تغییر در رژیم غذایی:

کاشت لمینت دندان نوجوان زیر 18 سال امکان پذیر است؟
مطلب پیشنهادی برای شما

بهتر است در اولین روزهای بعد از عمل، از مواد نرم، همچون پوره جو و سوپ مرغ استفاده کنید. همچنین، در مصرف غذاها باید از طریق جانبی دندان آسیب دیده خورده شود و از مصرف غذاهای چوبی و خیس پرهیز کنید.

 

📞برای رزو نوبت  و مشاوره با ما در ارتباط باشید

✅آشنایی بیشتر با دکتر فاطمه حیدری

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

 

,
نوشتهٔ پیشین
پرسش‌های متداول در مورد دندان‌ها و دندان‌پزشکی
نوشتهٔ بعدی
 انتخاب بهترین دندان پزشک

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023