دندان قروچه

عادت های غلط که موجب خرابی دندان می شوند

عادت های غلط که موجب خرابی دندان می شوند

در این مقاله می خواهیم راجع به عادت های غلط که موجب خرابی دندان می شوند برای شما مطالبی را ارائه بدهیم پس تا آخر این مطالب با ما همراه باشید و در صورت مفید بودن آن را به اشتراک بگذارید. این عادت ها عبارتند از:

1. جویدن یخ: یخ ماده ای بدون قند است و ممکن است فکر کنید برای دندان ضرری ندارد. اما جویدن یخ می تواند باعث شکستن و یا از بین رفتن قسمتی از مینای دندان گردد. اگر یخ را سفت بجوید، باعث تحریک بافت نرم داخل دندان و بروز حساسیت و درد دندان می شود. بهتر است به جای جویدن یخ، آدامس بدون قند بجوید.

2. دندان قروچه: ساییدن دندان ها به هم یا دندان قروچه در اثر فشار عصبی و مشکل بد خوابیدن ایجاد می شود. کنترل دندان قروچه بسیار سخت است. خودداری از جویدن غذاهای سفت در طول روز، درد دندان و آسیب ناشی از دندان قروچه را کم می کند. در شب از محافظ دهان (مخصوص دندان قروچه) استفاده کنید تا در حین خوابیدن از آسیب دندان در اثر دندان قروچه جلوگیری کنید.

 

دندان قروچه

 

3. مکیدن انگشتان: معمولا کودکان بعد از پدیدار شدن دندان های دائمی خود، انگشتان خود را می مکند. این انگشت مکیدن در سن 5 تا 6 سالگی ظاهر می شود و باعث تغییرات دائمی در ساختار دندان و لثه می گردد. مکیدن انگشت شست می تواند باعث لق شدن و انحراف دندان های کودک از جای خود گردد. این انحراف دندان ها می تواند مشکلات تنفسی و جویدنی را برای کودک بوجود آورد.

11 راه برای حفظ سلامت دندان ها
مطلب پیشنهادی برای شما

 3. خوابیدن با شیشه شیر: اگر موقع خواب، به کودک خود یک شیشه آب میوه، شیر و یا شیر خشک بدهید و در حین خوردن آن بخوابد، باعث خواهید شد که دندان های جدید پوسیده شوند. پس، بهتر است قبل از خوابیدن کودک، شیشه شیر را از او بگیرید و او را به این کار عادت دهید.

4. جویدن ناخن: جویدن ناخن نه تنها ظاهر دست را زشت می کند، بلکه به دندان ها نیز آسیب می رساند و باعث مشکلات دهانی می گردد. جویدن ناخن باعث بیرون آمدن دندان از محل خود، شکستن دندان و تخریب مینای دندان می گردد.

5. سخت مسواک زدن: شما نباید محکم و سفت مسواک بزنید و باید رعایت کنید زیرا این نوع مسواک زدن باعث از بین رفتن مینای دندان شما، حساس شدن دندان ها نسبت به سرما و گرما و یا تحریک لثه ها و حتی ایجاد سوراخ هایی در دندان می شود پس برای جلوگیری از این عوارض بیشتر رعایت کنید.


در صورت مفید بودن مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.


دکتر فاطمه حیدری | دندانپزشک کودکان اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات 

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
تاثیر سیگار بر لثه ها
نوشتهٔ بعدی
دندان قروچه در کودکان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023