ایمپلنت ساب پریو استیل

در ابتدا باید بگوییم که ایمپلنت ساب پریو استیل چیست؟ مقایسه کردن این نوع ایمپلنت با ایمپلنت اندو استیل، فرایند کاشت این ایمپلنت چگونه است ؟ راجع به این سوالات می خواهیم  مطالبی را به شما دوستان عزیز ارائه نماییم  گفتنی است که اگر دندانپزشک شما بر این باور بود که شما گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت های اندو استیل نمی باشید باید بگوییم که روش های جایگزینی برای انجام کاشت وجود دارد از جمله این روش ها که می توان نام برد :

  • ایمپلنت ساب پریو استیل
  • تقویت استخوان
  • افزایش عرض تیغه استخوان
  • تقویت سینوس

چیستی ایمپلنت ساب پریو استیل

در این روش ایمپلنت به جای این که ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار بگیرد ، روی آن یا بالای استخوان فک قرار می گیرد. با این روش می‌توان از تکنیک‌های متعددی برای بازسازی استخوان، بازگرداندن زخم‌های طبیعی و ایجاد یک پایه محکم برای دندان‌های ایمپلنت استفاده کرد. این نوع یک قاب فلزی هستند که بر روی استخوان کمی نزدیک به بافت قرار می‌گیرند. همان طور که لثه‌ها بهبود می‌یابند، قاب به سمت استخوان فک می‌رود. پست‌ها، که به قاب متصل می‌شوند، از طریق لثه‌ها خارج می‌شوند. همانطور که با ایمپلنت‌های آندوسپتال، دندان‌های مصنوعی نیز به پست‌ها نصب می‌شوند.

مقایسه کردن ایمپلنت ساب پریو استیل با اندواستیل

ایمپلنت اندواستیل: این نوع ایمپلنت ها عموما از تیتانیوم ساخته می شوند پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین نوع ایمپلنت ها می باشند. اغلب مانند یک پیچ کوچکی هستند که داخل استخوان فک قرار می گیرند. از لثه بیرون می آیند تا دندان مصندعی را نگهداری کنند.

فلوراید چقدر در سلامت دندان موثر است؟
مطلب پیشنهادی برای شما

ایمپلنت ساب پریو استیل : در صورتی که بیمار به ایمپلنت دندانی احتیاج داشته باشد در حالی که استخوان سالم به اندازه کافی نداشته باشد. تا آن ها را حمایت کند ، دندانپزشک این ایمپلنت را پیشنهاد می دهد این نوع ایمپلنت در بالا یا روی فک استخوان قرار می گیرد و در زیر لثه ها قرار می گیرد. و جایگزین های لثه را نگهداری می کند.

فرایند کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل چگونه است؟

برای ساخت و کار گذاری این نوع ایمپلنت دو فرایند جراحی نیاز می باشد. برخلاف ایمپلنت های استاندارد ، این ایمپلنت ها باید به صورت سفارشی ساخته شوند. تا متناسب با شکل استخوان هر فرد باشد.

در مرحله اول جراح بافت لثه را برش می دهد. تا استخوان استخوان زیر ان قابل مشاهده باشد . از استخوان قالب گرفته می شود و مشخص شود چارچوب ایمپلنت  قرار است کجا قرار بگیرد. سپس بافت لثه در جای خود بخیه زده می شود تا جراحی در مرحله بعد.

در مرحله بعدی بافت لثه دوباره باز می شود و ایمپلنت بر روی استخوان کار گذاشته می شود تنها قطعه ای که نقش تکیه گاه را برعهده دارد از بافت لثه بیرون می ماند و بافت در اطراف ان بخیه زده می شود. و در آخر بریج موقت روی ان قرار می گیرد. و صبر می کنیم تا جای ان بهبود یابد زمانی که لثه بهبود یافتند با عمل قالب گیری بریجی ساخته می شود که کاملا مانند دندان های طبیعی می باشد و پس از آماده شدن روی ان قرار می گیرد.

چرا کودکان به پر کردن دندان نیاز دارند؟
مطلب پیشنهادی برای شما

در این مقاله از دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک راجع به ایمپلنت ساب پریو استیل مطالبی را ارائه نمودیم . امیدوارم که از خواندن این مطالب به پاسخ سوالات خود رسیده باشید. ما به شما عزیزان دکتر فاطمه حیدری را برای انجام خدمات پیشنهاد و توصیه می نماییم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله های دیگر ما را مطالعه فرمایید.

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات 

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
همه چیز راجع به جرمگیری دندان
نوشتهٔ بعدی
اثر دخانیات و سیگار بر سلامت دهان و دندان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023