دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دندانپزشکی آرامبخش برای کودکان مضطرب

دندانپزشکی آرامبخش برای کودکان مضطرب

اضطراب دندانپزشکی برای کودکان

در حالی که بسیاری از کودکان از هیجان یک قرار ملاقات دندانپزشکی نگران نمی شوند، برخی دیگر ممکن است برای آرام و راحت بودن در طول قرار ملاقات خود به کمک بیشتری نیاز داشته باشند. مهمتر از همه، ما می خواهیم مطمئن شویم که فرزند شما در دفتر ما راحت است. در برخی شرایط، دندانپزشکی آرامبخش می تواند به بیماران مضطرب در طول مدت عمل خود کمک کند تا آرام شوند.

دندانپزشک اطفال ما ممکن است استفاده از دندانپزشکی آرام بخش را برای آرام کردن کودکی که ممکن است به دلیل سن یا دلایل احتمالی رشدی نتواند در طول درمان نتواند به راحتی بنشیند توصیه کند.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان می باشند.
دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

 

دندانپزشکی آرامبخش چیست؟

اگرچه جدی به نظر می رسد، اما دندانپزشکی آرام بخش چیزی برای ناراحتی نیست. دندانپزشکی آرام بخش استفاده از یک آرام بخش خفیف (داروهای آرام بخش) برای مدیریت نیازهای خاص یا اضطراب در زمانی که کودک مراقبت های دندانی را دریافت می کند، است. دندانپزشکی آرامبخش یک گزینه عالی برای بیماران مبتلا به فوبیای دندانی است زیرا می تواند به آنها کمک کند تا در طول بازدید از مطب دندانپزشکی شروع کنند و آرام بمانند.

دندانپزشکان ممکن است آرام بخش را برای روش های طولانی و پیچیده و برای بیمارانی که به خصوص جوان یا عصبی هستند توصیه کنند. والدین می توانند با آرامش و تشویق فرزندان خود در طول قرار ملاقات دندانپزشکی خود به آرامش کمک کنند. برای بچه‌های مضطرب، یک وسیله «آرامش» – مانند یک اسباب‌بازی مورد علاقه، حیوان عروسکی یا «پتو» را در نظر بگیرید تا کودکتان در حین انجام عمل در دست بگیرد.

جرم دندان و مزایای جرمگیری دندان
مطلب پیشنهادی برای شما

انواع آرام بخش

نوع آرامبخشی که کودک شما ممکن است به آن نیاز داشته باشد به عوامل زیادی از جمله سن، سابقه پزشکی و نوع روش انجام شده بستگی دارد. بیایید نگاهی به دو نوع رایج دندانپزشکی آرام بخش برای کودکان بیندازیم.

دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان را از اینجا بشناسید.

اکسید نیتروژن

اکسید نیتروژن، که اغلب «گاز خنده» نامیده می شود، یک گزینه آرام بخش بسیار ایمن و متوسط است که به کودک شما کمک می کند تا در طول عمل های دندانپزشکی آرام بماند. دندانپزشک کودک شما آرامبخش را با استفاده از “ماسک فضایی” که هوا (اکسیژن) مخلوط با دارو را حمل می کند، تجویز می کند. از کودک شما خواسته می شود که از طریق بینی نفس بکشد، نه از طریق دهان، و بوی ضعیف و شیرینی را حس می کند.

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

به طور معمول، این نوع آرام بخش در حدود 5 دقیقه اثر می گذارد. ماسک تا زمانی که عمل انجام شود در جای خود باقی می ماند. کودک شما در تمام طول عمل بیدار خواهد بود و ممکن است احساس “شادی” داشته باشد. هنگامی که این روش کامل شد، اکسید نیتروژن خاموش می شود و کودک شما حدود 5 دقیقه در اکسیژن خالص تنفس می کند تا بقایای آرامبخش را پاک کند.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری 

آرام بخش های خوراکی

اگر کودک شما قبل از قرار ملاقات عصبی شدید نشان می دهد، آرام بخش خوراکی ممکن است گزینه ای برای آرام کردن اعصاب او باشد. آرام بخش های خوراکی معمولاً به شکل قرص مصرف می شوند. این نوع دارو کودک شما را کمی خواب‌آلود می‌کند و او را قبل و در حین عمل آرام و آرام نگه می‌دارد.

با لکه های قهوه ای روی دندان ها چه کنیم؟
مطلب پیشنهادی برای شما

این نوع آرامبخش معمولاً اثر تاخیری دارد، بنابراین پیروی از دستورالعمل های دندانپزشک برای تجویز دارو بسیار مهم است. بسته به زمان انجام عمل های فرزندتان، دندانپزشک ممکن است از شما بخواهد که مطمئن شوید بعد از نیمه شب شب قبل از ملاقات، چیزی برای خوردن یا نوشیدن نداشته است.

به دنبال دندانپزشک کودکان اصفهانی برای یک کودک مضطرب هستید؟ ما می دانیم که دندان های کوچک چیز بزرگی هستند! همین امروز با ما تماس بگیرید یا یک قرار آنلاین برای کوچولوی خود تعیین کنید!

, , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
تمیز کردن دندان کودکان چقدر در دوام دندان هایش موثر است؟
نوشتهٔ بعدی
آیا دندان های شیری کودکان اعصاب دارند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023